Labelflash messed up

Ik heb een NEC Optiarc DVD brander die ook nog eens Labelflash kan uitvoeren. Nu heb ik dat nog nooit gedaan en vandaag was de grote dag maar ik denk dat ik iets verkeerds gedaan heb want mijn hele voorkant is vernaggelt.

Het volgende gedaan:

Ik gebruik d laaste Nero 8.3.2.1 en ik ben met de Burn label aan de gang gegaan. Nu heb ik drie fotootjes die ik graag op de dvd wil hebben. Dat is me na even puzzelen gelukt en het ziet er ( op mijn pc dan lol ) behoorlijk uit.

Dan het branden. Het zou ongeveer 22.20 min moeten duren maar dat heeft minimaal een uur geduurd. Niet at dat het probleem was want ik had alle tijd. Toen ik de dvd er uit haalde had ik niet echt het verwachtte resultaat. Het was net alsof er een foto op was geprint en er daarna met een trekker overheen gegaan was.

Wat doe ik fout? Volgens mij mogen het gewoon kleurenfoto’s zijn maar nu begin ik daar aan te twijfelen of heb ik ergens een instelling verkeerd staan Als ik namelijk op de Preview klik komt er wel de afbeelding te staan die ik graag zou willen.

Ikmoet er bij zeggen dat ik eerst de foto gebrand heb en dus nog niets op de ‘schrijf’ kant gezet heb. Dus misschien zit het hem daarin.

ik heb een DVD gebruikt welke uiteraard geschikt was voor labelflash en het is een Fujifilm Manufacturer ID is Ritek Mediatype ID is F16 en de Mediacode is 001

mzzl Dúnedain

Ow nog een ( misschien overbodig) vraagje. Als ik de labelside wil branden moet ik de dvd toch ondersteboven in mijn brander doen :rolleyes::confused::confused: Zo niet dan weet ik wel wat er fout gegaan is. Btw ik heb ook het een en ander gevonden hier op CD Freaks over een tutorial met Nero. Ook mede vandaar mijn vraagje…

mzzl Dúnedain

Je moet de DVD idd omdraaien.

Je kunt kleurenfoto’s gebruiken maar zelf zou ik de foto omzetten naar grijswaarden zodat je een beter idee hebt hoe het eruit komt te zien, labelflash is immers beperkt tot 256 waardes tussen zilver en blauw.

Dat het lijkt of er een trekker overheen is gehaald en de veel langere tijd doet mij vermoeden dat het plaatje 2 of 3 keer gebrand is.

En nog een keer…

Weer geprobeerd en weer messed up. Het enigste voordeel met de vorige keer is dat hij ongeveer de helft goed gedaan heeft. De rest is weer alsof er met een trekker overheen gegaan is. Ik zal het stap voor stap uitleggen wat ik gedaan heb en dan kan iemand mij mss vertellen wat er fout gaat.

Ik heb dus drie fotootjes die ik op de labelside gebrand wil hebben Allereerst heb ik de fotootjes inhet zwart wit gemaakt mede dank aan de tip. Dan start ik Nero 8.3.2.1 burning rom op en klik op de labelflash. In het schermpje daarna importeer ik de drie fotootjes middels het desbetreffende tool in het programma.

Ik positioneer de fotootjes in de juiste positie. Ik moet daar wel bij opmerken dat ze elkaar enigszins overlappen. ( mss dat daar de fout in zit…) De settings zijn als volgt:

Inner radius 25 mm
Width 33 mm
Best printing Quality
Rotationspeed 7875 rpm
en het is een freestyle Template

Ik gebruik (toevallig) hetzelfde schijfje als in de CDFreaks tutorial welke hier te vinden is. het enigste verschil is dat ik een DVD+R heb en in de tutorial een DVD-R staat. Maar dat mag volgens mij de pret niet drukken

Mzzl Dúnedain

Mss stom vanmijmaar ik had hem beter in het NEC forum kunnen zetten bedenk ik me nu. Dus ik ga deze vraag even ook in het NEC forum zetten. Dus voor de Moderator alvast mijn excuses voor doubleposting…

mzzk Dúnedain