Laptop kopen?

vbimport

Hallo ik wou een laptop kopen maar ik heb er helemaal geen verstand van nou dacht ik het hier een te vragen mischien weten jullie wat ik moet kopen.

Het mag +/- fl 2500,- kosten.
Het moet een tv out hebben.
Zelf heb ik nog een goede geluidskaart uit een gewone pc, kan ik deze zo in een laptop zetten ?

Weten jullie nu watvoor merk en waar ik het best er een kan kopen.

Alvast bedankt.

Mr Me

Met 2500 piek kom je niet echt ver.

Bij de Mediamarkt in Duitsland hebben ze voor DM 2999,-:

Gericom
Webboy 1000 D10 14.1

Technische Daten

Display: 14,1’’ TFT, Auflösung 1024 x 768
Prozessor: Intel® Pentium® III 1000 MHz
Arbeitspeicher: 128 MB 133 MHz, SD-RAM 144pin, 3.3Volt-aufrüstbar bis 512MB, 2 SO DIMM Sockel, Konfigurationsmöglichkeiten: 64, 128, 256MB SD-RAM
Festplatte: Ultra ATA 10 GB, 2,5’’
Grafikchip: SiS 630 Shared Memory bis 64 MB
Soundchip: 16bit full duplex - 3D Sound, Software Wavetable, full duplex, 16bit Soundblaster pro kompatibel , Line out/ Line in/ Mic in
Modem: 56K V.90
Diskettenlaufwerk: 3,5 Zoll 1,44 MB
DVD-ROM: 5fach DVD, 24fach CD
Software: Microsoft Windows Millenium Edition OEM-Recovery Version, MS WorkSuite 2001 OEM, Cyberlink Power DVD 3.0
Akku: Lithium-Ionen Akku (3600 mAh) mit ca. 4 Std. Ladezeit im Betrieb und ca. 2,5 Std. ausgeschaltet sowie ca. 2,2 Std. Betriebszeit
PCMCIA-Slots, USB-Anschluß: 2xTyp II oder 1xTyp III, 1 x USB
Speaker und Mikrofon: ja
Gewicht: 2,95 kg
Abmessungen: 40x315x256 mm(HxBxT)
sonstige Schnittstellen: parallel SPP/ECP, seriell, PS/2, 10/100 Mbit Ethernet, CRT out (VGA), Infrarot V1.1 (4 Mbps), Port Replicator Anschluss
Mausersatz: Touchpad mit 2 Tasten
Garantie: 24 Monate Pick up-Service

Goedkoper zal het niet gaan of je zou eens moeten kijken naar een 2de hands.

Geluidskaart: een pc kaart kan niet in een laptop ingebouwd worden tenzij je handig bent met soldeerbout, figuurzaag, etc :wink:

weet er iemand anders nog iets ???

Mr Me

Originally posted by ZiSE
[B]Met 2500 piek kom je niet echt ver.

Bij de Mediamarkt in Duitsland hebben ze voor DM 2999,-:

Gericom
Webboy 1000 D10 14.1

Technische Daten

Display: 14,1’’ TFT, Auflösung 1024 x 768
Prozessor: Intel® Pentium® III 1000 MHz
Arbeitspeicher: 128 MB 133 MHz, SD-RAM 144pin, 3.3Volt-aufrüstbar bis 512MB, 2 SO DIMM Sockel, Konfigurationsmöglichkeiten: 64, 128, 256MB SD-RAM
Festplatte: Ultra ATA 10 GB, 2,5’’
Grafikchip: SiS 630 Shared Memory bis 64 MB
Soundchip: 16bit full duplex - 3D Sound, Software Wavetable, full duplex, 16bit Soundblaster pro kompatibel , Line out/ Line in/ Mic in
Modem: 56K V.90
Diskettenlaufwerk: 3,5 Zoll 1,44 MB
DVD-ROM: 5fach DVD, 24fach CD
Software: Microsoft Windows Millenium Edition OEM-Recovery Version, MS WorkSuite 2001 OEM, Cyberlink Power DVD 3.0
Akku: Lithium-Ionen Akku (3600 mAh) mit ca. 4 Std. Ladezeit im Betrieb und ca. 2,5 Std. ausgeschaltet sowie ca. 2,2 Std. Betriebszeit
PCMCIA-Slots, USB-Anschluß: 2xTyp II oder 1xTyp III, 1 x USB
Speaker und Mikrofon: ja
Gewicht: 2,95 kg
Abmessungen: 40x315x256 mm(HxBxT)
sonstige Schnittstellen: parallel SPP/ECP, seriell, PS/2, 10/100 Mbit Ethernet, CRT out (VGA), Infrarot V1.1 (4 Mbps), Port Replicator Anschluss
Mausersatz: Touchpad mit 2 Tasten
Garantie: 24 Monate Pick up-Service

Goedkoper zal het niet gaan of je zou eens moeten kijken naar een 2de hands.

Geluidskaart: een pc kaart kan niet in een laptop ingebouwd worden tenzij je handig bent met soldeerbout, figuurzaag, etc :wink:
[/B]

ZiSe op het forum? Wow long time no see :slight_smile:

Maareuh hij heeft wel gelijk… goedkoper dan dit kan zowat niet (tenzij je een “nepmerk” direct in Japan/Taiwan etc etc gaat halen dan is het wel goedkoper te koop). Trouwens een goeie laptop die Webboy van Gericom…

Als je een andere soundkaart dan de ingebouwde van de laptop wilt hebben moet je op zoek gaan naar een externe kaart die dus via USB ofzow fungeert… ze zijn er wel maar zeer sporadisch te koop…

ZiSe heb ook al wel vet veel posts :slight_smile:
Maarja, wel Boss onder zijn naam dusjah…

Euh; ik vind het wel een mooie laptop :slight_smile: Heb alleen geen geld ervoor… …2500? Moet je kijken bij vraag en aanbod en die Qnogwat ff mailen… …misschien dat ie m toch nog WEL wil verkopen…

ONEXXION was de rest gleuf ik :stuck_out_tongue:

maar of ie em echt heeft…:confused:

Mwah… …ik ga normaal gesproken ook niet echt zo voor 2e hands spullen dus zou dit Duitse dingetje kopen… …heeft r nog iemand een dvd spelertje over trouwens :stuck_out_tongue: ?
Ik wil t toch s bekijken; die DVD, of t nou echt zoveel mooier is dan DiVX :stuck_out_tongue:

www.hpshopping.com
HP Pavilion Notebooks zijn zo’n beetje de goedkoopste laptops van een A-merk…maar helaas niet in Nederland verkrijgbaar.

je komt verder uit bij de stunters van Aldi, LIDL en dergelijke…spul dat ik persoonlijk nooit zou kopen. 2e Hands zou dan nog optie kunnen zijn…

Originally posted by Da_Taxman
[B]www.hpshopping.com
HP Pavilion Notebooks zijn zo’n beetje de goedkoopste laptops van een A-merk…maar helaas niet in Nederland verkrijgbaar.

je komt verder uit bij de stunters van Aldi, LIDL en dergelijke…spul dat ik persoonlijk nooit zou kopen. 2e Hands zou dan nog optie kunnen zijn… [/B]

Die van de LIDL waren gewoon Gericom’s hoor… best een behoorlijk merk (laptops en monitoren)

Originally posted by Da_Taxman
je komt verder uit bij de stunters van Aldi, LIDL en dergelijke…spul dat ik persoonlijk nooit zou kopen.

Why not?? Heb hier een paar prima bakken van de Aldi, niks mee mis. Prima service toen m’n hd eens kapot was: had hem via de post in 5 dagen terug.

wat is dat voor een winkel die lidl.
is daar ook een website van.

Ben net op de website van gericom.com geweest en ben van plan zo een te kopen.

Heeft iemand ervaring met die notebooks van gericom ?

Originally posted by MR Me
[B]wat is dat voor een winkel die lidl.
is daar ook een website van.

[/B]

LIDL is zoiets als Trekpleister en Kruidvat dacht ik…maar kan ook zoiets als Aldi zijn…

Zoek even op LIDL met de zoekfunctie (naar eerdere topic over deze laptop), maar ik geloof niet dat zij eigen website hadden…

Lidl is gewoon een supermarkt; zit vooral in Duitsland en Frankrijk geloof ik; hier in de buurt hebben we er ook een. Net oiets als C1000 enzo.

hehe , ik zie mijn naam al een paar keer genoemd worden , het lijkt alsof ik nu de laptop guy ben :cool: LOL