Linux opstart disc voor Red Hat Linux 7.1 ALPHA

vbimport

Wie kan mij helpen aan opstart disc voor Red Hat Linux 7.1.
Ik heb al op de CD gekeken maar daar staat niets op van een opstart dikette.
Is het mogelijk om deze ergens te downloaden of zou iemand hem ff toe kunnen sturen naar mail
Alvast bedankt

maakt ie die dan niet zelf aan of staat er niks van in de readme file?

Hij maakt niets zelf aan ik heb ook al een keer geprobeerd te booten van de CD maar dat werkt ook niet wel toen met Win 2000 maar met deze CD niet

dit is wat redhat 7.0 bij mij zegt over een opstart diskettee:

DISKETTE OM HET INSTALLATIEPROGRAMMA OP TE STARTEN IS NIET NODIG
Het kan zijn dat u in het bezit bent van een Red Hat Linux-distributie waar geen opstartdiskette voor het installatieprogramma wordt bijgeleverd. U moet dan zelf een opstartdiskette creëren. U gaat dan als volgt te werk:

U kopieert het programma ‘rawrite’ vanaf de Red Hat Linux-cd-rom naar een directory op uw vaste schijf. Het programma rawrite vindt u in de directory \DOSUTILS op de installatie-cd. U gaat vervolgens naar DOS en kiest hiervoor de optie ‘afsluiten’ van het startmenu. Vervolgens kiest u voor de optie ‘Opnieuw opstarten in de MS-DOS-modus’. U kopieert ook het bestand ‘boot.img’ uit de directory ‘images’ van de installatie-cd naar dezelfde directory waarnaar u ‘rawrite’ hebt gekopieerd.

U start rawrite op. Bij de eerste vraag ‘Ener disk image source file name:’ voert u ‘boot.img’ in. U voert vervolgens de letter van uw diskettestation in. Ten slotte plaatst u een geformatteerde diskette in uw diskettestation en drukt op Enter. Het kopiëren zal nu beginnen. Als u deze procedure hebt afgerond, kunt u door deze diskette het installatieproces starten. U kunt ook uw BIOS zo instellen dat er direct van de cd-rom wordt geboot.

hoop dat het je verder helpt

Misschien moet je gewoon de normale versie downloaden en niet de Alpha!

Er staat idd een boot.img bestandje op cd die ook bootable is en die moet je met rawrite ff op een geformateerd floppy zetten.

Dos prompt:

Zorg dat je in de directory x:\dosutils staat!
rawrite x:\images\boot.img

P.S. begin je net met linux of heb je al ervaring? If so, dan zou ik voor Slackware of Debian gaan en niet voor Redhat!