Links rijden

Ik doe er zelf aan mee maar als ik verder op een vrachtauto zie en hem wil inhalen blijken er vaak meedere mensen dat idee te hebben. Gevolg lange sliert auto’s links, rechts inhalen mag niet maar dat geldt niet voor iedereen. Naar rechts en gelijk oprijden met links en je komt er voorlopig niet meer tussen.
Iemand een goed idee om hier iets aan te doen…
(Niet allemaal met de trein of zo iets).

Ben je wel op het correcte forum ? :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
Ben je wel op het correcte forum ? :slight_smile:

Heb hier meerdere threads wat betreft auto’s /verkeer etc hier gezien en hier werdt altijd veel en fel op gereageerd. Tot nu toe nie veel.
Ik wil graag de meningen weten van de freakers, niet van die lui daar en ja ik heb je smilie wel gezien hoor. :bigsmile:
Ondanks dat toch deze reply.

:bigsmile:

Ik vertoon volgens eigen zeggen geen asociaal gedrag op de weg. Echter ik kan mij behoorlijk ergeren aan bestuurders die geen afstand houden ; Dit komt vooral omdat ik een maandje geleden een ongeluk heb gehad waarbij ikzelf toch nog niet voldoende afstand hield. Berouw komt na de zonde.

Verder heerst er nogal de gedachte dat men redelijk onkwetsbaar is. Vrachtwagens van zo’n 10 duizend kilogram hebben iets minder last van de wet der wrijving als ze een noodstop moeten maken bij een snelheid van 100 kilometer per uur.

Ik rijd graag links. Dat schiet tenminste op. Ik rijd dan ook meestal 150 a 160 kilometer per uur als de situatie zich daartoe laat. Helaas is het inderdaad zo dat het lijkt alsof de gemiddelde bestuurder denkt dat hij/zij de enige is op de weg en er verder geen belanghebbenden zijn. Hierdoor onstaan die lange slierten.

Als iemand mij rechts inhaalt waar dat ongegrond is (dat is meestal zo met 150 kilometer per uur) zal ik al het mogelijke proberen deze persoon de toegang tot de linkerbaan voor mij te ontzeggen . rekening houdend met afstanden (waardoor het meestal mislukt).

Originally posted by Mr. Belvedere
[BIk rijd graag links. Dat schiet tenminste op. Ik rijd dan ook meestal 150 a 160 kilometer per uur als de situatie zich daartoe laat. Helaas is het inderdaad zo dat het lijkt alsof de gemiddelde bestuurder denkt dat hij/zij de enige is op de weg en er verder geen belanghebbenden zijn. Hierdoor onstaan die lange slierten.

Als iemand mij rechts inhaalt waar dat ongegrond is (dat is meestal zo met 150 kilometer per uur) zal ik al het mogelijke proberen deze persoon de toegang tot de linkerbaan voor mij te ontzeggen . rekening houdend met afstanden (waardoor het meestal mislukt). [/B]

Wij lijken in dit opzicht veel op elkaar aangezien ik dit gedrag ook vertoon.
Helaas kom ik regelmatig wat pk’s te kort. Heb slechts TDI zonder rode letters.

BTW ongeluk ??
Niks ernstigs hoop ik ?

Originally posted by Leetje

Iemand een goed idee om hier iets aan te doen…

Ouwe auto kopen en al die klootzakken flink opduwen… (is nog altijd een van m’n eigen stille wensen) :cool:

Originally posted by Leetje
[B]

Wij lijken in dit opzicht veel op elkaar aangezien ik dit gedrag ook vertoon.
Helaas kom ik regelmatig wat pk’s te kort. Heb slechts TDI zonder rode letters.

BTW ongeluk ??
Niks ernstigs hoop ik ? [/B]

Niet echt ernstig.Een kettingbotsing met 30 Kilometer file tot gevolg. (vond ik zelf wel leuk om te horen achteraf).
Enfin , het ongeluk zelf leverde alleen maar blikschade op. En op zo’n moment (en nog steeds een beetje) denk ik “Het is maar geld”. Er is niemand gewond geraakt , nog geen 1 gekneusde spier of splinter in de vinger. Ik had gewoon iets eerder moeten beginnen met remmen. Helaas hadden al die anderen ABS en stonden wel op tijd stil. Overigens waren alle partijen er mee eens dat ik heb gedaan wat ik kon.

Anyhoo… mijn Citroen Xsara 1.6i 16V is toen mooi economisch total loss verklaard (snif , het mag dan wel geld zijn , maar het kost wel eventjes ook wat geld.). Ik vond het een prachtige wagen.

Maar het nieuwe beestje wil ook wel :slight_smile: Toyota Starlet 1.3i GXI 16V.

Ik zat net even weer op het tuftufclub forum aan het kijken. Wat een stel ontzettende frusties daar zeg. Ik zou er bijna stereotiep van gaan denken :slight_smile:

Originally posted by iammadaboutwarez
[B]

Ouwe auto kopen en al die klootzakken flink opduwen… (is nog altijd een van m’n eigen stille wensen) :cool: [/B]

Ik was ooit in Keulen en kon toen voor 150 DMark een oude Trabant kopen. Bijna had ik het ding gekocht om daar een mooie lange dag ontzettende lol mee willen trappen (letterlijk en figuurlijk). Om na een mooie dag vol botsingen en deuken het ding ergens ritueel in de fik te steken.

Ach ja… toch maar bij een fantasie gelaten :slight_smile: