KPN voert prijsverhoging Mxstream door

bron: Webwereld

KPN Telecom verhoogt per 1 februari de prijzen voor zijn Mxstream-abonnement met 23 procent. Het goedkoopste abonnement wordt daarmee ruim 50 euro

Dit heeft het telecombedrijf vandaag bekendgemaakt. “De inkomsten van de dienst zijn op dit moment niet meer toereikend voor KPN om het huidige kwaliteitsniveau te handhaven”, zo beargumenteert KPN de prijsverhoging.

Het gaat om het gedeelte dat de consument aan KPN moet betalen. Daarbovenop komt nog een bedrag dat aan de provider dient te worden betaald.

Een Mxstream Basic-aansluiting kost per 1 februari 27,95 euro. Dit was 22,69 euro. Aan de ISP (bijvoorbeeld Planet of XS4ALL) moet voorlopig 22,22 euro worden betaald, waarmee het totale bedrag op 50,17 euro uitkomt. Ook Mxstream Extra is in prijs verhoogd en kost vanaf 1 februari 33,95 euro.

Verder zullen ook de prijzen van modems duurder worden. Met ingang van volgende maand zullen namelijk de introductieprijzen van de modems komen te vervallen. Hiermee wordt een gemiddeld modem zo’n 35 euro duurder. De aansluit- en installatiekosten blijven ongewijzigd.

XS4ALL zegt in een reactie de prijzen voor het eigen gedeelte ‘voorlopig niet te zullen verhogen’. Planet Internet heeft nog geen beslissing genomen over eventuele prijsverhogingen.

:frowning: dat is dus 23% verhoging :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

zie ook Planet

focking hell !

naja , ik zit dan wel bij xs4all , maar hier ben ik niet blij mee…

%$#%$#%# kpn …

Verdikkie! Ik heb ook XS4all, maar toch sukke! :frowning:

De reden voor de prijsverhoging in aanmerking genomen, zou het ook idioot zijn als Planet etc hun prijzen ook verhogen…
Maar ja, Planet is een dochter van KPN, dus ik zal er met m’n Planet-abo’tje wel weer instinken… :Z

Originally posted by iammadaboutwarez
De reden voor de prijsverhoging in aanmerking genomen, zou het ook idioot zijn als Planet etc hun prijzen ook verhogen…
Maar ja, Planet is een dochter van KPN, dus ik zal er met m’n Planet-abo’tje wel weer instinken… :Z

Planet Internet = XS4ALL = KPN

Alleen pioneert XS4ALL ietsje meer

weer ff een update, wederom van webwereld

De Consumentenbond gaat naar eigen zeggen ‘flink actie voeren’ tegen de dinsdag aangekondigde prijsverhogingen voor de ADSL-dienst van KPN, Mxstream. “De tariefsverhoging moet van de baan”, zo zegt een strijdlustige woordvoerder Ewald van Kouwen.

Om dit voor elkaar te krijgen, stapt de bond op zeer korte termijn naar de Tweede Kamer. Op korte termijn zou er toezicht op KPN moeten komen. “Er moet een noodmaatregel komen van de Kamer om de Opta alvast bevoegdheden te geven om in te grijpen bij KPN”, legt Van Kouwen uit. Nu heeft de telecomwaakhond deze bevoegdheden nog niet.

Oneerlijke handelspraktijken
Voor de langere termijn denkt de bond aan het tegengaan van oneerlijke handelspraktijken zoals gebezigd door KPN door de consumentenwetgeving aan te passen. Zo zou KPN bijvoorbeeld maar één keer per jaar een prijsverhoging mogen doorvoeren, vergelijkbaar met de jaarlijkse huurverhoging.

De Consumentenbond spreekt onomwonden van oneerlijke handelspraktijken. “Het is een soort fuik waarin de consument is gelokt”, meent Van Kouwen. “Eerst wordt hij gelokt met een aantrekkelijke dienst, en als hij eenmaal afhankelijk hiervan is, wordt er ineens bijna een kwart meer gevraagd. Een absurde verhoging die helemaal niets meer met inflatie heeft te maken.”

“De klant kan geen kant op. Theoretisch kan je natuurlijk wel overstappen naar een andere dienst, maar dat heeft heel veel voeten in aarde. Een ander mailadres, nieuwe instellingen en weer aansluitkosten betalen.”

Voicemail
Het doet Van Kouwen allemaal erg denken aan de beruchte ‘voicemail-constructie’ van KPN. “Klanten werden gelokt met een gratis dienst. Iedereen gooide zijn antwoordapparaat uit het raam en daarna moest er ineens betaald gaan worden. Op die manier zit je gevangen bij KPN.”

Tot overmaat van ramp zijn de Mxstream-klanten in de brief die ze is gestuurd, niet gewezen op de mogelijkheid het abonnement op te zeggen. “Dat alles op een rij gezet, zeggen wij: dit kan allemaal absoluut niet”, aldus Van Kouwen.

welke brief… :confused:

Originally posted by MagikChris
[B]Tot overmaat van ramp zijn de Mxstream-klanten in de brief die ze is gestuurd, niet gewezen op de mogelijkheid het abonnement op te zeggen. “Dat alles op een rij gezet, zeggen wij: dit kan allemaal absoluut niet”, aldus Van Kouwen.

welke brief… :confused: [/B]

Ik heb de brief gisteren gehad en inderdaad staat er GEEN mogelijkheid om het op te zeggen. De prijzen van het modem zijn ook inderdaad duurder geworden.

De eigenlijke enige reden die KPN eigenlijk opgeeft is dat het de bandbreedte wil waarborgen en DAAROM dus de prijsverhoging moet doorvoeren voor nieuwe investeringen. Hier kan ik me enigzins wel in vinden.

Vooral omdat ik sinds gisteren ook een behoorlijke snelheidsverbetering heb gekregen in het downloaden (web/ftp/e.d.) van dingen , van gemiddeld 50kb/sec naar 62kb/sec met pieken naar 80kb/sec.
Ook bieden ze netjes de nieuwste drivers voor de Alcatel hardware aan (was alcatel zelf ietsje eerder mee natuurlijk , maar voor de newbie op het internet moeilijker te vinden dan bij kpn).

Als het bij deze verhoging blijft kan ik er vrede mee hebben.

zonet gelezen : http://www.cistron.nl/particulier/broadband.shtml ik zelf heb chello, ben daar op zich tevreden over, maar misschien handig om te weten voor adsl gedupeerden :stuck_out_tongue:

Volgens de postcodecheck bij Cistron kan ik wel bij hen terecht , maar dan geen linesharing meer , dus ben ik mijn telefoon kwijt… da’s weer een beetje veel van het goede