Kun je met een pentium pro 200 fatsoenlijk internetten?

vbimport

Mijn ouders willen graag gaan internetten en dat kan niet met de huidige 486 die thuis staat. Nu hebben ze in een tweedehands blad een pentium pro 200 met 128 mb intern zien staan voor 212 euro. De vraag is dus: Kan dat en ook een beetje fatsoenlijk?

dat zal gaan, maar 212€ voor een p200 vindt ik wel een beetje veel geld (als er geen scherm bij is tenminste)

Mijn zus internet op een Pentium 200 MMX en heeft daar geen problemen mee. Het ligt meer aan de andere programma’s die je wilt draaien op die PC.

Maar de prijs is best hoog voor hetgeen je opnoemt…daar zou ik toch eens naar kijken nog…

Ik heb een keertje vakantiewerk gedaan aan een Pentium166 16MB RAM en met wat geknoei aan het netwerk kon ik internetten :wink: Maar het ging heel erg traag, doordat er zo weinig RAM inzat.
Met 128MB kan dat geen probleem zijn lijkt me. Alleen de laatste nieuwe flash-sites kunnen eventueel voor problemen zorgen, of dingen als realplayer.
En zoals reeds gezegd: geen andere programma’s laden tijdens internet.

monitor zat er ook bij dus, iedereen bedankt voor 't advies ik zal 't doorgeven

Weet je trouwens zeker dat het een P1-pro is? Het kan natuurlijk wel, maar die dingen zijn destijds zo enorm weinig verkocht (was trouwens ook alleen maar voor de proffesionele markt bedoeld)…

Later zijn deze CPU’s teruggekomen als lichtgemodificeerde versie onder de naam Pentium II.

Hoe dan ook, een Pentium I op 200Mhz, of het nu een pro, een MMX of een gewone S (de standaard versie) is, kan opzich redelijk internetten. Beeldopbouw zal niet al te snel zijn, laden van vensters duurt wat langer, en bij sites met een complexere inhoud (bijv Flash) zal je geduld enigzins op de proef worden gesteld…

Zelf heb ik een tijdje genet op een P1-200 met 64MB simm geheugen aan boord. Het was bijlange niet alles, maar het was te doen. Het enige waar dit systeempje niet zo blij mee was, was hoge transferrates. Zodra ik bijv ging downloaden (Chello) op een kleine 200k/sec, was het systeem zo druk bezig dat Patience bijna niet meer te bedienen was…

Sterker nog , een P1 166 MMX zorgt er hiervoor DAT het hele huis kan internetten :wink:

Originally posted by Mr. Belvedere
Sterker nog , een P1 166 MMX zorgt er hiervoor DAT het hele huis kan internetten :wink:

Jaja, maar die P1 van jou is niet aan het browsen hè! :smiley:

Originally posted by Wookie

Jaja, maar die P1 van jou is niet aan het browsen hè! :smiley:

Nee , d’r zit geen browser in smoothwall. Wel een telnet :slight_smile: