Legaal mp3 downen?

Hey,

Een collega van me wil voor z’n dochtertje haar mp3 speler liedjes downloaden. Aangezien P2P vergeven is van virussen en hij er gewoon ook wel wat voor wil betalen, is ie dus op zoek naar mogelijkheden om legaal liedjes te downloaden.
Bij z’n zoektocht kwam hij op deze site.
Hier worden enkele sites voorgesteld met volgens mij (iets te) interessante voorwaarden (1 dollar per maand om onbeperkt liedjes te downloaden lijkt mij erg moeilijk haalbaar i.v.m. auteursrechten). Er wordt ook nergens wat vermeld van de downloadkwaliteit of hoe het zit met mp3’s over te zetten naar bijvoorbeeld mp3 speler of branden op CD. Da’s toch geen onbelangrijk gegeven sinds de komst van DRM lijkt me.

Wat ik dus graag van jullie zou horen, zijn zoveel mogelijk ervaringen (goede en slechte) en hoeveel het uiteindelijk allemaal kost om liedjes te downloaden die je (onbeperkt) op mp3 speler kan zetten en op cd kan branden. Betaal je dan per liedje, of werkt het met een abonnement, welke kwaliteit is het, zijn er bijkomende kosten,… Zoveel mogelijk ervaringen dus! :slight_smile: En ook nog: die bovenvermelde site, hoe betrouwbaar is dat allemaal?

Alvast bedankt!

zijn wel redelijk wat instellingen die momenteel zulke diensten aanbieden check eens www.freerecordshop.nl, radio538.nl hier kun je nummers voor 0.99 cent per stuk krijgen en hele albums voor 9,99

Hier ook al gekeken:
http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=83

Weliswaar Engels, maar dat moet voor jou geen probleem zijn.