Kopieer programma voor HP8100 serie

vbimport

Ik ben in het bezit van HP8100 maar kan geen goed kopieer programma vinden wat door deze brander wordt ondersteund.

Iemand suggesties of een koper voor dit apparaat.

alvast bedankt.

Nero ondersteunt deze brander prima.
Easy CD Creator ook wel, hoewel ik daar minder fan van ben.

Mijn zus heeft deze brander ook en werkt prima met Nero.

www.cdrsoft.net

Nero
Cdrwin
Easy cd creator

gebruik ik :wink:

easy cd creator voor audio cds
cdrwin voor bin/cue
nero voor 1:1 copies :slight_smile:

Ik heb die writer ook een tijdje gehad en ik gebruikte hem vooral met Nero. Echt veel kan je er niet mee doen, want hij ondersteunt geen 80min cd’s en ook met cloneCD werkt ie niet, dus dan heb je nog altijd cracks nodig. Maar om gewone cd’tjes te brande werkt hij vind ik prima met Nero. Ik raad je in elk geval af om de officiële softwareCD die erbij zat te gebruiken. Bij mij gaf hij dan bij het heropstarten een blue screen en moest ik Windows opnieuw installeren… :frowning:

Ik had clone cd geregeld maar wist niet dat deze software mijn brander niet ondersteunde, en hoorde toen van een heleboel mensen dat ik de beroerste brander die er bestond in mijn bezit had.(900,-)

Ik hoop dat dit tweakers praat is en dat ik lekker aan de slag met Nero kan.

mzzl

Er zijn inderdaad veel betere branders dan de HP8100 (daarom heb ik em geruild voor Plextor). Maar zo heeeeeel slecht is de HP niet hoor. Met Nero kan je er zonder problemen mee aan de slag en hij is ook niet kieskeurig voor bepaalde merken van lege cdr’s ofzo. Alleen als je exacte copietjes wil maken met CloneCD dan voldoet hij dus jammer genoeg niet. En ja, overburnen (meer dan 74min op een gewone CDR) kan hij dus ook niet.

Je had een beter merk kunnen kiezen; 8100 raakt noagal vaak defect…
je brander gaat met de originele firmware niet verder dan 78min 30sec , maar er is een biosupdate, gepatched uit sonyfirmware, waarmee je wel op 80 min komt.

Waar kan ik die bios update ophalen, want zover ik weet valt er niks te updaten.

groeten

Originally posted by Brinta
[B]

Waar kan ik die bios update ophalen, want zover ik weet valt er niks te updaten.

groeten
[/B]

Ik moet em als het goed is thuis hebben liggen, niet bij de hand op dit moment.

De 8100 was op het moment van release een goede brander, maar intussen zijn er branders die meer opties hebben en meer aankunnen, dus als je em nu zou kopen zou je een slechte aankoop doen.

Mijn zus is er verder wel tevreden mee hoor…na die patch.

Ik heb die writer ook uit mijne PC gegooid.
Die ligt nu ergens in een doos.
Voor audio er mee te kopieren heb ik nooit problemen ermee gehad. Ik gebruikte Nero,CDRWIN en dat werkte perfect. Wel niet meer dan 78:30 min willen ermee kopieren. Als je dit wilt doen dan moet je doen wat Da_Taxman zegt. (Heb dat zelf nooit gedaan).
Voor beveiligde games is dit ene klote writer!!

Clone kun je bijna alles kopieren nou zeg maar gewoon alles

Go Wilma! :wink:

Originally posted by Fer2000
Clone kun je bijna alles kopieren nou zeg maar gewoon alles

En toch heeft ie wel gelijk…alleen werkt clone CD niet met deze brander, maar de uitspraak over Clone op zichzelf klopt wel :wink:

Nero doet het perfect!

Bedankt

is mischien niet de beste writer maar ik heb hem ook , en al meer als 2 jaar

werkt prima met nero n cdrwin

ik gebruik diskjuggler 3 of 2 voor dc spellen [cdi]
nero voor een hele hoop [nero rox]
van vcds tot mp3.
audia cds , data etc. ik doe bijna alles met nero

cdrwin dan voor bin n que dan
helaas geen clone cd ondersteuning maar is niet zo erg
moet dus gewoon cracks gebruiken vin ik niet zo erg

heb trouwens nog een gekraakte versie van cdrwin 3.8 liggen

geen serial en hoef je niet te installeren gewoon op dubbel klikken en branden
als je hem moet hebben - wannaburn4sure@hotmail.com

by the way, als je 900 piek hebt betaald 4 de hp81ooi ben je dus VET en ook VET gelight

maaruhh veel plezier met je brander

Shadow

Ja, ik wil nu niet bepaald gaan tegenwerken ofzo, maar ik heb zelf al zo’n 2 jaar de HP8100plus, en schrijf al geruime tijd met WinOnCD, zonder probleempjes. Ik kan zelf overburnen met de mijne(wel geen onderstuening met clonecd:(), omdat een hele tijd geleden op deze site een topic stond “of je kon overburnen met deze schrijver”. En dat lukt met de firmware van sony, maar vraag me niet voor welke schrijver dat eigenlijk bedoeld is, maar het gaat bij mij toch dus…