Linux is een bedreiging!

AMSTERDAM - Softwaregigant Microsoft noemt Linux ‘de bedreiging op lange termijn’ voor de eigen kernactiviteiten. Dat blijkt uit een vertrouwelijk memo van de MS Windows-divisie aan de sales-afdeling van het bedrijf.

Het memo kwam via via in handen van de Britse nieuwsbron The Register, die enkele passages op haar site. Microsoft-manager Brian Valentine, die verantwoordelijk is voor het memo, signaleert dat bedrijven hun servers vaak migreren naar het goedkopere Intel-platform. Linux dient zich hier aan als een voordeliger en, althans voor Unix-kenners, eenvoudig te beheren initiatief.

Microsofts Brian Valentine roept z’n verkopers in niet mis te verstane bewoordingen op hun klanten over te halen over te stappen van Sun en IBM naar Windows 2000.

Het is nooit een geheim geweest dat Microsoft Linux al langer ziet als een bedreiging, maar het bedrijf deed er niettemin altijd betrekkelijk luchtig over. Inmiddels is het gratis besturingssysteem Linux kennelijk gepromoveerd tot dé bedreiging en dat is iets nieuws.

Linux Rullez :cool:

Originally posted by Sorcerer
Linux Rullez :cool:

draai jij linux dan?

linux kan best roelen. maar ik vind windows nog altijd makkelijk…

het schijnt wel zo te zijn dan Linux servers stabieler zijn bij games als CS…

Jazeker linux kickt ass, me server/proxy/ftp/mailserver/dhcp/ssh is een vette linux bak!

En idd, linux game servers zijn vaak veel stabieler dan windoos server’s en kunnen meer clients aan!

Ik heb volgens mij al de klauwen van mijn lijf afgetypt over dit onderwerp.

Linux roelt gewoon en is heel makkelijk. Linux is veel makkelijker als windows. Alleen moet je er kennis van hebben. Als hobbyst moet je echt met linux gaan werken, als gewone pc gebruiker moet je je toch maar bij ms houden.

Trouwens het hele pc concept is eigenlijk gewoon gaar. Kijk naar de amiga die waren pas goed. Helemaal geen snelle processor maar wel een zeer goed chipset, en geheugen…