Krijg ik zo een 'volwaardig' audio systeem

vbimport

Ik ben van plan om binnenkort een freecom beatman, of een napa mcd380 te kopen. Dit zijn mp3discmans met cd’s van 8 cm. Ze hebben beide line out, en omdat ik niet zo in die audio-apparaten zit, vraag ik me af hoe ik daar een volwaardig audiosysteem mee kan maken, zonder radio en tapedeck.

Het gaat erom dat ik in m’n kamer gewoon boxen kan neerzetten en een ander apparaat zodat ik de mp3cdspeler gewoon kan aansluiten. Kan dat met een versterker, of moet je daar dan echt een al bestaande stereoset voor gebruiken (of totaal anders)

(enneuh, DN, dit beschouw ik dus echt niet als hardware, je hoeft me deze keer niet te pm’en of je em zal moven of niet)

dat kan idd met een versterker, daar kan je je boxen op aansluiten en klaar is kees!

Als je al een versterker hebt staan kun je gewoon de line out van de mp3 speler aansluiten op een ingang van de versterker.
Let op dat je dit niet doet aan de phono ingang.
(de phonoingang heeft namelik een veel lagere impendantie dan de gewone line in, daar zit nog weer een aparte voorversterker tussen)
Als je al een compleet stereomeubel hebrt staan (een miniset of zo) en er zit 1 aux aansluiting aan aan de achterkant kun je hem daar ook op aansluiten, maar als er geen aansluiting aanzit kon het wel eens lastig worden.

Originally posted by jojk
[B]Ik ben van plan om binnenkort een freecom beatman, of een napa mcd380 te kopen. Dit zijn mp3discmans met cd’s van 8 cm. Ze hebben beide line out, en omdat ik niet zo in die audio-apparaten zit, vraag ik me af hoe ik daar een volwaardig audiosysteem mee kan maken, zonder radio en tapedeck.

[/B]

Gewoon de line out op de line in…

[B]
Het gaat erom dat ik in m’n kamer gewoon boxen kan neerzetten en een ander apparaat zodat ik de mp3cdspeler gewoon kan aansluiten. Kan dat met een versterker, of moet je daar dan echt een al bestaande stereoset voor gebruiken (of totaal anders)

[/B]

Je moet gewoon een willekeurige versterker met een line in hebben, of dat nu een computerspeakerset, een stereotorentje of een losse hifi amp is… dat maakt in principe niet uit…

(enneuh, DN, dit beschouw ik dus echt niet als hardware, je hoeft me deze keer niet te pm’en of je em zal moven of niet)

Neuh dit is niet echt een compu related topic dus ook geen compu hardware dus geen hardware forum… doh

Maar wat ik nog ff wilde opmerken: sta er niet verrast van te kijken als de geluidskwaliteit van dat mp3 ding tegenvalt indien je hem aansluit op een behoorlijke hifi installatie.
Ff voorbeeld geven… ik heb een discman (Sony) van een 400 piek. Redelijk veel geld voor een discman zou je zeggen. Luister ik de muziek via me koptelefoon: perfect. Sluit ik hem op me hifi installatie aan (geen achterlijk dure, maar ook geen slechte btw) dan hoor ik duidelijk dat mijn discman zwaaaaaaaaaaar onderdoet voor mijn gewone cd speler…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Maar wat ik nog ff wilde opmerken: sta er niet verrast van te kijken als de geluidskwaliteit van dat mp3 ding tegenvalt indien je hem aansluit op een behoorlijke hifi installatie.
Ff voorbeeld geven… ik heb een discman (Sony) van een 400 piek. Redelijk veel geld voor een discman zou je zeggen. Luister ik de muziek via me koptelefoon: perfect. Sluit ik hem op me hifi installatie aan (geen achterlijk dure, maar ook geen slechte btw) dan hoor ik duidelijk dat mijn discman zwaaaaaaaaaaar onderdoet voor mijn gewone cd speler…

[/B]

Ja, je zal met elke extra aansluiting een bepaald deel van de kwaliteit moeten inleveren… Daarbij komt ook nog eens dat het er an sich niet voor is gemaakt, maar ja, waar trek je de grens van wat slechte kwaliteit is.

Ik denk dat veel mensen het niet horen, het verschil op zich. Misschien als je cd en discman naast elkaar laat spelen dat ze het dan wel horen, maar niet dat ze het bewust merken ofzo…

Originally posted by jojk
[B]

Ja, je zal met elke extra aansluiting een bepaald deel van de kwaliteit moeten inleveren… Daarbij komt ook nog eens dat het er an sich niet voor is gemaakt, maar ja, waar trek je de grens van wat slechte kwaliteit is.

Ik denk dat veel mensen het niet horen, het verschil op zich. Misschien als je cd en discman naast elkaar laat spelen dat ze het dan wel horen, maar niet dat ze het bewust merken ofzo… [/B]

Nou je merkt het wel. Het geluid van mijn discman is ongewoon schel op mijn installatie, vooral als je het volume wat verder opengooit (niet achterlijk hard, tis een hifi geen disco) dan doet het gewoon pijn aan je oren. Je kunt natuurlijk de treble dan wat dichtdraaien maarja, dat komt de dynamiek van je geluid niet ten goede…

Ik heb een mp3 discman gekocht , een walkman plug (3.5 mm jack in heet het ding geloof ik) aan twee speakers gebraden en die boxen onder het bed gelegd. Geeft prima geluid , geen versterker nodig.

Nu nog een tv voor het bed :slight_smile: