Koeling probje

vbimport

Ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Athlon 1ghz op een Asus A7V133, maar dat ding wordt me een party heet!
Had em eerst op 1100 draaien maar toen werd ie wel (volgens Hardware Monitor) 55graden!! Volgens Asus Prob werd ie zelfs 65 graden!!
Dus ik dacht laat ik em maar ff terug zetten op 1000; nu word ie gewoon 58 graden (HwMon) en 67 volgens AP!!!

Is dit normaal of ken ik beter een andere Koeler halen?!
Ik heb een Titan Majesty; met 2 van die vinnen van opzij.

HELLUP!!!

Een goede koeler halen EN zeker pasta gebruiken tussen de cpu en de cooler.
Artic silver is de beste !!

Dat zou normaal een 10 tal graden moeten schelen .

Heb je de Cooler er wel goed op? Haal hem desnoods er ff af en doe hem er daarna weer goed op. Die van mij is tussen de 30 en 35 graadjes. AMD Athlon Thunderbird 900@945 :smiley:

Je hebt namelijk ook zo’n cooler met een 3D logo erop :wink: Is ook wel kikke cooler. Volgens mij ken je die ook wel. Alleen je ziet hem niet als je je kast dicht heb. Maar volgens mij, is die je nu heb stukken beter.

Die van mij wordt ook 57 graden (bios, HWmon.), (asusprobe 67???) Je kan de vcore volltage in de bios nog verlagen naar 1.65 of 1.60, scheelt ook weer paar graden, jah en verder maar aan betere koeling denken. Bijvoorbeeld waterkoeling (ga ik wel doen :smiley: )

mijne maar 29°C

en heb er ne Global Win Fop 38 Cooler opsteken
en nog enkele systeemcoolers(zal ook wel iets meehelpen)

Ik kan me alleen aansluiten bij bovenstaande reply’s. Ik zal je alleen nog een tip geven: blijf als je twijfeld over de temperatuur niet doordraaien maar ga advies inwinnen. AMD is erg gevoelig voor te hoge temperatuur en ik kan het weten want mijn AMD Athlon (700MHz) is al een keer gestorven door het smelten van de geleidingspasta door een te hoge temperatuur en de CPU was niet overgeklokt :frowning: :smiley:

mijn tb900@900 is met koe ook 55 graden en zonder rond de 30 -35 dus das verder wel normaal maar als je wilt overclocken zul je toch echt een betere koeler moeten halen…
ik ga denk ik maar zo’n super orb halen bij mycom ofzo…

Laat heb ik zo’n pc in elkaar gestoken. Ik gebruikte een reuze Chroomkoeler van ongeveer 1500 fr. En veel koelpasta zodat het kontakt optimaal is. Wil je nog een extra koeler in pc dan moet je oppassen dat de voeding zwaar genoeg is. Voor zo’n processor is een 300 W voeding aangeprezen

Daar heb je gelijk in Wilma…

Voor Wookie: ik heb een TB900@900 en die draait idle op 46 graden en stressed op 52… ga ik oc’en dan stijgt het snel (op 1000 had ik 59 graden erop).
Ok die hele hoge temp is niet zo gek gezond voor je cpu, maar hij kan het wel aan… ik geloof dat een tb tot 90 kan gaan, daarna fikt hij door.
Een goede koeler is echter zekers aan te raden… als je niet te gek wilt doen.
Als je egg gek wilt doen moet je maar waterkoeling en wat peltiers nemen :slight_smile:

Zelf heb ik een red cooler en dat is best wel euh een kutding. Hij doet het wel maar houdt je cpu egg niet lekker koud. Nouja ik moet toch binnenkort voor iemand een Duron 900 systeem bouwen dus dan weet ik waar mijn koeler gaat…

Voor Mattel: hoeveel lawaai maakt die GlobalWin? Ik moet een goeie cooler hebben maar het moet niet achterlijk veel lawaai maken aangezien mijn vriendinnetje dan neit kan slapen als de compu aan het downen is (als ik in de toekomst eens kabel ofzow heb)…

Originally posted by wilma
Btw, goeie koelpasta vloeit bij 200>T<270 graden celsius, dus die processor is wel erg warm geworden!!

Ja die temp is denk ik wel gehaald. De pasta was geheel vloeibaar geworden en dus ontleedt… Ik denk persoonlijk dat ik een kutcooler had maar niets meer aan te doen. Mijn nieuwe werkt prima.

Greets

Originally posted by Dee-ehn
[B]
Voor Wookie: ik heb een TB900@900 en die draait idle op 46 graden en stressed op 52… ga ik oc’en dan stijgt het snel (op 1000 had ik 59 graden erop).
Ok die hele hoge temp is niet zo gek gezond voor je cpu, maar hij kan het wel aan… ik geloof dat een tb tot 90 kan gaan, daarna fikt hij door.
Een goede koeler is echter zekers aan te raden… als je niet te gek wilt doen.
Als je egg gek wilt doen moet je maar waterkoeling en wat peltiers nemen :slight_smile:

Zelf heb ik een red cooler en dat is best wel euh een kutding. Hij doet het wel maar houdt je cpu egg niet lekker koud. Nouja ik moet toch binnenkort voor iemand een Duron 900 systeem bouwen dus dan weet ik waar mijn koeler gaat…

Voor Mattel: hoeveel lawaai maakt die GlobalWin? Ik moet een goeie cooler hebben maar het moet niet achterlijk veel lawaai maken aangezien mijn vriendinnetje dan neit kan slapen als de compu aan het downen is (als ik in de toekomst eens kabel ofzow heb)…

[/B]

• Bij mij werd ie op 1100 ook 59 graadjes!
  • Waterkoeling? MayB beter met stikstof ofzo! :smiley:
  • Mijn vriendin kan dan ook nie slapen als mijn PC zoveel herrie maakt! haha! :stuck_out_tongue: