Leuke discussie... ;)

vbimport

Zostrax had ik eventjes een discussie omtrent Windows versies.

Naar mijn mening is Windows 2000 nog steeds de beste Windows die er is. Xian is meer van mening dat XP dat is.

Ik heb zelf XP er een maandje of 2 a 3 opgehad en me er gruwelijk aan geergerd. Problemen die ik tegenkwam:
-mappen met veel bestanden openden extreem traag (duurder soms wel enkele minuten)
-zoek functie is heel erg traag, vooral bij herhalingen van zoekopdrachten
-sommige spelen lopen absoluut niet
-het stikt er van de irritante wizards
-textballontjes en andere teletubbie-elementen

Xian ziet meer voordelen in XP:
-sneller
-stabieler
-gebruiksvriendelijker
-minder bugs

Nu wil ik weten wat jullie mening is.. Niet over het feit wie er hier gelijk heeft (aangezien je hier geen gelijk kunt hebben, iedere situatie is uniek en iedereen hecht zijn waardes aan andere elementen)... ik wil jullie mening weten omtrent het vraagstuk
Ik ga voor XP/2k omdat....

Mijn mening: voorlopig ga ik voor 2k omdat ik om een veeltal redenen (zie hierboven) er betere ervaringen mee heb. Ik ben dan ook van mening dat MS ons aller XP te vroeg op de markt gebracht heeft en wellicht wat meer had kunnen nadenken over gebruiksvriendelijkheid (werken met XP wordt er vaak door alle wizards e.d. niet sneller op).
Wellicht dat XP na een service pack (dat zou overigens binnenkort komen) beter is...? Althans voor mij dan...!

XP >> Meeste drivers mee geleverdt. En het ziet er vrolijker uit :slight_smile:

Ik zou voor XP gaan want die wizzards zijn juist handig.
Enkele spellen lopen absoluut niet. Weet je meteen dat het oud & kut is…

Win2k: Heb ik geen ervaring mee. En is toch al verouderd…

ps: ik heb win98SE :slight_smile:
:cool:

Win2k all the way :slight_smile:

Als DualBoot heb ik er een keertje XP opgezet (bedrijfsversie ;)) Maar veel voordelen zag ik niet.

Ik vind het bovendien een té hoog duplo-gehalte hebben. En klinkt onbescheiden, maar die wizards en waarschuwingen irriteerden me te erg; meer iets voor de absolute computerleek.

Win2k voldoet voor mij gewoon prima. Ik kan me niet inbeelden dat XP stabieler zou zijn. En dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste. Een stabiel systeem waar alles op draait dat ik nodig heb.

In Win2k kan ik probleemloos video monteren en tegelijk een cd’tje branden enzo. En langs de andere kant draait bv. MOHAA er ook heel erg vlotjes op.

Kan best zijn dat XP dat ook kan, maar ik zie voor mij dus geen toegevoegde waarde. :slight_smile:

Wat ik dan weer wél leuk vond, is dat ik m’n pa een aparte “account” had gegeven met een dwaze groene kikker als inlogsymbool :d

Ik draai hier al geruime tijd win2K tot tevredenheid. Ik heb met een dualboot win98 en win xp erop staan.
win98 voor de programma’s die onder win2k niet werken en XP om af en toe es wat dingen uit te proberen.

Maar waarom ik dan zo graag met win2k werk?
Toen win2k uit kwam was ik er meteen al redelijk tevreden over, aangezien win98 vaak vastliep bij mij (meerdere keren op een dag). Dit probleem had ik bij win2k niet, en dus bleef win2k er bij mij mooi op staan.

En waarom dan geen winXP zou je zeggen, nou dat is omdat als je iets moet hebben je het nooit kan vinden, het is er meestal wel maar op een hele onlogische plek, en ze zeggen dat ie sneller opstart maar win98 start op dit moment binnen 10 á 15 seconden bij mij op (hier kan winxp nooit tegen op) en winxp doet er bijna net zo lang over als win2k.
En aangezien alles heel erg anders is, zul je er aan moeten wennen en aangezien er niet zoveel interresante veranderingen zijn vergeleken met win2k, vind ik dat de moeite niet waard.

ik heb ook windows 2000 pro, en ik vind de beste os, die er ooit gemaakt is !:stuck_out_tongue:

Met Win2k heb ik geen ervaring. Ik heb hiervoor WinMe erop gehad en ben blij dat die er nu vanaf is…WinXP is (voor zover mogelijk) echt top…btw…Win98 is ook wel oké, maar natuurlijk wel verouderd…

ik draai win2k pro hier nu ruim een jaar naar volle tevredenheid zeker omdat het een dual processor is moest ik wel over en zie het nut van xp nog niet echt in (draait wel op de server)

Ik draai XP Pro omdat ik MOEST upgraden.

Ik had namenlijk 1500 Meg RAM in mijn systeempje gelegd en 98SE deed moeilijk.

Dus waarom niet gelijk naar het jongste OS van MickeySoft ?

Mijn OS en tools zijn redelijk in elkaar verweven dus had ik niet veel zin in een schone install (heb ik al een jaar of 2 niet gedaan overigens).
Ik had niet zoveel zin om al die tools weer op te zoeken op 100 verschillende cd’s en data niet kunnen backuppen omdat het over de 10 Gig komt.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Ik draai XP Pro omdat ik MOEST upgraden.

Ik had namenlijk 1500 Meg RAM in mijn systeempje gelegd en 98SE deed moeilijk. [/B]

Dat heb ik ook… Overigens werkt alles prima:confused: Maareh ik heb nu dual boot, met XP. En XP zuigt naar mijn bescheide mening. Mijn matrox rainbowrunner heeft onder XP slechts de helft van alle mogelijkheden… Plus ik heb een broertje dood aan de nieuwe internet explorer!

Originally posted by Marsz-=FX

Plus ik heb een broertje dood aan de nieuwe internet explorer!

lang leve opera ??

Ik ga voor XP, ik heb het nu een tijdje (vanaf het begin) draaien, en ik ben tot nog toe weinig problemen tegen gekomen, en dat in tegenstelling tot 2000.

Wat mij wel tegen staat is dat iedereen zeurt over die kinderachige look, wat je gewoon met een paar klikken kan wijzigen bij eigenschappen van beeldscherm en dan thema’s…:confused:

Originally posted by xian
[B]

lang leve opera ?? [/B]

Nope… lang leve versie 5.0:p