Laptop ... welke?

vbimport

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen. Ik ga hem vooral gebruiken voor e-mailen, webdesign, cdfreaks bijwerken etc.

Mijn eisen zijn: minimaal 14" TFT, modem & netwerk kaart integrated, 10 gb HD, 256 mb ram, USB, cdrom speler.
DVD is leuk maar niet noodzakelijk.

Nou ben ik al online op zoek gegaan en ook verschillende folders bekeken. Ik wil er in ieder geval geen van compaq (of iets met van die boxen aan de bovenkant… lelijk!). Design moet gewoon strak zijn.

Dell vond ik wel wat, maar op de site staan zoveel typen… het verschil tussen latitude en inspiron ofzo is me niet echt duidelijk. Op zich kan ik er daar wel een samenstellen, maar welk type zal ik dan nemen?

Fujitsu-siemens heeft geen online verkoop site om zelf je config samen te stellen. Maar volgens mij zijn die ook wel ok.

Veder zag ik op mediamarkt (duits) het volgende:
http://shop.mediamarkt.de/stores/shop/mediamarkt.htm
Een laptop van het merk gericom. Die kost iets van 4000 en heeft volgens mij geweldige specs voor die prijs… (384 mb intern, 20 gb HD, 1,1 ghz proc, 8x DVD, modem&netwerk integrated)… Hetzelde kost bij dell al gauw 1500 meer ofzo…
Maarja gericom… wat voor merk is dat… is dat aan te raden??
Hoe langer ik deze lees, hoe beter hij word…
2,95 kg is dat ook te tillen? :slight_smile:

Iemand iedeeen of tips?? welke zal ik nemen.
Budget zo rond de 4000 a 4500.

Zal hier ook maar even reageren en net alleen via ICQ :wink:

Gericom is het merk dat via allerlei dumpzaken aangeboden wordt, een typische prijsstunter. Dit is namelijk hetzelfde merk als je bij LIDL en Aldi altijd aangeboden ziet als ze weer een actie hebben (onlans weer, waarschijnlijk zelfde laptop).

Zelf zou ik het risico niet durven nemen omdat ik toch meer vertrouw op merken als HP, Toshiba en bijvoorbeeld Acer, maar ik heb nog weinig klachten over deze laptop gehoord, ik geloof dat er hier ook wel een aantal mensen zijn die er een hebben.

Voor de specificaties die er staan is het een heel mooi prijsje, dat is een ding dat zeker is.

Ik weet alleen niet of het een Mobile PIII processor is, die met Speedstep technologie. Ik geloof dat dat wel scheelt. Maar goed, dat is een vage herinnering aan een of ander artikel dat ik ooit gelezen heb, dus ik kan er op dat punt heel erg naast zitten.

op laptop gebied heeft naar mijn menig toshiba nog altijd de beste naam dus als ik zelf een laptop zou kopen waar ik wel aan zit te denken zou ik voor safe kiezen en een toshiba kopen, als je `m bij de mediamarkt koopt, let er dan wel ff op dat je een internationaal toetsenbord erop hebt en geen duits :slight_smile:

Bij mij op school (HIO) lopen heel wat mensen met van die Gericom Webboys rond en die zijn er prima tevreden over. Heb er zelf ook wel eens opgewerkt en heb niets vervelends mogen ontdekken. En ze zijn idd lekker goedkoop en hebben vette specs :slight_smile:

Het enige wat voor een Compaq laptop pleit is de AthlonXP CPU in sommige modellen. Deze kan zich nl dynamisch aanpassen aan de gevraagde kloksnelheid. Intel heeft ook zoiets met SpeedStep maar die kent maar 2 standen: snel of langzaam. AthlonXP kan dat per Mhz…

Verder zou ik geen HP kopen aangezien die onnodig duur en lelijk zijn. Net zoals Sony’s btw. Toshiba is wel een aanrader, die zijn mooi, wel redelijk duur maar dan ook goed. Asus schijnt het trouwens ook wel redelijk te doen…

Ik heb zelf een toshiba, maar vindt die dell bakkies ook wel leuk!
Verder heb ikzelf niets aantemerken op de Sony Vaio ook niet als je kijkt wat MP|3 er mee wil gaan doen!

B.T.W. voor design zijn hp’tjes en packard belletjes wel errug mooi! Ook die appel lappies zijn erg strak vormgegeven!

Ik dit weekend die laptop van de LidL (ook een GERman Industry COMputer dingetje) mogen aanshouwen , p3 met alles er op en eraan , dvd + cd rw combo… heel mooi dingetje.
Er zit een of andere siemens vga kaart in (of was het nu samsung?) , anyhoo , die geeft een aardig 3d beeld. Wel jammer dat het beeld af en toe wat rare strepen gaf , maar die waren weer weg te halen door er een ander window overheen te jassen. De DVD/CDRW drive is een Matashita (whatever) apparaatje , waar nog geen regio vrij patch voor is.

Kostte 4700 piek geloof ik , met 2 jaar pick up & return service. Best aardig

Best wel aardige specs :

hiero

weet iemand een shop ofzo waar ik die GERICOM dingen kan kopen??

Gericom.com schipped alleen naar oostenrijk, duitsland en zwitserland… Mediamartk is alleen in duitsland… (mediamarkt NL heeft geen gericom laptops volgens mij)…

Liefst een normale shop, waar ik ff heen kan rijden en die laps voor me neus kan zien…

iemand een idee??
En waarom zouden die laptops zo cheap zijn (in vergelijking met ALLE andere merken…)?

Originally posted by MP|3
[B]weet iemand een shop ofzo waar ik die GERICOM dingen kan kopen??

Gericom.com schipped alleen naar oostenrijk, duitsland en zwitserland… Mediamartk is alleen in duitsland… (mediamarkt NL heeft geen gericom laptops volgens mij)…

Liefst een normale shop, waar ik ff heen kan rijden en die laps voor me neus kan zien…

iemand een idee??
En waarom zouden die laptops zo cheap zijn (in vergelijking met ALLE andere merken…)? [/B]

Denk niet dat je in NL wat vindt waar ze die dingen verkopen omdat het vrij lastig is om aan die dingen te komen als leverancier!

Maar Duitsland is tog niet zo ver? Bij Arnhem vlak over de grens zit een MediaMarkt die die dingen heeft!

Originally posted by MP|3
weet iemand een shop ofzo waar ik die GERICOM dingen kan kopen??
iemand een idee??
En waarom zouden die laptops zo cheap zijn (in vergelijking met ALLE andere merken…)?

Bij de LIDL dus (zoals ik al schreef) (Nu ik erover nadenk , dat kan misschien ook Lidl duitsland geweest zijn , maarreeuh dat weet ik niet , niet naar gevraagd. Zat wel een QWERTY keyboard op en was nederlandse windows ME) . Dit is wel een supermarkt , geen computertoko… verwacht dus niet dat je hem open kan bekijken of dat het personeel ook maar iets weet van het apparaat.

Waarom die zo goedkoop is ? Omdat er inferieure/B merken in gebruikt worden. Een mashashita dvd/cd rw combo bijvoorbeeld…

de Aldi heeft nu een mooie camcorder in de aanbieding voor ongeveer 1100 piek… alleen weer een of ander vaag merk.

Originally posted by Mr. Belvedere
verwacht dus niet dat je hem open kan bekijken of dat het personeel ook maar iets weet van het apparaat.

Is dat in een computertoko wel zo dan? :slight_smile:
Vroeg laatst iemand iets over de compatibilitiet van een of ander u-160 scsi controlertje met xp in een computerzaak en die gozer had heel xp nog niet! (heb hem er overigens wel heel blij meegemaakt)

Originally posted by Sorcerer
[B]

Is dat in een computertoko wel zo dan? :slight_smile:
Vroeg laatst iemand iets over de compatibilitiet van een of ander u-160 scsi controlertje met xp in een computerzaak en die gozer had heel xp nog niet! (heb hem er overigens wel heel blij meegemaakt) [/B]

Bij de Lidl weten ze gewoon ietsje meer van pindakaas dan van notebooks.

Bij de Regenboog weten ze weer ietsje meer van notebooks en vrij weinig van pindakaas.

Ik denk niet dat je van elke winkel kunt verwachten dat ze gelijk bovenop nieuwe technologie springen , alhoewel dit soort toko’s zich gewoon bij microschoft kunnen aanmelden en dan krijgen ze vanzelf alles thuis.