Lachen bij Dixons

vbimport

Ik was vandaag bij de Dixons en overhoorde een gesprek tussen een (zeer simpele) verkoper en de familie A. Sociaal bestaande uit Pa, Ma en Zoon.

Ze wilden een cd bakker kopen. Ze hadden nog geen keuze gemaakt…

Wat ze wilden:

1. spellen downloaden en fikken
  2. spellen huren en kopieren
  3. psx games kopieren

Wat de verkoper zei:

1. niet doen, als je dat 1 keer doen pakken ze je geheid een boete van minimaal 100.000 gulden (1 ton!!) of je gaat een paar jaar de bajes in… ja voor 1 cd dat hoort u goed
  2. dat mag ook niet daar staan ook boetes van tienduizdenden guldens op… verder kan het niet omdat alle spellen 100% beveiligd zijn
  3. dit kan niet, als je een pxs cd in de pc doet (dat kan wel omdat die cd’s even groot zijn) dan krijg je alleen maar gekke letters op je beeld en gekke geluiden

Er was nog wel meer van dit gezeur maarja… ik menge er me maar wijselijk niet in… ik had ze bijna een briefje met www.cdfreaks.com in de handen gestopt :stuck_out_tongue:

heb trouwens wel hardlachend naast de verkoper gestaan (die er niets van snapte)… egg LOL!

hahaha die vet werkte undercover voor de bsa ofzo…
maar ja wie koopt er nou ook bij dixons…die zijn net zo
dom als vobis…
maar nergens zijn ze zo dom als bij de IT`s…

Volgens mij zijn die allemaal even dom… ze weten nix en liegen van hier tot Tokyo…

Originally posted by xian
…die zijn net zo
dom als vobis…

Oei! Weet nie of je welis op #cdfreaks komt, maar er is daar een botje die @Vobis heet! hehe! :wink:

Vertel eens wat over die Vobis…

Originally posted by Dee-ehn
Vertel eens wat over die Vobis…

Hehe! :wink: hijs een “@”! haha! vraag maar op IRC ernaar! :wink:

getuigt weer van slimheid

Nah ik vind het nogal dom van die Familie dat je zo de winkel binnenkomt en dat vraagt. De verkoper heeft het prima opgelost. Wellicht dat hij het echt niet wist, maar ik zou ze ook niet vertellen dat het allemaal kan (ze verkopen daar nl. ook PSX spelletjes). :wink:

tja, als verkoper zou het niet erg slim zijn om te zeggen, ja ge kunt da kopieren, dan verdient hij natuurlijk niks

hmmz Dixons… Tja… :smiley:

Je koopt je vlees toch ook niet bij de Bakker
Dus een computer niet bij !!! (lol)
Maar ze maken wel meer fouten bij dixons
Heb een paar jaar geleden eens wat clipart gekocht
Ging om correl magic Kom thuis en hadden ze er
correldraw ingestopt.
Eerlijk zoals ik ben.
Belde er nog naar toe en zij dat er meer cd in zaten
dan op de doos vermeld en de verkoper zei dat het
bonus cd waren met reclame en zo.
(Hij had gewoon de verkeerde er in gedaan)
Ben er maar niet verder op ingegaan maar vond het
wel goed zo
Correl magic FL 49,00 Correldraw FL 700,00

Tja… maar als een verkoper zegt van deze writer kan dit niet en kan dat niet dan zullen ze ook niet geneigd zijn die writer te kopen.

En dat soort lui :smiley: zal echt geen originele spelletjes kopen…

andere vraag : wat moest jij eigenlijk bij dixons :slight_smile:

Ik was me aan het vervelen in het centrum… dan ga je maar eens kijken wat een muis bij de Dixons kost he? :smiley:

hahaha en dan kom je erachter dat je voor dat geld op een andere plaats 3 betere muizen voor kunt krijgen :wink:

EUh ja dat wist ik al… maargoed je moet wat als je op je trein wacht…

Originally posted by xian
hahaha en dan kom je erachter dat je voor dat geld op een andere plaats 3 betere muizen voor kunt krijgen :wink:

Leuk is dat dan hè!?! Wat ook leuk is is om aan zo’n vent om 1 of ander superspeciaal onderdeeltje te vragen, en dat ie dan al z’n (o-zo-goeie) kennis naar je toe te smijten waar je dan bijna je lach nie om in kunt houden! :stuck_out_tongue:

Ik weet niet hoe je moet quoten dus:

1 van de 1e replies stond:
(posted by dee-ehn)
liegen van hier tot Tokyo…

Klopt!

TOKYO, een aardbeving… jaartje of 1/2 geleden.
Opeens werd het geheugen 800 piek. Ik liep tijdje geleden stage bij een soort computer bedrijf en ik vroeg hoe zit het met de inkoopprijzen enzo (kijken of er nog wat voordeel uit te halen was voor mezelf) en toen kwamen we op die aardbeving.

Inkoopprijs bleef gewoon superlaag en die 800 piek was pure winst. Maar ja als iedereen het doet en iedereen blijft gewoon kopen dan blijven die prijzen zo hoog.

Iedreen is dus flink genaait

Ik heb gewoon voor de gein 1x gevraagd wat nou het verschil was tussen een P2 en een P3 (toen was ie net uit) en die vent begon me een verhaal op te hangen dat ie wel 200% sneller was enzo.

Dus kortom ze weten daar van NIX

wat een sukkels daar zeg ik vind het wel grappig