Leuke dingen met pc's

vbimport

M’n vriendin had vanmorgen een herexamen, dus ging ze gisterenavond al naar Leuven. Ze was al een tijd klaar met studeren en zat zich alleen maar zenuwachtiger te maken. Bovendien vond ze’t spijtig dat ze niet kon kijken naar de nieuwe reeks van “Flikken”. Ze heeft geen TV op kot, alleen een oude Pentium 166Mhz en daar zit geen TV-kaart in :slight_smile:

Dus hebben we ff gebruikgemaakt van webcamfuncties. Mijn PC als “TV-server” gebruikt door de TV-kaart als webcam te kiezen. De TV-tuner ff afstellen op de juiste zender met een capture-progje en daar was’k al aan het broadcasten. En zij leuk aan het meevolgen op haar Pentium1. Kwaliteit is uiteraard lang niet super, mede door mijn upload van 16k :wink: Maar ze kon wel volgen en raakte haar zenuwachtigheid deels kwijt.

Khad eerlijk gezegd niet verwacht dat het zou lukken, zeker niet met zo’n ouwe pc :slight_smile:

Nog iemand met een verhaaltje over “niet voorzien” gebruik van pc’s en programma’s, dat toch een extra functionaliteit gaf?

gebruik mijn oude PC’s als opvulling voor m’n inloopkast, zo breek ik overal handig mijn poten… :stuck_out_tongue: