Krijg map niet verwijderd

vbimport

Heb afgelopen week om wat foto’s (1,4GB) van een vriend naar me pc te kopieeren de ftp server van xp even opengezet. Volledig anoniem en dus open. Nadat de overdracht was voltooid bleef er een downstream lopen van zo’n 400kbps. Toen ik hier achter kwam meteen ftp weer offline gegooid, maar inmiddels is er een map in mijn ftp root geplaatst met als naam een viertal spaties. Hierin weer 5 mapen met namen als " . %d .com2 3.74 ". Geheel is slechts 0kb groot en niet te wijzigen of te verwijderen. Vertrouw het verder voor geen meter en zou het graag weg willen hebben. Help :bow: :bow:

BVD,
René

Dit wil zeggen dat er iemand je computer gebruikt als ftp-server om illegale dingen te verspreiden.

Je kan enkel zien wat er in staat als je het volledige pad kent.
bv. ftp://127.0.0.1/ /. %d/.com2

Wat je kan doen is het proberen te verwijderen in veilige modus of in te loggen op je pc als administrator.

In ieder geval het zo snel mogelijk doen vooraleer je problemen krijgt met je ISP.

Er zal idd de een of de andere FXP’er eventjes snel een pubje op die PC aangemaakt hebben.

In Windows zou je het eens kunnen proberen met Total commander (trial versie is gratis). Deze kan wat meer dan Windows standaard kan. Wonderen verrichten hoort dat echter niet bij, maar je maakt een goede kans :wink:

Het komt echter wel eens voor dat je in Windows zo’n map moeilijk of niet verwijderd krijgt. Je kunt dan met een aantal ulitities gaan spelen. Zelf geef ik de voorkeur aan eventjes booten met een Linux LiveCd als Knoppix. Als het goed is, is je partitie daar zo mee verwijderd (hou er wel rekening mee dat het beschrijven van NTFS partities in Linux niet 100% safe is; bij mij is er nog nooit wat misgegaan, maar dat is geen enkele garantie).

Een andere optie is om met een NTFS bootdisk te starten (zodat je in een dos omgeving terecht komt) en met de een of andere commandline tool zoals deltree of killdir het probeert. Ook daar heb ik al eens succes mee gehad.

Zou het nog niet lukken, dan laat maar horen he :wink: