Krassen op beeldscherm

vbimport

Ik heb een 19" Iiyama A901HT Vision Master Pro450. Gister ontdekte ik kleine krasjes ter grootte van een haar (lengte en dikte) weet iemand hier iets op. Best irritant namelijk.

je hebt van dat spul om het beeldschermpje van je GSM krasvrij te maken > misschien zal dat werken…

of is dat een domme gedachte van mij :confused:

Originally posted by faceman
Ik heb een 19" Iiyama A901HT Vision Master Pro450. Gister ontdekte ik kleine krasjes ter grootte van een haar (lengte en dikte) weet iemand hier iets op. Best irritant namelijk.

als er nog garantie opzit–> flikker em op de grond en kapot is ie…dan krijg je een nieuwe :stuck_out_tongue:

Misschien vreemde vraag.

Maar hoe krijg je het voor elkaar??? :confused:

Ik zou zeggen wat Headless al zegt dus ik zeg niks :confused:

Originally posted by Observer
[B]Misschien vreemde vraag.

Maar hoe krijg je het voor elkaar??? :confused:

Ik zou zeggen wat Headless al zegt dus ik zeg niks :confused: [/B]

hehe…ik denk dat ie er per ongeluk met een paperclip langs is gegaan toen ie probeerde de tip-ex te verwijderen nadat zen blonde zusje der8er gezeten had :stuck_out_tongue:

hehe…ik denk dat ie er per ongeluk met een paperclip langs is gegaan toen ie probeerde de tip-ex te verwijderen nadat zen blonde zusje der8er gezeten had

Zoals ik al zei

Het was misschien een stome vraag maar ja dat soort antwoorden was dan ook te verwachten :stuck_out_tongue:

[B]

Zoals ik al zei

Het was misschien een stome vraag maar ja dat soort antwoorden was dan ook te verwachten :stuck_out_tongue: [/B]

pcies!

maar misschien kan het slachtoffer het zelf nog even komen toelichten :wink:

Helaas gebeurt tijdens schoonmaken met waarschijnlijk een niet zo’n hele schone doek. Een korreltje is al voldoende. Laten vallen lijkt me overigens niet echt een optie! is ie wel kapot maar ook van de buitenkant stuk dus weg garantie

Helaas gebeurt tijdens schoonmaken met waarschijnlijk een niet zo’n hele schone doek. Een korreltje is al voldoende. Laten vallen lijkt me overigens niet echt een optie! is ie wel kapot maar ook van de buitenkant stuk dus weg garantie

das mooi klote dan? maar is het een nieuwe monitor of al aantal jaren oud?

1 jaartje pas dus afschrijven is een beetje teveel van het goeie

1 jaartje pas dus afschrijven is een beetje teveel van het goeie

Hmmm maar wat is er pcies kapot aan de buitenkant dan? Want als dat niet opvalt of weg te werken is kun je misschien alsnog de pc inruilen…in principe heb je natuurlijk 3 jaar garantie toch?

Niet zeuren maar ruilen

het gaat alleen om de monitor, hele kleine krasjes, maar ja zoals ik al zei: irritant. Inderdaaad 3 jaar on-site garantie

het gaat alleen om de monitor, hele kleine krasjes, maar ja zoals ik al zei: irritant. Inderdaaad 3 jaar on-site garantie

ik denk dat ze dat niet eens zien dan…gewoon ff bellen om te vragen of je monitor omgeruild kan worden omdat ie verrot is…

Zo’n krasje heb ik ook op mijn bakkie… nix aan te doen (of je moet gaan polijsten???)…

Iig werkt Displex (dat voor GSM displays) niet… dat is immers voor plastic displays en niet voor glazen beeldbuizen…

[B] Zoals ik al zei

Het was misschien een stome vraag maar ja dat soort antwoorden was dan ook te verwachten :stuck_out_tongue: [/B]

Een stomme vraag is het niet, maar de domme antwoorden hoor ik wel dus.

“Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden”

Let op met aan je beeldscherm prutsen ! Bij sommige merken monitoren (o.a. philips) zit er een kunststof coating op de beeldbuis. Die coating is om tegenlicht te verminderen. De GSM truc met dat spul lijkt me geen goede optie. Een xtc monitor heeft die coating weer niet maar een supper glade buis waar je inderdaad zo een kras op kunt krijgen. Een optie zou zijn polijsten maar meestal wordt het om de bewuste plek wat doffer. Ik zou het zo laten want ik denk dat je het vlug nog erger kunt maken zelf. Neem een fijn tft schermpje, maar ja die kunnen weer ‘lek’ raken :smiley:

neem gewoon een magneet en how het tegen ,het scherm en het scherm gaat kapot , als je het lang genoeg doet , maar het moet wel op staan he

Heb zelf een 451 en de coating zit achter de glasplaat. Je kan eens horen bij een bedrijf dat autoruiten hersteld ( in belgië Carglass) .

succes