Linux of windows op server!

vbimport

ik had een vraagje over het OS op een server!!!

wat zouden jullie kiezen als je op een server een OS moet installeren en je moet kiezen tussen Win 2000 of Linux…
Ik zelf vind linux beter omdat dit stabieler is en je kunt het aan je eigen wensen aanpassen ook gebruikt het minder resources dan windows en maakt het dus een stuk sneller. Een voordeel van windows is dat het gebruiksvriendelijker is dan linux, maar ik denk dat linux ook wel gebruiksvriendelijk is maar je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan… Ook wil ik weten of jullie denken of Linux door gaat breken op de server markt en dat windows helemaal verdwijnt (op server gebied)

Als ik zou moeten kiezen tussen die 2, zou ik kiezen voor Linux.
Het is veel stabieler als W2k, en als je het een beetje gewoon bent is het even gebruiksvriendelijk als Windows.
Een 3de optie is Novell. Draait hier bij mij perfect en is ook zeer stabiel.
Novell gebruikt zoals Linux veel minder recourses als Windows. Het heeft een perfecte proxy en firewall(BorderManager).
Met Zenworks moet je voor een nieuwe applicatie enkel een object maken en de applicaties worden automatisch geinstalleerd op je workstations.

Aan u de keuze.

ik heb mijn 486 geinstalleerd met linux… nu ga ik nog samba, apache en nog wat netwerk applicaties installeren

het loopt als een trein!!

bedankt voor je reactie

ik zou ook nog ff graag weten of jullie toekomst in linux zien of niet!!

als je hardware ondersteund word…zou ik zeker voor linux gaan dat scheelt je een hele hoop ergernis…

ik heb nu een 486 op de kop kunnen tikken met een pci slot. Ik wist eigenlijk niet dat er 486ers waren met pci sloten erin waren. In de pci zit nu in iedergeval een netwerkkaart zodat ik er naar kan telnetten en dan hoef dat scherm en toetsenbord niet meer op mijn bureau te staan…