Krijg bestand niet verwijderd!

Een aantal dagen geleden heb ik een bestandje gedownload dat op mirc een ingegeven tekst kon zoeken. Het installeren zou heel makkelijk zijn, gewoon action/generate script en klaar…

Niet dus! Ik heb dat gedaan en er bleef staan “editing script” en toen heb ik mirc moeten afsluiten. Toen ik het bestand wilde verwijderen ging dit niet: “het bestand is in gebruik”. Toen heb ik in de takenmanager gekeken en er stond nergens een verwijzing naar dat bestand en mirc was ook niet meer actief.

Ik heb toen dus gereboot en toen ik het weer wilde verwijderen ging het nog niet. In msconfig staat er ook geen verwijzing. Naam veranderen, het bestand verplaatsen gaat ook niet. Via msdos het bestand verwijderen levert niets op: “de toegang is geweigerd” dit gebeurt zowel als ik een batchbestand maak. Ook in de veilige modus is het niet verwijderbaar, verplaatsbaar of hernoembaar!

Het vervelende is dat het op mijn desktop staat dus als ik het al kon verplaatsen naar een andere map zou ik al blij zijn maar als het weg is dan is dat nog beter…

Ik heb geprobeerd een systeemherstel te doen naar een punt waar ik dat bestand nog niet erop had staan maar dat lukte niet. Wat me wel opviel na die mislukte herstelling is dat het bestand nu een naam heeft dat met hoofdletters geschreven is! Dit duid er dus op dat het bestand WEL te hernoemen zou moeten zijn en dus ook te verplaatsen, en misschien te verwijderen!

Wie kan me helpen!
Alvast HEEL ERG BEDANKT!

Wat is de naam van het bestandje? En staat er nergens een verwijzing in je register? In veilige modus opstarten en dan kijken en eventueel de JUISTE registersleutel(s) verwijderen. Het kan ook zijn dat je antivirus het bestandje aanspreekt. Vraag me niet waarom maar ik heb zelf een soortgelijk ‘probleem’ gehad hier. En wat bleek…Norton gebruikte het bestandje. Sloeg nergens op maar deed het wel. Dus was ff goochelen maar is wel gelukt.

ik hoop dat je er wat aan hebt,

mzzl Dunedain

Ik wil sterven in mijn slaap, net als mijn grootvader. Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.

check ff op MSN fix_your_prob@hotmail.com

mzzl Dunedain