Lite-on 12x heeft een probleem

vbimport

Als ik met Clonecd de nieuwste versie een cd probeer te branden geeft hij op een gegeven moment de error hardware(nogwat) ik heb de nieuwe firmware van Lite-on geinstalled maar nog het probleem ook DMA heb ik aangezet en ook dan nog het probleem wat kan er nog meer zijn ???

GRTZ en alvast bedankt voor de hulp

Tipje: post hier de prescieze foutmelding ff… dan kunnen we je vast goed verder helpen!

Ik zou het ff aan die gozer vragen want het is niet mijn brander ik zorg dat het er morgen staat dan en bedankt

Oke Hier komt de Foutmelding

HARDWARE ERROR: Tracking Servo failure (4:0x09:0x01)

Kijk hier kunnen we wat mee ;).

Volgens mij wordt deze fout veroorzaakt door het niet goed functioneren van de servo (zeg maar motortje) van de laserunit.
Tenminste, de software geeft deze fout aan. Of de servo niet goed werkt is natuurlijk altijd nog maar de vraag.

Wat je ff kunt testen is met een ander programma kijken (bijv Nero) of je ook een zulke foutmelding krijgt…?

ps DMA inschakelen heeft nix met de servo te maken. Ok er is een kleine overeenkomst: als DMA niet aanstaat kan de writer het waarschijnlijk niet bijhouden met als gevolg een Buffer Underrun… nu kan echter (?) de laserunit (?) het schrijven niet bijhouden…

dit kan veroorzaakt worden door bijv stof…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Kijk hier kunnen we wat mee ;).

Volgens mij wordt deze fout veroorzaakt door het niet goed functioneren van de servo (zeg maar motortje) van de laserunit.
Tenminste, de software geeft deze fout aan. Of de servo niet goed werkt is natuurlijk altijd nog maar de vraag.

Wat je ff kunt testen is met een ander programma kijken (bijv Nero) of je ook een zulke foutmelding krijgt…?

ps DMA inschakelen heeft nix met de servo te maken. Ok er is een kleine overeenkomst: als DMA niet aanstaat kan de writer het waarschijnlijk niet bijhouden met als gevolg een Buffer Underrun… nu kan echter (?) de laserunit (?) het schrijven niet bijhouden…

dit kan veroorzaakt worden door bijv stof… [/B]

Sja maar als het goed is heeft ie zowiezo geeen last van buffer underuns omdat die writer burnproof derop heeft…
sja simpele test idd…test het met andere software–>zelfde melding–> nieuwe halen! :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Sja maar als het goed is heeft ie zowiezo geeen last van buffer underuns omdat die writer burnproof derop heeft…
[/B]

Bij mijn weten zijn er van de 12x LiteOn 2 versies… eentje met en eentje zonder BP…

er zijn 2 soorten 12x liteons een LTR-12101B =12x10x32 deze heeft burnproof en de LTR-12102B =12x10x40 deze heeft een nieuwere technologie superlink dat is net zoiets als burnproof

greetzzz,

crackerw

Originally posted by crackerrw
[B]er zijn 2 soorten 12x liteons een LTR-12101B =12x10x32 deze heeft burnproof en de LTR-12102B =12x10x40 deze heeft een nieuwere technologie superlink dat is net zoiets als burnproof

greetzzz,

crackerw [/B]

pcies alle2 underrun-proof dus! :slight_smile:

Hmmz of ik vergis me flink (kan prima met dat geweldige geheugen van me… ahem…) of ik heb toch echt gelijk en er is een versie die toch GEEN burnproof heeft…

Iig moet die versie dan redelijk oud zijn. Ik heb afgelopen april al voor iemand een comp gekocht met 12x LiteOn met BP…

Dus waarschijnlijk is de brander verneukt.

Heb je nog garantie?

Zonee, schroef dat ding eventjes open… je zit dan bij de laserunit (dat zit boven in de brander) 2 ijzeren staafjes (hierover kan de laserunit bewegen). Kijk eens of deze vuil zijn. Zoja, maak ze schoon en smeer ze eventjes met modelbouwvet…

(ps er kunnen ook 3 asjes zitten: 2 om over te bewegen en 1 met een schroefdraad voor de voortbeweging)…

Ik zeg niet dat het DE oplossing is maar het kan helpen…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Hmmz of ik vergis me flink (kan prima met dat geweldige geheugen van me… ahem…) of ik heb toch echt gelijk en er is een versie die toch GEEN burnproof heeft…

Iig moet die versie dan redelijk oud zijn. Ik heb afgelopen april al voor iemand een comp gekocht met 12x LiteOn met BP… [/B]

ik denk dat je je erug vergist naar mijn weten bestaat er absoluut NIET een 12 x Liteon ZONDER burnproof of dergelijke anti-coaster technologie, zelfs de Liteon 8x4x32 heeft burnproof als je de nieuwste firmware download zie maar:
http://www.liteonit.com.tw/cdrwdrv/cdrwdrv.htm
(maar dan kan je beterzz de firmware van de Liteon 12x10x32 downfloaden want deze brander werkt ook op 12x zie maar www.cdrinfo.com hardware oc

greetzzz,

crackerw

maar vergissen is menselijk he :slight_smile:
zeg t maar ff voordat je me verwijdert zie dat je admin bent haha

maar vergissen is menselijk he :slight_smile:
zeg t maar ff voordat je me verwijdert zie dat je admin bent haha

Neuh zal ik niet doen. Vergissen is idd mensenlijk en nu heb ik me dus vergist… jammer dan :slight_smile:

(thanx 4 the info btw… nu wil ik alleen eens weten met welk merk ik dan in de war was… Acer? Aopen?)

Teac mischien ? deze heeft volgens mij 2 versies eentje met en zonder burnproof Teac 512EB ofzo iets was t typenummer

greetzzz,

crackerw

[B]Teac mischien ? deze heeft volgens mij 2 versies eentje met en zonder burnproof Teac 512EB ofzo iets was t typenummer

greetzzz,

crackerw [/B]

CDW-512E heeft geen burnproof d8 ik en de CDW-516B wel…:slight_smile:

Ik krijg steeds bovenstaande foutmelding tijdens het branden.
Ik heb een Sony 16 x burnproof brander.
Ik gebruik de laatste versie van NERO en heb Clone CD gebruikt,
en DMA staat aan. Dus dacht brander is niet goed. Heb deze omgeruild nieuwe gekregen maar met hetzelfde probleem…
wie weet wat ik fout doe…?

/edit/
je bent al een nieuwe thread begonnen , maar aangezien het om dezelfde melding gaat , laat ik 't staan.
/end of edit/

Een Tracking Servo Failure kan ook gewoon komen door slechte (lees: goedkope) media… Misschien handig om dat eerst eens te testen voordat je je brander gaat terugbrengen of gaat open schroeven :wink: