Kodak DC-5000 vraagje

vbimport

ik wil binnenkort ook een digitale camera kopen.

nu ben ik een camera tegengekomen, en dat is deze :

Kodak DC-5000 / Nu met Gratis 32 MB Extra

• 2.1 miljoen pixels (max. 1760x1168)
  • Weerbestendig
  • 2x optische zoom, 3x digitale zoom
  • 1.8" LCD
  • JPEG/EXIF compatible
  • Video uit: : NTSC/PAL
  • Interface: USB
  • Sluitertijden: 1/2 - 1/755 sec.
  • ISO: 100
  • Opslag: CompactFlash I

Wordt geleverd inclusief:
32 MB CompactFlash kaart, 8 MB CompactFlashkaart, 4 batterijen, USB kabel, Videokabel, lensdop, lensfilter, draagriempje, software.

voor een totaalprijs van Euro 339,00

deze aanbieding is hier te vinden.

Nu was mijn vraag, is dit een goede camera voor gewone vakantiefoto's enzo?
ik ga niet professioneel beginnen.:smiley:
[edit]en is deze winkel te vertrouwen?[/edit]

Prijs<->kwaliteitsverhouding bij deze cam is niet slecht, dat zekers niet.

Met 2,1 miljoen megapixels (althans op papier, practische waarde ligt een 15% lager) kun je aardige foto’s maken. Weliswaar in sommige gevallen niet zo mooi als bij sommige (betere) analoge toestellen, maar toch goed te noemen.

Voor reguliere vakantiefoto’s is dit wel een leuke cam.

Wat ik je trouwens wel kan aanraden, is op het net op zoek gaan naar foto’s geschoten met deze cam… zo kun je een beetje oordeel vellen over de kwaliteit!

Na wat googelen, heb ik 3 foto’s gevonden.

nummer 1

nummer 2

nummer 3

wat zijn jullie meningen?
mij lijken deze foto’s wel goed… :slight_smile:

Ik heb 2 maanden geleden ook een Digicam gekocht, een HP 318, die is ook 2.1 megapixel en maakt zeer mooie foto’s!
ff een voorbeeldje geven:

Deze heeft ongeveer de zelfde functies als die jij beschrijft, alleen dan zonder optische zoom…en eigenlijk mis ik die niet zo heel erg.

Prijs: €299 bij de Dynabyte

Doe er je voordeel mee…

wat is dat dan eigenlijk, een optische zoom.
ik zie vaak dat er mensen zijn die zeggen dat je perse een digitale en een optische zoom moet hebben, maar waarom??

Optische zoom is eigenlijk dat je gewoon zo’n lens hebt die eruit schuift, en daarmee zoomt, het grootste verschil tussen digitale en optische zoom is dat bij digitale zoom de kwaliteit erop achteruit gaat, en niet zo’n klein beetje ook.

maar daar heb je niet zo veel last van bij die cam die jij hebt??
of merk je er toch wel iets van??

ik weet niet welke keuze ik moet maken.
die kodak dc5000 of de hp 318.
ik weet dat het een persoonlijke keuze is, maar kan iemand mij nog wat meer vertellen of wat helpen??

Kijk eens op http://www.dpreview.com/ hier staan diverse tests van digitale camera’s. Ook staan er de menigen van gebruikers van de betreffende camera’s.