Liedje instrumentaal maken

Zit met hetvolgende. Moet van een bepaald nummer een instrumentale versie maken. Deze versie staat niet op het album waar ik hem vandaan haal dus dat feest gaat niet op.

Nu heb ik al gerommeld met Cool Edit Pro 2.0 en hier zit ook een functie op die het vocale gedeelte weet te onderdrukken, alleen het gaat niet helemaal weg en het tast ook de rest van de track een beetje aan.

Nu vroeg ik mij af of er nog een andere manier was om dit klusje te klaren?!

Bvd.

wat voor nummer is dat

Ik ken iemand met een bandje die het misschien wel voor je wil doen :slight_smile:

Het is 1 of ander nummer van die musical Aïda. Ik weet niet precies welke het is, had het al per mail gevraagd omdat ik met het specifieke nummer kan rommelen op die manier. (Het zusje van me vriendin die heb het nodig voor een optreden dat ze geeft.)

Staat het niet op een of andere Karaoke CD?

Je kunt de zang partij onderdrukken met een voicekiller, een speciaal apparaat wat in sommige CD-mixers of mengtafels zit ingebouwd. Wat je ook kan doen is de track met een omgekeerde fase terug mixen met het orgineel, resultaat is dat al het mono opgenomen geluid naar de achtergrond gedrukt wordt (principe van anti-geluid, de ene golf heft de ander op) En omdat zang doorgaans altijd mono is opgenomen hoor je het praktisch niet meer (hoogstens van galm :wink: )

succes!

Als je het voor mij kan achterhalen echt hoe dat dat nummer heet kan ik het aan die maat met dat bandje vragen :slight_smile:

Het nummer zou moeten heten: Aïda - Mijn pakkie aan
Het gaat dus om de nederlandse versie, werd mij verteld.

Okay ik heb gevraagd.

Zijn reactie:

Chris - www.****-*****.nl zegt:
a. het is kutmuzeik
b. dan krijg ik dus de rest van de band niet zover
c. bladmuziek?
d. gemiddeld kost een nummer opnemen in de studi zo’n 2 a 3 dagen…

Was niet zo de moeite maar misschien als je mazzel hebt is er een MIDI van. Dus ff zoeken en dan op de engelse titel dan maak je het meeste kans.

Sorry maar ik heb geprobeerd.

hier of hier :wink:

Thanks anyway.

Het nadeel van filters in diverse softwarepakketjes is dat ze niet alleen de stem wegfilteren.

Heb het programma DART Karaoke Author z’n DeVocalizer erop los gelaten wat redelijke resultaten gaf. Je hoort heel ver op de achtergrond nog wel het gezang, maar dit is geen probleem. En wat nog belangrijker is, de rest v/d tonen blijven aardig intact.

Hier laat ik het bij. :smiley: