Korthals wil uitbreiding

Helemaal niet mee eens omdat ik zelf al meer dan eens ruzie met agenten hier over hebt gehad die het beter dachten teweten dan ik hehehe :slight_smile:
Deze legitimatie plicht(of algehele wat korthals wilt)gaat aleen leiden dat bepaalde mensen in bepaalde gedeeltes van steden aangehouden op uiterlijk of afkomst.

En het lafste is dat al deze wetten geprobeerd worden er nu door teduwen onder het mom van terrorisme terwijl er hier tot nu toe helemaal niks is gebeurd!!

DEN HAAG - Minister Korthals (Justitie) wil de identificatieplicht wat uitbreiden. Als het aan hem ligt, wordt het straks mogelijk personen om legitimatie te vragen als er sprake is van een concrete dreigende terroristische aanslag.

Op dit moment geldt voor iedereen al de verplichting in de auto en op het werk een identiteitsbewijs bij zich te hebben. De politie mag nu alleen naar papieren vragen als iemand verdacht wordt van een strafbaar feit. Het kabinet spreekt vrijdag (vandaag) over de verruiming van de identificatieplicht.

Volgens Korthals valt onder een concrete dreigende terroristische aanslag bijvoorbeeld de situatie rond de tunnels in Rotterdam en Amsterdam eind september. In een anonieme brief aan het ANP werd toen gewaarschuwd voor bomaanslagen in de drukke Coen- en Zeeburgertunnel in Amsterdam en de Botlek- en Beneluxtunnel in Rotterdam. De dreiging leidde tot verkeerschaos in de twee steden.

Korthals zei eerder al geen voorstander te zijn van een algemene identificatieplicht. “Ik denk dat je aanslagen als in de Verenigde Staten niet kunt voorkomen met een algemene identificatieplicht”, zei Korthals eind september. Hij verwacht dat uitbreiding van die plicht wel kan bijdragen aan het aanpakken van criminaliteit.

Bron Telegraaf