Laptopje!?

vbimport

Medefreakers ;),

Ben van plan een laptop te gaan kopen. Hoeft geen wonderapparaat te zijn en ik denk dat ik ongeveer €800 uit wil geven aan het apparaat. Waar kan ik dat ding het beste kopen?

Computers bouw ik gewoon al jaren zelf, altijd goed met onderdeeltjes enzo, maar laptops ben ik nooit mee bezig geweest. Mijn computers staan 24/7 aan en de vraag is: kan een laptop dat ook aan?

Wat voor laptop is het slimst om te kopen, moet er AMD of Intel in, kan iemand een beetje hip advies geven?

Ik moet er ook nog een wireless router bij kopen zodat alles lekker draadloos aangesloten kan worden. Ook daarvan weinig verstand, heb nu een goedkoop routertje met draad staan, een SWEEX. Waar koop ik een zo goedkoop en goed mogelijke draadloze router ;)?

Alvast bedankt voor de info!

Als aanrader zou ik helemaal geen laptop nemen, maar dit is niet altijd mogelijk.
Als ik zo om mij heen kijk heeft iedereen wel ‘iets’ na 1 a 2 jaar met zijn laptop.
Mijn laptop slaat om de zoveel tijd weer uit.

Als je toch mocht beslissen een laptop te kopen zou ik voor een goed merk gaan. Het is zeer compact spul waar toch hoge eisen aan worden gesteld. Een computerzaak bij mij in de buurt verkoopt alleen nog maar ASUS en hun zijn hier zeer tevreden over.

Het 24/7 laten draaien van een laptop lijkt me zowel slecht voor de laptop als voor de accu. Als de accu onder constante stroom staat wordt hij ‘lui’ en zal je steeds minder lang zonder stroomtoevoer kunnen.

Bij een draadloos netwerk zou ik voor linksys of asus gaan qua prijs/kwaliteit verhouding. Het zou heel goed kunnen dat de goedkopere merken even goed presteren, maar zelf ben ik iemand die dat risico niet gaat lopen voor die paar tientjes.

voor dat bedrag heb je wel een leuke laptop alleen wat cartman_cdz zegt na 1/2 gebeurt er wel iets zorg er dus voor dat je een langere garantie termijn bij koopt (uit ervaring kan ik zeggen dat je hier aanspraak op doet) en als je 24/7 je laptop aan wilt hebben raad ik je wel aan je accu er uit te halen zodat je het verschijnsel luie accu niet hebt

en qua wirless lan ga deel ik de mening van cartman maar idd je hebt voor 2 tientjes een wirless ap alleen zijn deze redelijk beperkt met instellingen

All right… …mijn pa wil een laptop, maar hij wil mij de mogelijkheid geven om 'm te gebruiken. Hij HOEFT niet 24/7 aan, maar het is wel zo makkelijk; vaste pcs staan hier ook altijd aan, voor msn enzo ;).

Maar goed, een ASUS is dus een goede optie. Iemand ergens lately koopjes gezien of andere tips, want dat ding moet er toch komen…

Thx 4 de help tot nog toe in ieder geval… …wist niet dat cartman_cdz hier ook nog leefde :).

keek momenteel op norrod.nl Acer Aspire 5001LMi, AMD Turion 64 ML-28 processor (512 KB L2 cache, 1.6 GHz, 400MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15TFT, 512MB RAM (2x256), 40GB HDD, DVD-RW Double Layer, Li-Ion, 56Kbps modem, Draad & Draadloos Lan 802.11b/g, geen FDD, geen IEEE, geen S-video, geen FIR, 64MB SIS gedeeld videogeheugen voor een loungy 820,-