Lapdoos die uitvalt

Hallo mensen,

Ik zit met een probje. Ik heb hier een laptop van het merk Gericom waarin een P3 1,1Ghz zit met 320MB SDRAM erbij. Je kan van die 320MB max 64MB als videogeheugen delen.

Wat is nu het probleem? Nou, als er een spel op deze bak gespeelt wordt dan nokt ie er na een tijd mee. Hij valt dan gewoon helemaal uit. Als je em dan gelijk weer aanzet dan kapt ie weer na de SDRAM check. Ik zie dan nog net iets van Power Management op het beeld verschijnen, maar dan gaat ie weer uit. Als ik nou een tijdje wacht voordat ik em weer aanzet, dan doet ie het wel weer. Maar ga laat ik em dan weer een spel draaien dan is de fun na een 10tal minuten weer voorbij. :confused:

Ik denk zelf dat er iets te warm wordt binnenin waardoor de pc zichzelf uitschakelt.

Iemand een idee hierover en zelfs een oplossing?

Ik draai overigens WinXP Pro nl SP1 op deze machine, maar ik denk dat het niet aan het OS ligt. Als ik er nou echt niet uitkom, dan pleur ik ff Win2K erop om te kijken wat ie daarmee doet.

Alle hulp wordt gewaardeerd! :wink:

Ahaa, dat ding van de Lidl :slight_smile:

Mja , kennis van me heeft ook zo’n ding met Windows ME erop , valt ook de hele tijd uit. Nu ligt hij er ook bijna dagelijks mee te prutsen , allerlei firewire en usb apparaten er op aansluitend.

Is er een mogelijkheid om de accu er volledig uit te halen en te kijken hoe hij het gewoon via netstroom doet ?

Dit tiep ik op een Gericom laptop, die prima werkt :).

Ik denk iig dat het aan de koeling ligt. Aangezien je van Gericom je laptop niet open mag schroeven (2 jaar garantie zet je op het spel) zou ik je adviseren ff contact met hun helpdesk op te nemen.

Originally posted by Mr. Belvedere
Is er een mogelijkheid om de accu er volledig uit te halen en te kijken hoe hij het gewoon via netstroom doet ?

Of hij nu op de accu draait of via netstroom; hij valt op beide manieren uit. :frowning:

Originally posted by Wookie

Of hij nu op de accu draait of via netstroom; hij valt op beide manieren uit. :frowning:

dan denk ik dat het tijd wordt voor 0900-LIDL :slight_smile:

Je zou even kunnen testen of het de koeling is, met een handmatig geproduceerde koeling (bijv een tafelventilator op de ventilatieschachten richten, of een 40mm fannetje voor je “uitlaten” zetten…)

Ik ben d’r bijna zeker van dat het de koeling is. Want als ie uitgevallen is en ik zet em gelijk weer aan, dan is de lucht die uit de doos komt behoorlijk heet. Wat een beetje vreemd aan dit model is is dat de luchtinlaat a/d onderzijde zit. :confused:
Zet je het apparaat op een deken oid zodat er geen lucht naar binnen kan of moeilijk, dan krijg je hetzelfde effect.

Maar… kan ik deze beveiliging nergens uitzetten ofzo?

M’n laptop blaast ook behoorlijk warm, en das een toschiba 1000mhz 256sdram enz… En die valt niet uit Anders bij systeem en instellingen, opnieuwopstarten bij foutmeldingen afzetten en kan het zijn als het gedaan is. ofwel blaas is tegen je coolertje kan zijn dat er te veel stof op zit dat hij niet gekoelt krijgt. Hoeveel graden bedraagt de tempratuur ?

Ik kan nergens de temp vinden van dit ding. Niet in het bios, niet als ik een dergelijk progje install die de temp zou moeten identificeren. (geen sensor waarschijnlijk dus?!)
En eh, ik denk niet dat het gaat werken als ik die optie van auto reboot uitzet bij fouten. Dit omdat de pc niet reboot, maar helemaal uitvalt. :rolleyes:

Ik zal nog is een bericht posten op die duitse site van Gericom.