Laptop syncroniseren met PC

hallo allemaal

Tijdje terug een laptop gekocht en nu ook echt aan het gebruiken voor het doel waar ik hem gekocht heb :slight_smile: nu heb ik alleen al een wereld aan documenten en bestanden van opdrachten op het mooie apparaatje staan en zou hem ook graag willen syncroniseren met mijn gewone pc. heeft iemand hier ook ervaring mee en wat voor pakket zijn aan te raden om dit te doen

M.v.g

Edje_007

Als je beide in een netwerk gebruikt, zou je de Briefcase functie (werkmap) kunnen gebruiken… Het vraagt nog een handmatige handeling om de daadwerkelijke synchronisatie te doen, maar verder werkt het uitstekend… (gebruik het met laptop en netwerk van kantoor)

Heb een beetje kleine wens om te syncroniseren door een druk op de knop zo doende maar iedergeval bedankt voor de reactie

De handmatige handeling is niets meer dan een rechtermuisklik op de Briefcase en dan update all selecteren…

shit nooit gezien dit is wel wat ik zocht weer wat geleerd :slight_smile:

Weet iemand ook zoiets met outlook mail? Maar dat je naast je inbox ook je send items, deleted items etc synct? En dat je zowel op je laptop als desktop mails kan sturen en dat die in 2 mappen dus worden bijgehouden?

Normaal gebruikt men daar IMAP of Exchange voor (IMAP volstaat voor dit soort taken prima). Je zou simpelweg een IMAP server op je desktop PC kunnen installeren. Vervolgens configureer je alle Outlooks als IMAP clients (of IMAP en POP3, waarbij je POP3 mail retrieval geen berichten van de server laat verwijderen), waardoor alles automatisch gesynchroniseerd wordt.

Indien je dit wat lijkt, laat maar weten, dan zal ik eens wat gedetailleerdere informatie neerplanten :).

Synchroniseerd dit ook je send items bijvoorbeeld?
Ik snap wel dat je met “leave copy on server” je inbox kan synchen dat is zo gedaan.
Wat is IMAP precies ook alweer :wink:

DN, dit lijkt me ook wel wat… alleen nog geen goede mailserver gevonden die ik als imap kan laten draaien. Heb Kerion Mail Server met IMAP en secure Webmail functionaliteit zelfs, maar weet niet hoe ik de instellingen daarvoor kan adden in outlook. Sturen gaat ook redelijk via die server, maar niet naar alle mensen ivm het feit dat die mailserver niet gekoppeld is aan een domein maar local draait :wink:

Ik zal eens kijken voor Windows oplossingen. Zelf doe ik dit op een Linux systeem en dat werkt super… de meeste mensen zullen echter geen server thuis hebben staan (en op de desktop geen Linux willen draaien) dus ik zal eens op zoek gaan naar een Windows proggie.

Ik zal me zsm melden :slight_smile:

Wat IMAP is? IMAP is een mailbox systeem: je mail wordt op een bepaalde plaats opgeslagen; via een client kun je dan je mail op dat systeem bekijken en ermee doen wat je wilt. In principe kun je een webmail systeem vergelijken met IMAP.

Edit:

Ik heb ff snel wat gezocht op het net (heb weinig tijd, ben nog op de uni;)) en heb twee paketten gevonden die evt zouden kunnen volstaan:

http://www.tucows.com/preview/274715.html
http://www.tucows.com/preview/308794.html

@MP: je sent items opslaan in de IMAP boxes moet mogelijk zijn… ik had destijds mijn Linux systeem zo geconfigged dat ik alle mail verzond naar de IMAP server en deze forwardde het dan weer… ik zal eens kijken wat voor info ik voor je kan opduikelen :).

Er is trouwens nog een mogelijkheid (een beetje smerige workaround, maar het werkt wel. Wta je simpelweg doet is je Outlook PST file opslaan op een locatie die over het internet te bereiken is (maak hiervoor gebruik van VPN en IPSEC). Je kunt dan vanaf ieder systeem je PST benaderen.

Er is trouwens nog een mogelijkheid (een beetje smerige workaround, maar het werkt wel. Wta je simpelweg doet is je Outlook PST file opslaan op een locatie die over het internet te bereiken is (maak hiervoor gebruik van VPN en IPSEC). Je kunt dan vanaf ieder systeem je PST benaderen.

[/edit][/QUOTE]

Hoi. Dat zou ik nu al een tijdje willen maar dat lukt langs geen kanten !!
Soms geen goede tips …

router: ovislinkWMU9000VPN
heb dynamic dns + ftp server waar pst op staat

BTW: hoe kan je dat (VPN) uittesten terwijl je in je eigen lan zit ?

Dre