Lijst met beveiligde audio-cd's

Dit weekend wil’k eens een beetje tests doen met een paar originele audiocd’s die de "nieuwste"beveiligingen hebben.
Daarom wil’k morgen een paar cd’s gaan kopen en vervolgens ze met verschillende hardware:
a) proberen te kopieren (1-1)
b) proberen te rippen naar mp3.
Kan iemand me een lijstje geven met cd’s en de beveiliging die gebruikt werd?
Liefst niet de eenvoudige beveiligingen die je kan omzeilen met cdfs.vxd. Maar ik bedoel eerder cactus en SafeAudio3. Want voor zover ik begrepen heb, zijn die twee veel moeilijker.

Als het ff kan cd’s van het rock/metal genre; dan is het nog een beetje aangenaam om naar te luisteren ook :wink:

Dank!

weet er zo maar 1 en dat k’s choice live :slight_smile:

die volumia cd was ook beveiligd geloof ik.

Geen metal of rock,maar de laatste van Clouseau “En zo” is een taaie…mijn LiteOn 24/10/2B kan 'em niet lezen…

Het is tegen m’n godsdienst, maar dan zal’k die clouseau eens gaan halen. :slight_smile:
K’s choice had ik in de winkel ook al zien liggen met dat stickertje “speelt niet in pc”. Maar zou iemand me met zekerheid kunnen zeggen of die cd écht moeilijk doet?

Het is heel moeilijk te zeggen welke CD wel en welke CD niet beveiligd is… de record maarschappij doet daar namelijk geen uitspraak over

Zou daar geen lijstje van bestaan ergens op het internet ?

Op zich wel een leuk initiatief… doet me beetje denken aan de mensen bij www.gamecopyworld.com.

"nee , kopieren mag natuurlijk niet. Een duplicaat voor eigen gebruik maak je op de volgende manieren : " Heerlijk…

Heb wel eens “gehoord” dat als je nog zo’n oude cd-rom speler hebt (bijv4x) dat die ze wel kan lezen…
Maar zeker weten doe ik dit niet.

Originally posted by Wannes
K’s choice had ik in de winkel ook al zien liggen met dat stickertje “speelt niet in pc”. Maar zou iemand me met zekerheid kunnen zeggen of die cd écht moeilijk doet?

ja :slight_smile:

Bedankt allemaal :slight_smile: Dan ga’k et eens proberen met die K’s Choice (vind ik niet eens zo slecht ;))
En die van clouseau (met een pruik en een namaaksnor en goed wat bier op durf ik die wel kopen :p)
Over bier gesproken, het was fijn vannacht :smiley:

Hmmmz eigl ben’k nog steeds zat

Originally posted by Mr. Belvedere
Zou daar geen lijstje van bestaan ergens op het internet ?

Hier een lijstje:

http://www.fatchucks.com/corruptcds/index.html

Ik vraag me af of zo’n lijst door pro’s gemaakt is of dat het reports zijn van Jan-en-Alleman. Dus als me buurman zegt van “dit valt niet te copieren” en CCD fikt em zonder probleem maar dat weet mijn buurman niet dat ie dan gelijk als “mogelijk beveiligd” wordt gezien.

Heb je helemaal gelijk in;maar denk je niet dat er eerst een aantal meldingen moeten zijn voor dat die cd effectief in die lijst opgenomen wordt???

TMF Megadance 2002 krijg ik niet gelezen met de pc. Als ik hem in de lezer duw, begint deze vreemd te doen. Alleen in de audio cd speler werkt hij fijn.

Toch moet deze cd op een of andere manier geript kunnen worden, want ik heb hem al een paar keer gezien op MP3 sites.

Ik heb een beveiligde CD geprobeerd hier genaamd Frans Bauer: Durf te Dromen (:Z :)). Deze was beveiligd met SafeAudio en de CD-ROM/brander konden geen tracks zien. Met Feurio en Exact Audio Copy kon ik echter de tracks op volle snelheid rippen :slight_smile: Beveiliging van niets dus…

je kan natuurlijk ook gewoon een kabeltje via je sterio naar je soundkaart en m dan opnemen…als je een goedde geluidkaart hebt heb je geen kwaliteits verlies. en dit werkt altijd:)
en met een aopen 24x writer kan de cactus data shield version 200 rippen via feurio !

Originally posted by G@M3FR3@K
Ik heb een beveiligde CD geprobeerd hier genaamd Frans Bauer: Durf te Dromen (:Z :)). Deze was beveiligd met SafeAudio en de CD-ROM/brander konden geen tracks zien. Met Feurio en Exact Audio Copy kon ik echter de tracks op volle snelheid rippen :slight_smile: Beveiliging van niets dus…

Frans Bauer cd’s lijken me nu niet echt cd’s die zo populair zijn dat ze beveiligd moeten worden :slight_smile:

Voorlopige Testresultaten:

Top Classics2:
protection: Key2audio, geen vermelding dat hij niet in pc speelt. Windows aanvaardt de cd inderdaad niet als audio en in explorer geeft ie alleen de 1e track.
protection eliminated: CloneCD copy: no problemo, Rip: op 5 minuten zette m’n plex40-scsi de volledige CD op m’n schijf.

K’s Choice Live:
protection: Key2Audio, mét vermelding “will NOT play on PC/MAC”
protection eliminated: met een Plex12X-SCSI en plextools alle tracks geript, clonecd nog niet geprobeerd.

Clouseau, En dans:
protection: Cactus Data Shield (welke?), met vermelding “deze cd is tegen kopieren beveiligd”
protection not yet eliminated: met Plex12X-SCSI track 2-11 geript, alleen 1,12 en 13 nog niet. Maar de pc waar ik nu aan zit, is een P75 met eenvoudige software, in het weekend gaat die cd er zo aan :slight_smile: Dan volgt ook een uitgebreidere bespreking van de snelste methodes, als ik wat tijd vind.

Voorlopige conclusie: one big FUCK YOU to the copy-protection companies :cool:

Clouseau is CDS200…Ik kon 'm probleemloos kopieren met Clone Cd en rippen lukte ook makkelijk met een Ricoh MP7200A en EAC,m’n Ultraplex 40 TSi las hem ook probleemloos met Clone Cd,maar met EAC moest ik"use c2 error information for error correction" aanvinken voor dat die de 13 audio en 1 data track correct herkende…zonder die functie,herkende de Plex maar 9 audiotracks en de rest als data…

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Frans Bauer cd’s lijken me nu niet echt cd’s die zo populair zijn dat ze beveiligd moeten worden :slight_smile: [/B]

die moeten juist zó beveiligd worden dat je ze helemaal niet meer kunt luisteren :cool: