Laptop geeft geen beeld ?!?!

vbimport

Hallo,

Ik heb hier een laptop welke bij het opstarten wel beeld geeft (Boot info etc.) maar eenmaal bij (het doorstarten naar) WindowsXP inlogscherm aangekomen is er geen beeld meer.

Nog mooier wordt het als ik een vast scherm eraan hang… dan heb ik dus wel beeld, ook bij inlog scherm etc. Haal ik het scherm eraf na opstarten blijft er ook beeld…
Ik heb inmiddels al HitmanPro gedraaid, nogmaals los AdAware en Spybot S&D, en daarna nog 2 maal de virusscan… niks gevonden.
alle windows updates gedraaid…

Met msconfig gekeken wat er opstart… niks geks.

Ik heb nu een systeemherstelpunt gemaakt… wederom opstarten zonder extern scherm… weer het scherm op zwart… :a

wat kan hier verkeerd zitten? Video drivers??

Systeem WinXp home + Sp2 NL (officiele. versie)
Norton Antivirus 2005
Office2003

Verder geen programma’s van belang geinstalled.

Kan het toevallig zijn dat je een resolutie en/of een refreshrate ingesteld hebt die hoger is dan het scherm van de laptop aankan? Wellicht dat door het activeren van de CRT uitgang dit automatisch naar beneden bijgesteld wordt en je dus wel beeld krijgt?
Ik weet, het is vergezocht, maar wie weet…

Wat je kunt proberen is eens met je externe monitor eraan op te starten, de resolutie terug te zetten naar het laagst wat mogelijk is (normaal is dat bij XP 800x600). Zet dan ook je monitor maar eens op een refreshrate van 60Hz. Probeer dan eens te rebooten (zonder CRT eraan).

Evt installeer je je videodrivers even opnieuw; wie weet is daar wat mis?

de resolutie bedraagd 1024x786 bij 32 bits kleuren, refresh is 60 Hz op de laptop wat ook het enige is dat er gekozen kan worden.

Videodrivers: SiS 630/730 versie 6.13.10.2030 (29-07-2001) het apparaat werkt correct volgens XP

Ik zal eens gaan zoeken naar nieuwere drivers…

drivers inmiddels gevonden…

http://download.sis.com/download_step1.php?act=Search&mode=2&category=14&subcategory=217&os=4&x=18&y=9

Ik zal eens kijken of dit gaat uithalen.

Drivers updaten haalt niks uit, nog steeds hetzelfde probleem dat er bij het opstarten van de PC wel het windows XP begin scherm tevoorschijn komt (met dat balkje eronder) maar zodra de gebruikers inlog pagian moet komen, te samen met de mouse cursor gaat het scherm op zwart… :vaag:

Nu denk ik… ik zorg dat er maar 1 gebruiker is zonder password… dan wordt er vastwel in een keer doorgestart. (er staan nu 2 gebruikers op)
Wil ik echter de gebruikers accounts openen (via het plaatje bovenin het startmenu of via configuratiescherm -> gebruikersaccounts) dan komt wordt kladblok geopend en komt er een error te staan:

“de syntax vand e bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist”

Kan ik op een andere manier nog bij de gebruikersaccounts??

Ik krijg zo het idee dat je Windows een beetje gaar is… wellicht dat een herinstallatie een beter resultaat op zal leveren.

Maargoed, om bij de gebruikersaccounts te komen kun je via start -> uitvoeren het bestand “lusrmgr.msc” opstarten. Je krijgt nu een usermanager op beeld.

Ik heb XP opnieuw geinstalled… nu werkt alles weer prima!!