KPN beperkt IP-adressen ADSL

vbimport

[i]KPN beperkt IP-adressen ADSL

KPN Telecom stopt met de levering van 4 IP-adressen bij haar ADSL Extra dienst. Dat laat het bedrijf vandaag weten. Bij nieuwe abonnementen wordt nu nog maar 1 IP adres meegeleverd.

Reden voor de actie is volgens het telecombedrijf het grote gebrek aan nieuwe IP-adressen. Daarnaast was er bij KPN twijfel of alle klanten ook wel gebruik maakten van de extra mogelijkheden die ze ontvingen met meer IP-adressen, zoals het draaien van FTP-, Web- en Nameservers.

Overigens blijft het eenvoudig om meer computers op de ADSL-verbinding aan te sluiten. Dat kan ook met 1 IP-adres, want na het wegvallen van het ‘inlog dashboard’ is dit mogelijk met proxysoftware.

Gebruikers die nu nog 4 IP-adressen hebben, moeten deze hoogstwaarschijnlijk aan het eind van het jaar inleveren, laat een woordvoerder van KPN weten.[/i]

Ik gebruik dus nu 4 IP adressen, maar kan ze dus gaan inleveren omdat de KPN niet heeft nagedacht. Dit lijkt een beetje op het hele IP probleem dat er wereldwijd heerst. Blijkbaar is de KPN dat ontgaan…maar er ontgaat hun wel meer! :wink:

ADSL…het had zo mooi kunnen worden. Dit is de 1e beperking, wat volgt? zucht :frowning:

Meer info kun je hier lezen…

I said no to the KPN, but they wouldn’t listen…

Het zou fair zijn als ze die IP adressen die niet gebruikt worden terugnemen inderdaad.
Maar voor die mensen die er wel gebruik van maken zou de mogelijkheid geboden moeten worden om deze optie te behouden.

Als het inderdaad zo is dat de meeste mensen geen gebruik maken van die extra IP’s, dan moeten ze met die ongebruikte IP’s toch al een hoop kunnen doen, zonder die mensen die ze wel gebruiken te laten ‘boeten’ voor een ‘fout’ van KPN.

Ja ik las het… ik vibnd het belachelijk alhoewel het natuurlijk een echte runder-actie van KPN is om 4 IP adressen te geven terwijl er veel te weinig zijn…

Datze dan zeggen FastADSL kost bijv 150 per maand en voor ieder extra IP adres 5 piek meer, tot een max van 4 IP adressen… dat zou eerlijker zijn!

Jongens jongens toch…dis alweer vrij oud nieuws hoor…
komen zeker niet zo vaak op T-net! :wink:

http://www.tweakers.net/nieuws/16651

idd wel beetje lame dat ze er pas later 8r komen dat er eigenlijk nie genoeg Ipjes zijn :frowning:

Originally posted by Dee-ehn
Ja ik las het… ik vibnd het belachelijk alhoewel het natuurlijk een echte runder-actie van KPN is om 4 IP adressen te geven terwijl er veel te weinig zijn…

Ze zouden ze af moeten maken en dan op de brandstapel moeten gooien :smiley:

Originally posted by Pyromaniac
[B]

Ze zouden ze af moeten maken en dan op de brandstapel moeten gooien :smiley: [/B]

Let’s just do that! :smiley:

Hiero bij mij komt toch nooit ADSL of ander snel Inet dus heb er dus geen last van! Maar vindt het echt wel een naaie streek! Ik zou echt wel in beroep gaan tegen die gasten!! :mad:
Maarja, nu dus niks aan te doen voor de mensen die pas later kunnen genieten van DSL! Ikke dus… ooit hoop ik; waarschijnlijk maar verhuizen ervoor! :wink:

Fck klte zooi, ik heb 4 ip’s maar gebruik ze ook allevier :mad:

Originally posted by Joker007
Fck klte zooi, ik heb 4 ip’s maar gebruik ze ook allevier :mad:

Eerst lokken met 4 ip’s en dan 3 afpakken!!
Ik zou ff contact opnemen met dhr Spong of dhr Moskovitz!! :wink:

Hmmmzzz… maar heb je ze ook echt nodig ofnie? Je kan toch makkelijk met 1 IPtje en 4pcs ofzow op delzefde lijn ADSLu?

Kan wel ja, maar is mayB makkelijker om je FTP op de 1 te draaien, webserver op de ander, enz…

Luxe-probleem dus! :wink:

Niet dat ik eens ben met die naaiers van KPN hoor…:frowning:
Want anders had ik er dus ook 4 gehad…vind dat ze de abbokosten dan ook moeten verlagen :smiley:

Wat maakt het nou uit of je nou 4 ip adressen heb of 1 tje. Ik zou een goeie reden kunnen bedenken. Het installeren van die 4 ip adressen is een stuk gemakkelijker.

Als je er maar eentje heb kan je dat makkelijk oplossen door proxy-server er tussen te zetten. En dan is het probleem opgelost. Maar ja ik weet ook dat het installeren van een proxy-server nogal veel tijd in neemt als je er niet zo thuis in ben.

Maar ja KPN moet ook verder kijken dan dat ze neus lang is.

kpn is gewoon dom
ip adressen zijn zowieso al mega schaars en dan gaan ze ook nog een 4 per user geven dat is toch gewoon achterlijk…
maar nu vraag ik me eigenlijk af wat nou het voordeel van die 4 ip adressen is ?

Tja 4 stuks zie ik niet egg zitten ennuh… met 1tje gaat prima…

Ik heb nu wel honderd IP adressen!!! Elke keer als ik opnieuw inbel krijg ik weer een nwe! :frowning:
Inbellen is KUT!!!

Dat klopt Wookie maar wat wil je?