Link openen in nieuw venster

Weet iemand een oplossing waarmee ik in Internet Explorer kan zien of de link die ik wil klikken in een nieuw venster wordt geopend of de huidige? (En ik heb dus geen zin om in de html-source te kijken of ‘target=new’ als attribuut van de href wordt meegegeven! :p)

CDFreaks gaat hier gelukkig netjes mee om: alle links worden in een nieuw venster geopend! :slight_smile: Maar er zijn genoeg sites die dit niet doen! :mad:

klik en gij zult weten
kan ook altijd rechtermuisknop doen

wat een vage vraag eigenlijk

als je boven een link hovered, dan zie je linksonder welk adres er achter de link schuil gaat, maar je kan niet zien of de link in een nieuw venster wordt geopend… zoals je zegt, ik kan er op klikken en proberen… als het niet klopt, back-button en vervolgens rechtermuisknop gebruiken. Logisch :wink:

Misschien heb je mijn andere post ('weergave snelheid rechter-muisknop menu in W2K) ook gelezen in dit forum… het duurt teringlang voordat mijn rechtermuisknopmenu verschijnt… dus zodoende! :slight_smile:

Wil graag een paar overbodige handelingen besparen! :stuck_out_tongue:

Ha, heb zelf al een oplossing gevonden!

hou shift ingedrukt wanneer je op een link klikt! Link wordt dan altijd in nieuw venster geopend!

Maar als iemand nog iets anders weet, dan hou ik me aanbevolen! Zat zelf eerst te denken aan een soort powertoys voor IE…

Originally posted by Upp3rd0G
Weet iemand een oplossing waarmee ik in Internet Explorer kan zien of de link die ik wil klikken in een nieuw venster wordt geopend of de huidige? (En ik heb dus geen zin om in de html-source te kijken of ‘target=new’ als attribuut van de href wordt meegegeven! :p)

Het is dan “target=_blank”

Houdt shift ingedrukt wanneer je op een link klikt. Simpel :smiley:

Edit:

Oops dat zei Upp3rd0G al :slight_smile: