Lage leessnelheid cd

Ik heb het volgende “probleem” met een aantal cd’s. Ik heb een iso van internet geplukt en zet die met cdrwin op cd. Nadat dit klaar wil het resultaat natuurlijk uittesten en begin met de installatie.
Op zich werkt het prima, maar de cd wordt erg traaaaaag gelezen (ik denk op 2 speed oid). Of ik hoor soms dat cdrom speler steeds op wisselende snelheid de cd probeert te lezen.
Bij bv MOH duurde de installatie dik een half uur…
De oplossing tot nu toe is om de data eerst op mijn HD te plaatsen en vervolgens weer op een cd te branden. Een tijdrovende oplossing.
Mijn vraag is hoe kan dit en is er een andere oplossing?

Met diverse andere iso heb ik het zelfde probleem. Mijn eigen gebrandde cds worden wel op normale snelheid gelezen.

Ik heb een plextor 12/10/32 a, maar met mijn vorige brander (yamaha) had ik het zelfde probleem.

Het lijkt erop dat het toch niet goed gebrand is , of dat de brander er geen problemen meer heeft en de speler wel.

Probeer eens via de brander de cd te lezen of het dan met diezelfde traagheid gaat.

Als een cd speler herhaaldelijk terugvalt in snelheid tijdens het lezen heeft ie te veel errorcorrectie nodig.

Misschien dat het branden op lagere snelheden uitkomst biedt.

misschien een ander (beter) merk CD-R’s proberen. ik merk zelf ook met bijvoorbeeld CD-R’s van het merk That’s Write dat ze slecht worden gelezen door diverse CD-ROM spelers (langzaam, haperend etc.).

Ik gebruik meestal philips/tdk of platinums. Met mijn vorige brander kon ik max 4 speed branden en toen had ik er ook last van. Sterker nog: de cd werd ook op andere cdromspelers op lage snelheid gelezen. Kopieer ik alles van de cd op mijn HD en brand vervolgens het geheel weer, dan leest de mijne (en andere) cdromspelers het wel snel. :confused: :frowning:
De cd wordt ook langzaam gelezen door de brander zelf…
De euvel komt (volgens mij) bij alle merken cdrs voor.

Ik zal in ieder geval een nieuwe poging wagen, met mijn huidige plextor op 4 speed.
K hoop dat t werkt, thanx so far!

Je hebt van die speedtests…

Hoorde net op IRC dat iemand ook een erg langdurige installatie van MOH had…dus dat kan ook aan het spel liggen

Hier ging de install aardig rap hoor.