Lasertje!

vbimport

mensen, even niet over pc’s maar is wat anders:

Is het mogelijk om de laser van mijn CDwisselaar te vervangen zodat deze weer beter leest?! Het is nm zo dat hij de laatste tijd de cd niet meer kan vinden waardoor ik naar de radio moet gaan luisteren wat ik niet tof vind!! :wink: Het is niet bij bepaalde cd’s, hij doet hetzelfde bij gekopieerde als bij originele cd’s!
En als iemand dan ook zou weten waar ik zoiets kan aanschaffen zou ik helemaal blij zijn! :stuck_out_tongue:

thx alvast!

welk merk enzo?
mijnen buurman doet nix anders als van die dingen

grtzz
poorhaas

Tis voor een Sony wisselaar, als je het type ook wilt weten moet ik ff kijken! :wink:

Originally posted by Wookie
[B]mensen, even niet over pc’s maar is wat anders:

Is het mogelijk om de laser van mijn CDwisselaar te vervangen zodat deze weer beter leest?! Het is nm zo dat hij de laatste tijd de cd niet meer kan vinden waardoor ik naar de radio moet gaan luisteren wat ik niet tof vind!! :wink: Het is niet bij bepaalde cd’s, hij doet hetzelfde bij gekopieerde als bij originele cd’s!
En als iemand dan ook zou weten waar ik zoiets kan aanschaffen zou ik helemaal blij zijn! :stuck_out_tongue:

thx alvast! [/B]

Waarschijnlijk compleet overbodige reactie, maar heb je de lens van de laser al eens schoon gemaakt.

je kunt ook eens proberen de Laser wat bij te stellen met het potmetertje wat in de beurt van de laser zelf zit. Is mij al 2 x gelukt met cd-spelers die niet meer goed cd’s lazen

En de geleiding cleanen/smeren waarover de laserunit moet lopen!

Ik had de laser al schoongemaakt ja! Probeer het nog wel een keertje dan! :slight_smile:

Wookie…als je nou gewoon nie van die CRAP-cdrs gebruikt maar gewoon Philips premiums daar schijnt de audio ook stukken beter op te werken…tis zeker de wisselaar in je auto ofnie?

Als je zeker bent dat de lens niet vuil is en het mekaniek niet droog is gelopen, dan is het enige de potmeter een beetje bij te stellen.
Van de trillingen kan het het eens gebeuren dat het een ietsje is verlopen. Vind je eenmaal de juiste afstelling, verzegel de potmeter dan met wat nagellak. Waarom ze dat niet in de fabriek doen is me een raadsel.
Wees uiterst voorzichtig bij het reinigen van de lens, te veel druk kan fataal zijn…
Bij het smeren is het ook belangrijk organisch vet te nemen, zeker geen op basis van aardolie, daar die de plastic onderdelen aantast en het na verloop van tijd nog slechter wordt.
Smeervet met teflon erin is ook zeer goed! Deze is wel wat duurder en synthetisch.

groetjes, biebel

Originally posted by -=HeadLesS=-
Wookie…als je nou gewoon nie van die CRAP-cdrs gebruikt maar gewoon Philips premiums daar schijnt de audio ook stukken beter op te werken…tis zeker de wisselaar in je auto ofnie?

Het maakt nie uit met wat voor cd’s je werkt! Ook me origs (ja die heb ik! ;)) doen het nie!