Knight Rider

vbimport

Uit de televaag en Daviheks

"Games worden meer een massaproduct voor een veel grotere groep consumenten", zegt ook E. van Meerendonk, marketing manager bij Davilex. Het bedrijf speelt met 'Knight Rider, The Game' in op de huidige trend waarbij de jaren tachtig herleven. Zo herhaalt de tv-zender V8 'Knight Rider' weer onder de noemer Remember the 80's.

In de tv-serie figureert de Amerikaanse acteur David Hasselhoff als Michael Knight. Samen met de eigenzinnige, pratende auto KITT bestrijdt hij criminelen. In de game kruipt de speler niet in de huid van Knight, maar is hij de auto. Een slimme zet, vindt de 17-jarige P. Steenbergen uit Oostzaan, die het spel testte. "Op die manier voorkomt Davilex dat het spel last heeft van de jaren '80-sfeer, die bij de huidige jeugd geen herinneringen oproept."

Dat is ook precies de bedoeling van Davilex. Hoewel het bedrijf zich op een brede kopersgroep richt, wil Davilex met 'Knight Rider' proberen ook echte, veelal jongere, spelfanaten tot aanschaf te verleiden. Onderzoeker Sibbel is benieuwd of dat gaat lukken. "Het family entertainment van Davilex lijkt me moeilijk te combineren met de speleisen van hardcore gamers. Davilex moet toch concurreren met grote bedrijven die enorm veel geld in de ontwikkeling van spellen kunnen stoppen."

De 17-jarige M. Kok uit Lelystad is een van de mensen die 'Knight Rider' bij Davilex hebben uitgeprobeerd. Games zijn voor hem een serieuze hobby waar hij veel geld en tijd in stopt. "Ik speel dagelijks om mijn vaardigheid op peil te houden." De aankomende HBO-er twijfelt of hij 'Knight Rider' straks koopt. "De besturing is heel goed, maar ik vind het jammer dat sommige dingen niet zijn geïntegreerd." Zo voorziet het spel niet in een combinatie van op hoge snelheid racen en daarbij over treinen springen of op twee wielen tussen vrachtwagens door glippen. "Het is of-of." Testgenoot Steenbergen vindt het daarentegen "een leuk spel waarbij goed naar de serie is gekeken".

Met de ontwikkeling van 'Knight Rider' is zo'n 1,5 miljoen euro gemoeid. Er komt in november zowel een versie voor cd-rom als PlayStation 2 in de winkel te liggen. Eind 2003 wil Davilex met een game over de eveneens populaire politieserie 'Miami Vice' komen.

Oh boy .. dit belooft wat..:bigsmile:

Hoorde dit vorige week inderdaad, dat Davilex the rechten voor Knight Rider had gekocht om dat als game uit te brengen. Het schijnt dat de toestemming mede verkregen is omdat er binnenkort ook een film van uitkomt...is weer extra hype vorming waar de makers van de serie (die de rechten bezitten neem ik aan) alleen maar blij mee zullen zijn...

Wanneer geeft davilex nou toch eens de hoop op? :confused:

Murph, ik vind dat niet een juiste reply :smiley:
Ik ben van mening dat Davisex heel goed zijn best doet met spellen, A2racer II vond ik onwijs cool, de 1e was inderdaad troep. A2racer wordt inmiddels uitgekakt door iedereen, maar als dit spel weer een beetje anders is, is het misschien weer boeiend.

Een ander aspect (damn moeilijke woorden weer :wink:) is dat de prijzen van Davilex heel super zijn. Meestal 25 euro ofzo voor een spel. Vandaar misschien dat het toch wel aardig verkoopt; en niet veel wordt gekopieerd...?

Grote spellenmaatschappijenfigurenmensjes (weet ik hoe je dat psies noemt) zouden hier best van kunnen leren; want ik denk dat Need For Speed miljoenen vaker is gekopieerd, en naar verhouding in de winkels minder verkocht!

Over het algemeen ben ik niet zo kapot van games die afgeleid zijn van een TV serie.

Over het algemeen ben ik niet zo kapot van games die geproduceerd zijn door Davilex.

Samengevat kan ik dan zeggen dat mijn verwachtingen niet al te hoog zijn :D.

Nou , 1 ding moet ik Davicrap wel toegeven , je hebt niet voor hun spellen de top of the bill van hardware nodig.

Red Cat's saaie rekenrace en A2 skelter draaien volgens mij nog wel op pc's die Commander Keen het hoogtepunt van techniek vinden.

whahaha ik sluit me bij murph, dee-ehn en belvedere aan, het is over het algemeen zonde om cdr`s aan davilex software te verspillen..

Originally posted by xian
zonde om cdr`s aan davilex software te verspillen..

:smiley:

Davilex software is ook nooit downwards compatible met eigen produkten..., Tis 't gewoon altijd net niet...

Waar ik me wel enorm over verbaast heb, dat davi account rustig een exact bestand kan inlezen... Aardig gek hoor!:smiley:

dat ze nog bestaan is een wonder....

Originally posted by Marsz-=FX
Waar ik me wel enorm over verbaast heb, dat davi account rustig een exact bestand kan inlezen... Aardig gek hoor!:smiley:

Neej hoor dat is niet zo gek..... er is programmatuur op de markt (ik zal geen namen noemen) die de gegevens zogenaamd extreem goed beveiligd.... jammer dat iedere gek weet dat je .DBF bestanden gewoon met Excel kunt uitlezen!

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Neej hoor dat is niet zo gek..... er is programmatuur op de markt (ik zal geen namen noemen) die de gegevens zogenaamd extreem goed beveiligd.... jammer dat iedere gek weet dat je .DBF bestanden gewoon met Excel kunt uitlezen! [/B]

Uhm, als ik nou zeg dat ik dat niet wist, ben ik dan geen gek ? :stuck_out_tongue:

Originally posted by sentinel
[B]

Uhm, als ik nou zeg dat ik dat niet wist, ben ik dan geen gek ? :stuck_out_tongue: [/B]

Misschien, maar voordat je zelfmoord pleegt, raadpleeg eerst een dokter voor een second opinion.

BTW. Davilex s*ckt ongeloofelijk, wat een brol is dat!