Koninginnedag is leuk in A'dam ;) NS sucks again!

vbimport

Ik ben net terug van een dagje A’dam, met veel moeite uiteindelijk toch op plaats van bestemming en dan kan het toch best gezellig zijn.

De terugreis was toch ook wel leuk, A’dam CS was afgesloten i.v.m de drukte. Het liep zelfs zo erg uit de hand dat uiteindelijk metro’s gemold werden en er met traangas werd geschoten. Echt een leuk dagje uiteindelijk.

Maar uiteindelijk “Home Sweet Home”!

Jullie ervaringen met Koninginnedag en de NS?

Ik ben 1 keer met de trein gegaan, toen moest ik vuurwerk in Belgie halen. Nou alles liep goed :stuck_out_tongue:
maar ik heb verhalen gehoord en tja NS sux

voetgangers op de sporen enzo zag ik ook, massa’s :slight_smile:

Was blij dat ik om 8 uur sochtends alweer uit A’dam en in Utrecht was…

Hmmm ja we moesten in Den Bosch uit de trein… moesten we wachten… volgende trein… een half uur stilgestaan, weer eruit… toen toch maar eens een NS-trut uitgescholden… ik zg zo van ik moet naar Amsterdam want ik heb daar een afspraak… Ja en? Meen je dat mij dat wat intresseert je zoekt je maar een andere manier van vervoer…
Nou als een klantenservice zo’n toon tegen me aanslaat dan wordt ik ook kwaad he… dus heb ik daar een half uur heibel staan trappen enzow… vonden ze niet leuk, maar krijg nu wel lekker mijn 46,50 terug :slight_smile:

Verder ben ik heel de dag in Den bosch geweest en dat was reuze gezellig… lekker terrasje gepikt, wat gesjopt, wat rondgehangen, uit eten geweest enz enz…

De terugreis met de trein ging weer flink mis. Ik had gelukkig de tijd dus dat viel wel mee, maar ach… t blijft de NS oftewel de grootste corrupte KUT organisatie van heel NL…

I have spoken :slight_smile:

power to the freakers :wink:

nooit laten doen door bedrijven, grote bek opzetten en ze deinzen al terug, slecht voor hun reputatie =)

Hahaha LOL… is wel eens lekker om na heeeeeeeeeel erg veel frustraties die NS uit te schelden :smiley:

Lees dit maar eens

De viering van Koninginnedag is gisteravond uitgelopen op massale vechtpartijen tussen jongeren die tevergeefs het Centraal Station in Amsterdam probeerden binnen te komen en de mobiele eenheid. Om de meute uiteen te drijven, zette de ME behalve paarden ook veelvuldig traangas en waterkanonnen in. Er viel een nog onbekend aantal gewonden.

De viering liep uit de hand omdat de Nederlandse Spoorwegen de onverwacht grote stroom reizigers niet aankonden. Gisteravond strandden tienduizenden terugkerende feestvierders op het plein voor het CS nadat de ME uit voorzorg nagenoeg alle toegangen naar het station had afgesloten.

Daarop braken veelal aangeschoten jongeren door de afzetting heen in een poging toch de perrons te bereiken. Enkele glazen toegangsdeuren naar het station moesten het ontgelden. Op het plein voor het CS werd de politie met stenen en flessen bekogeld, gingen hekken uit de grond en sneuvelden verscheidene bushokjes.

Diverse keren moest de ME met fikse charges de raddraaiers volgens eerste schattingen niet meer dan enkele honderden uiteenjagen, waarvan duizenden gewone Koninginnedagbezoekers de dupe werden. Wolken traangas “als vuurpijlen met nieuwjaar, zo vaak gingen die granaten de lucht in”, aldus een ooggetuige golfden door de stad. Overal zaten plukjes mensen op de grond huilend hun ogen uit te wrijven en vaak ook hun maag te legen.

De Mobiele Eenheid heeft maandagavond met traangas een deel van het plein voor het Centraal Station in Amsterdam schoongeveegd.

Rond middernacht was de politie erin geslaagd het strijdtoneel van het plein voor het CS naar de kop van het Damrak te verplaatsen, waar diverse waterkanonnen werden ingezet. Een uur later leken de rellen over hun hoogtepunt heen, werden de eerste ME’ers teruggetrokken en werden bussen ingezet om de gestrande reizigers alsnog te vervoeren.

Binnen in het station zaten duizenden mensen opgesloten omdat de politie de rolluiken van de toegangsdeuren had gesloten. Vanwege de enorme drukte op de perrons reden de treinen maar mondjesmaat. Op perron twee stond om kwart voor twaalf nog steeds de trein die vier uur eerder had moeten vertrekken.

De NS zei gisteravond laat zo lang mogelijk treinen vanuit Amsterdam te laten rijden. Maar volgens een woordvoerder was het niet zeker dat alle reizigers die nog stonden te wachten, zouden worden vervoerd.

NS-personeel zette eerder op de avond in het station de trappen naar de perrons af om te voorkomen dat de mensenmenigte in de verdrukking zou komen. Op de perrons zelf wachtten de meesten lijdzaam, soms zittend met hun benen over de rand van de perrons bungelend, op de komst van de verlossende trein. Maar in sommige gevallen was die zó overvol dat besloten werd de trein niet te laten vertrekken.

Centrum van het spoorweginfarct was gisteren Amsterdam, waar gisteren circa driekwart miljoen mensen de nationale feestdag vierden. Ook in en rond Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Leiden, Schiphol en Zaandam kwam het treinverkeer ernstig in de knel.

In de loop van de dag kwamen honderden treinen met vele duizenden mensen een half uur of langer stil te staan, in afwachting van het sein om het station binnen te rijden. Sommige treinen hebben anderhalf uur stilgestaan.

Voor reizigers uit de richting Sloterdijk en Muiderpoort was die situatie aanleiding om de deuren te forceren, uit de trein te springen en in drommen langs het spoor naar de stad te lopen.

Een NS-woordvoerster stelt dat de NS is overvallen door de onverwacht grote aanloop. “De afgelopen twee jaar was er sprake van een teruglopend aantal reizigers op Koninginnedag. We kunnen het volk gewoon niet meer kwijt, hoewel de treinen de maximale lengte hebben.”

Haar collega Henk Wind vindt dat de NS niets valt te verwijten en wijst met de beschuldigende vinger daarbij naar de treinreizigers die over het spoor gingen lopen.

Veel reizigers vinden dat de NS de hand in eigen boezem moet steken. “Er gebeurden heel merkwaardige dingen”, zegt Victor Rommen (35), die de trein van zijn woonplaats Haarlem naar Amsterdam nam. “Toen onze trein stilstond, kwam er geen enkele mededeling van de NS. Eenmaal op Amsterdam Centraal kon ook niemand ons vertellen wat we moesten doen. Op de terugweg naar Haarlem zat de trein weer bom- en bomvol. In die noodsituatie kon er opeens wel worden gereden, zij het langzaam.”

De gedupeerde reizigers kunnen hun geld terugkrijgen.

Koel! Ik was ook in Den Bosch ff terasje pikken:) Den Bosch roelt best wel als het om terasjes gaat enzo, atijd gezellig;)

utreg ook! :smiley:

Heb nergens last van gehad :slight_smile:

Ik had zaterdag al last van de NS :frowning:
Mocht niet eens vrij door de trein lopen en allemaal politie in die trein en honden was niet leuk meer

en op elk station een kwatier wachten
ik neem de volgende keer de bus!

Originally posted by Dee-ehn
[B]Hmmm ja we moesten in Den Bosch uit de trein… moesten we wachten… volgende trein… een half uur stilgestaan, weer eruit… toen toch maar eens een NS-trut uitgescholden… ik zg zo van ik moet naar Amsterdam want ik heb daar een afspraak… Ja en? Meen je dat mij dat wat intresseert je zoekt je maar een andere manier van vervoer…
Nou als een klantenservice zo’n toon tegen me aanslaat dan wordt ik ook kwaad he… dus heb ik daar een half uur heibel staan trappen enzow… vonden ze niet leuk, maar krijg nu wel lekker mijn 46,50 terug :slight_smile:

Verder ben ik heel de dag in Den bosch geweest en dat was reuze gezellig… lekker terrasje gepikt, wat gesjopt, wat rondgehangen, uit eten geweest enz enz…

De terugreis met de trein ging weer flink mis. Ik had gelukkig de tijd dus dat viel wel mee, maar ach… t blijft de NS oftewel de grootste corrupte KUT organisatie van heel NL…

I have spoken :slight_smile: [/B]

gelukkig maar dat je in den bosch was gebleven dan…
ik zag het gisteravond op het nieuws en toen dacht ik
van heey daar zitten Dee-ehn en caatje tussen maar niet dus :slight_smile:

trouwens als je in D`bosch was waarom ben je dan niet ff lang gekomen ?

Was vanochtend om 7.30 uur in Nijmegen…en moest om 8.30 uur weer werken…NS sux.

De ns zuigt idd nogal hard!!!

Euh Xian… geen idee eigenlijk niet aan gedacht!

het was wel grappig gister 30 april ik kwam om 6 uur aan op cs alles bom vol ik kon er niet meer bij op het peron geen smeris of conducteurs te bekennen alleen een paar stenen door de lucht iedereen liep op het spoor sommige sliepen ook op het spoor rond 8 uur waren er al 100 extra treinen op het station zei dat vrouwtje door de intercom alleen die stopte 300 meter te vroeg waarom??? geen idee toen er eindelijk een trein kwam moesten we met ze achten op 2 banken zitten sommige lagen op de bagage ruimte daar heb ik 3 uur ingezeten maar er kwam maar niemand later zag ik ook nog duitse treinen aankomen waar bier naartoe werd gegooid of sommige mensen gingen er op liggen toen werd er rond 11 uur omgeroepen dat de trein naar alkmaar op spoor 11b stond dus iedereen daar heen (onder het spoor door) krijgen we een paar klappen van de ME dus wij hard doorennen komen we op het peron aan staat de trein tussen een wissel stil één deur kwam tot het peron de rest van de trein stond in de middelste rails de deuren hebben we toen moeten open breken om er in te klimmen maar dat was aardig hoog vanaf de grond dat heeft ongeveer een hafl uur geduurd maar iedereen zat vast enzo en de trein wou weg dus kwamen er maar een paar smerissen of die nog leven? denk het niet maarja toen konden we eindelijk weg maar toen waren we er nog niet er was een trein vast bij het cs van alkmaar dus wij moesten nog een half uur voor het rode stoplicht staan toen we eindelijk aankwamen in alkmaar moesten we nog overstappen naar den helder maar die had een half uur vertraging ik was van plan om 7 uur thuis te zijn maar dat werd 2 uur. Hoor ik vannochtend dat een andere vriend van me om 5 voor 6 een half lege trein naar alkmaar had…

NS mag van mij optieven laat het rijk de NS maar overnemen is een stuk beter plan vinden jullie ook niet?

en over het terug geven van het geld verwact er niet te veel van eerst naar het trein station waar alle formulieren op zijn dus in de middag terug komen. Heb je de brief eindelijk ingevult heb je een lamme hand. Dan moet je hem ook nog eens opsturen. Maarja je krijgt je geld wel snel hoor binnen 7 maanden maarja dan zal je het ook nog moeten omwisselen in euro’s gaat er ook nog 10% af

In Den bosch stonden conducteurs klachtenbonnen uit te delen op het perron!!!

Klotesmurfen!

[i]
NS mag van mij optieven laat het rijk de NS maar overnemen is een stuk beter plan vinden jullie ook niet?

[/B]

ja groot gelijk heb je…helemaal met je eens…
misschien dat er dan nog iets te redden valt
maar zoals de NS het nou doet is hopeloos…

Ik was ook in A’dam, ik was er om half 11 's morgens en na 11 uur reden er geloof ik helemaal of haast geen treinen meer.

Toen we rond 5 uur weggingen om naar een andere stad te gaan om te feesten reden er dus helemaal geen treinen meer.

Gelukkig waren wij zo slim om de metro te nemen naar Duivendrecht en vanaf daar de trein naar Utrecht - Arnhem en verder :slight_smile:

Normale Reisduur: Minder dan 2 Uur
Nu met snelste Route: Meer dan 4 uur

Ik ga dus mooi mijn geld terug regelen…

Ik zou o ok graag zien dat de NS weer in overheidshanden komt want dit is nix gedaan…

Alhoewel ik geen NS personeel ben ben ik voor de afzetting van de NS-directie!