Langzaam wanneer lang in gebruik?!

vbimport

Vroeger kwam ik ook wel meestal aan de 94% maar nu begin ik pas op iets boven de 70 dus dat schiet nie op!
Moet er wel ff bij zeggen dat de laatste keer dat ik windows er opnieuw opgezet heb (clean of in dit geval met Ghost) was 16-3-2000.

Een tijdje terug toen duurde het elke keer vet lang nadat ie opgestart was voordat ik em kon gebruiken! Zeg maar, de 1e 2 min. kon ik niks doen want dan reageerde ie niet! Toen had ik spec. tijd gemaakt om het te fixen en toen deed ie het in ene keer weer! Daarna niet meer dat probleem gehad! Maar wel het prob wat nu gaande is dus!

Question:

Hoe komt 't dat hoe langer m’n comp aanstaat, des te langzamer ie wordt?! Dus als ik em bv. een uurtje of 5 achter elkaar aan laat staan (en er ook mee werk) dan is ie vet langzamer dan als ik em net aanzet!? (scheelt echt heel veel!)
Komt dit nou omdat ie dan te warm wordt?! (m’n kast is open!)

Zijn er nog meer mensen die dit probleem ervaren?!

ThanX!

Simpel antwoord:
OMdat je computer al je systeembronnen uitput. Hij gebruikt veel geheugen, tijdelijk swappen en dat soort kreten.

er is natuurlijk ook wel een technisch verhaal te verzinnen.

maar hier komt het op neer.
en ja het helpt (beetje) om extra koeling te geven aan de cpu.

maar tussentijds eens opnieuw opstarten is ook goed.

Als ik bij “Prestaties” kijk (bij systeem) dan zie ik systeembronnen ook steeds lager worden! Nu nog maar 60%, na ongeveer vanaf 13.00u aangeweest te zijn met 1 keer rebooten!
Maar dit is nooit 100% en volgens mij bij mij ook nooit boven de 90%!

Is daar ook een antwoord op?!

ThanX!

hUh ?
hetzelfde antwoord als de vorige keer is hierop van toepassing…

hoeveel intern mem heb je?

draai je ‘zware’ programma’s of veel tegelijk zodat ‘hij’ moet swappen…vreeet bronnen.

Dat niet alleen, maar sommige programma’s hebben een soort memory leak.

Outlook 2000 is zo’n programma. Als je dat programma continu aan hebt staan (onder windows 2000 heeft ie daar geen last van, die is wel stabiel) dangeeft ie sneller problemen.

Had op een gegeven moment zoveel geinstalleerd en open staan dat ik minstens 4 keer per dag moest resetten om alles soepel te laten lopen.

Dat was voor mij de belangrijkste reden om over te stappen op Windows 2000, de stabiliteit. Ik had gewoon geen zin om iedere keer te rebooten (maar wilde wel Windows programma’s gebruiken, anders was ik wel naar Linux overgestapt)

Da_Taxman

Vanochtend begon ik op 76%! In nu na een 3 kwartier nog maar 60%! Dat klopt toch nie?!
Ik heb nu nog maar 64mb! (andere 64 nodig voor m’n brandstationnetje)
Bedoel je met wat ik tegelijk draai, wat er in de systray staat? Daar staan:
<UL TYPE=SQUARE>

• Norton Antivirus
  • BlackIce Defender
  • AtGuard
  • Norton CleanSweep; Smart Sweep
  • Norton CleanSweep; Usage Watch
  • Norton CleanSweep; Internet Sweep
  • Getright
  • Taakplanner (alleen Optimalisatie actief)
    </UL>

Ik weet niet of je dit bedoelde, zeg anders maar ff waar ik moet kijken!

[This message has been edited by Chewie (edited 01 June 2000).]

prijs je gelukkig dat je nog aan 60% komt Inderdaad, hoe meer programma’s lopende zijn, hoe meer je gebruikt. Ik zit nu aan 39%, weinig hé, nu, er draaien wel redelijk veel programma’s op de achtergrond (16 tekentjes in de systray), zolang het enigzins stabiel blijft doe ik zo verder. Voel je nu niet direct verplicht op RAM bij te steken, ik zit er met 256MB… Ik wacht nog met over te schakelen naar windows2000 tot ik zeker mijn norton kan gebruiken.

Greetings

scooby2

PS Als je een FDISK hebt gedaan en juist je windows hebt geïnstalleerd moet je makkelijk boven de 90% komen

Sorry jongens als jullie er in ene keer niks meer van snappen! Chewie (hierboven posting) is dezelfde persoon als Wookie! (ikke dus)
Een keertje problemen @ cdfreaks en toen kon ik er nie in met Wookie dus heb ik toen gauw een andere naam gebruikt!
Net was ik ff aan het kijken hoeveel, en wat voor, posts ik toen geplaatst had en zonder het gemerkt te hebben bleef de naam Chewie in het “Username” vakje staan!
Dus sorry voor het event. ongemak! 'k ben ook net wakker!

Of je maakt een swap file aan
Ik heb 32 MG intern en een swap van 100MG
Aan gemaakt met Norton Utilities
Via Norton optimisation Wizard

[This message has been edited by Vinculum (edited 01 June 2000).]

Als ik kies om m’n virt. geheugen zelf te beheren dan word deze, vreemd genoeg, niet door alle apps (en bv SOF) niet gezien en draaien ze niet of voor geen meter! (Heb hier eerder al probs mee gehad, bleek dus die swap te zijn!)

Misschien een domme vraag. Maar waar staan ook alweer die prestaties.

Alvast bedankt

Groetjes,
Matthijs

Yo,

[ rechter-muis-knop ‘Deze Computer’, dan -eigenschappen-, Prestaties !!! ]

Vraagje !
Ken iemand mij vertellen wat het verschil is tussen windows 98 en 2000 ??? Ik wil wel overstappen, maar ik weet niet of dat wel verstandig is. Ik heb een Pentium II 300 met 128 Mb RAM (denk dat dat wel genoeg is). Heb ook effe gekeken naar prestatie, en die was 77 %.

daar heeft iedereen last van ga naar msdos en typ memmaker in en stel wat dingen in en voila alles is weer fresh!!! net of je hem net hebt opgestart…

Het wordt een offtopic zo dus alle nieuwe vragen weer opnieuw posten!
dit onderwerp is uitvoerig behandeld.

//-==MeMbeR of THe ForuM CLeanIng Team==-\