Lawaai koeling AMD 1200

vbimport

Gisteren een systeem gekocht met een AMD 1200 processor,
maar de koeler maakt heel veel herrie.
Weet iemand een geluidsarme koeler???

laat hem anders op een lager voltage draaien

Waar kan ik dat dan veranderen?

Originally posted by Marsl
Waar kan ik dat dan veranderen?

niet
Is echt niet zo simpel, als die Mattel suggereert en dat kan je bovendien processor kosten; snap niet hoe hij dat kan aanraden…, zeker Palmpje teveel op.
Je hebt als alternatief alleen 5 V of nog lager en dan loopt fan weer veel te langzaam, als je fan al wil starten.
Er zal niks anders opzitten dan andere fan op de kop te tikken, want bij zo’n processor heb je echt maximale koeling nodig.

Bedankt Misha voor je advies, maar weet je ook welke koeler
stiller is? Ik heb wel eens in een advertentie gelezen dat er
ook dubbel lagering koelers zijn.
Misschien maken die minder lawaai.

soz, ma’k bedoelde het dus gelijk misha zei

Er zijn bij Tweakers & bij Tom’s HW & bij HardOCP & bij OC hideout & bij SpeedGuide & bij Athlon OC vast wel ergens wat reviews over koelers geweest!!

Kijk daar is even dan! :stuck_out_tongue:

Wat je wel kunt doen:

1. installeer Motherboard monitor 5
  2. stel een temperatuur in waarop je PC afsluit op het moment dat de temperatuur groter wordt dan T_ingesteld
  3. zet een spanningsregulaar op je CPU fan

niet de beste methode maar het werkt… wat je ook kunt doen is een NTC weerstand aan je heatsink monteren waardoor je automatisch de CPUFAN speed laat regelen door deze weerstand…

je kunt ook je kast afdichten tegen kabaal… bijv door vloegtegels binnen aan je zijpanelen te zetten…

ikke heb coolermaster dingetje en werkt perfect
TIP: Zet de muziek aan als je aan het compen ben. Hij ken het makkelijk aan en je hoort dan de cooler HELEMAAL niet.

Koop ook een goeie kast :stuck_out_tongue:

Grtz JP.
www.jpschadde.com
www.jpdesign.f2s.com/pctje.txt voor mijn comp :slight_smile:

Originally posted by jpschadde
Koop ook een goeie kast :stuck_out_tongue:

En laat em dicht, met de kappen erop dus! :wink:

heb ook last van herrie maar bij mij ligt het volgens mij aan de voeding :mad:

Hiero ook much noice!! Moet je waterkoeling nemen, geen herrie meer… alleen een pompje dat draait! :wink:

Bedankt voor het advies Wookie, ik heb het geprobeert met de kappen erop en dat scheelt :slight_smile:
Ik ben er ook achter dat hij nog minder lawaai maakt als hij niet
aan staat.
Maar de vraag was eigelijk weet iemand of er ook geluidsarme
koeler voor de AMD 1200 is.
Want het harde geluid komt niet van de voeding maar van de koeler van de processor.
Zit trouwens nog een 2e koeler in nl. op mijn moederbord (volgens mij op de VIA chip)

Er zijn zekers geluidsarme coolers zoals de Alpha Silent (zijn er veel meer maar ik weet ff geen namen)…

vergeet echter nooit dat dit zekers ten koste van je prestaties gaat!

[QUOTE]Originally posted by Dee-ehn
[B]Wat je wel kunt doen:

niet de beste methode maar het werkt… wat je ook kunt doen is een NTC weerstand aan je heatsink monteren waardoor je automatisch de CPUFAN speed laat regelen door deze weerstand…

Ik wil niet lastig zijn, maar welke NTC (Fabrikant, Typenr en waar kun je bestellen) had je in gedachten?

Oh dat weet ik zo 123 niet daarvoor geeft het zich allerhande componentenboeken en online databases…

En anders sloop ik er wel eentje uit bijv een temperatuur geregelde voeding…

(er zijn trouwens ook standaardsetjes voor zoiets op de markt)

Ik kan het eigenlijk niet zo waarderen, dat je wat onzinnige kreten als oplossing lanceert en je er dan met rotsmoesjes uit probeert te draaien. Met 1 NTC kun je echt niet ventilator behoorlijk regelen; je kunt hem alleen als sensor gebruiken.
Dacht altijd, dat het hier serieus forum was, waar Admins en Moderators een voorbeeldfunctie vervullen en hun antwoorden zorgvuldig overwegen.

Originally posted by Marsl
Maar de vraag was eigelijk weet iemand of er ook geluidsarme
koeler voor de AMD 1200 is.
Want het harde geluid komt niet van de voeding maar van de koeler van de processor.
Zit trouwens nog een 2e koeler in nl. op mijn moederbord (volgens mij op de VIA chip)

Die 2e koeler op je mobo zit idd op je chipset ja!
Als je echt wilt weten welke de minste herrie maakt moet je eens wat reviews nalezen op sites die die aanbieden;

http://www.amdmb.com

http://www.overclockershideout.com/
http://www.tweakers.net/

(weet nie of ze allemaal ook reviews hebben staan maar denk dat je er wel een hoop kan vinden!)

Zoek maar es in de Tweakers Database op reviews naar “Globalwin” die gasten schijnen stille en goeie coolers te hebben. Hou de temp trouwens wel in de gaten heh…als je de kast dichtdoet en je hebt geen goeie airflow scheelt dat een hoop graadjes…

Ik kan mijn kast niet dichtdoen met mijn Thermaltake SuperOrb omdat de airflow zuigt en ik altijd op 100% cpu-belasting zit…ik kom dan ver boven de 60 graden uit dus heb ook last van veeeel geluid…:mad:

Originally posted by -=HeadLesS=-
…ik kom dan ver boven de 60 graden uit dus heb ook last van veeeel geluid…:mad:

Ikke ook, helemaal met dit warme weer!! :stuck_out_tongue:

Maar die Globalwins… dat waren toch net stofzuigers kwa herrie?!