Knappe kop als je dit weet, een image van internet downloaden

vbimport

Nou na ongeveer 2 weken spitten, ben ik er nog niet achter hoe ik deze kaart van Amsterdam (ja ben nog steeds bezig) op me harde schijfje kan droppen...

Het gaat dus om de luchtfoto van Amsterdam en dan zoom in tot schaal 1 : 2344.

Momenteel ben ik bezig om van elk venster een screenshot te maken waarna ik dan met Photoshop een Action zal maken om het geheel te knippen, plakken, schuiven etc. maar zover ben ik dus nog niet.

Het gaat ook iedere keer mis, en zou het liefst gewoon die hele kaart in een keer op me hdd willen hebben ingezoomed en klaar voor gebruik waar ik niets meer aan hoef te doen, niets uit luiheid want ik heb zonet 2 weken zitten peuteren aan dat ding.

http://www.atlas.amsterdam.nl/flexiweb/main.asp

en wat met alt+printscreen ?
Dan paste in bijvoorbeeld photoshop en dan saven…

daar is geen beginnen aan, dit heb ik al gedaan en was daar 3 dagen zoet mee. Je krijgt problemen wanneer je de volgende keer verder gaat, want dan moet precies het punt terug gevonden worden waar je gebleven was, wat op zich prima te doen is alleen de verbinding word vaak verbroken waarna de site weer opnieuw word opgebouwd, weer inzoomen tot waar je gebleven was en dan maar duimendraaien dat de pagina niet weer word ververst. Het gebeurd zeker 10x per uur dat de site opnieuw moet worden opgebouwd.

Ook daar heb ik een manniertje voor gevonden… met een macro verwijder ik alle alerts en word op de kaart automatisch ingezoomed tot een bepaalde “hotspot” vanuit daar ook weer een macro gemaakt die zowel van rechts naar links gaat (slepen) screenshots maakt en vervolgens weer terug gaat waar ik begonnen ben. Als de pagina niet zo vaak ververst zou worden dan had ik er niet zoveel problemen mee gehad, want dan is het een kwestie van een paar dagen screenshots maken, alleen door die Alerts krijg ik steeds minder “zin” in.

Momenteel issie weer bezig, macro maakt screenshots en verschuift de kaart 40 x. waarbij je dus een hele rits krijgt uiteindelijk, die ik dan weer moet plakken met PS.

Poeh, niet alleen dat werkje is ingewikkeld, maar merk ook dat de uitleg wat ik precies wil ook behoorlijk moeizaam verloopt :slight_smile:

Dit klinkt misschien heel erg dom, maar zijn er geen snellere/handigere manieren om aan een luchtfoto van Amsterdam te komen??

nope, ik heb het gevoel dat het wel te doen moet zijn, alleen gaat mij kennis niet zover…

dit heb ik tot aan vandaag gemaakt (1 1/2 week werk)

ow ik snap wat je bedoelt wat een @#!@# werk
veel succes :Z

En als je nou eens een vriendelijke mailtje stuurt naar de site ? Ze kunnen je vast wel die kaart mailen.

CLASSID="CLSID:62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D"
 codebase="./install/mgaxctrl_5045.cab#Version=5,0,4,5">
  <param name="URL" value="./mwf/amsterdamInternet.mwf">
  <param name="Lat" value="52.354818">
  <param name="Lon" value="4.904261">
  <param name="MapScale" value="150000">
  <param name="MapWidth" value="0">
  <param name="Units" value="M">
  <param name="ToolBar" value="Off">
  <param name="StatusBar" value="Off">
  <param name="LayersViewWidth" value="0">
  <param name="URLListState" value="0">
  <param name="AutoLinkDelay" value="20">
  <embed SRC="./mwf/amsterdamInternet.mwf?LayersViewWidth=0&MapScale=150000&Lat=52.354818&Lon=4.904261&Toolbar=Off&StatusBar=Off" BORDER="0" WIDTH="618" HEIGHT="399" NAME="map" TYPE="application/x-mwf">
</object>

Dat is de code van dat Active X object, die stuurt zo te zien niet de alerts aan (dat doet het javascript). Ik zou het active X object installeren, en de .mwf lokaal opslaan (dat is waarschijnlijk de hele kaart). Dan een HTML file maken die het object weer uitleest (lokale HTML file, dus wel even src url etc veranderen) en dan je macro weer aan de gang zetten…

bedankt allemaal voor jullie reactie. Het is inderdaad frustrerend werk, maar ben maar gewoon verder gegaan met macro’s en screenshots.

to DoMiN8ToR, die code heb ik ook kunnen ontcijferen en inderdaad die alert is een javascript code die je dus ook kunt omzeilen met een macro, daar ligt het probleem niet echt.

De amsterdamInternet.mwf heb ik kunnen downloaden, dit is maar een klein bestand waar zich nooit een kaart van dit formaat zich in kan verschuilen… Ik heb al eerder de kaart aan elkaar geplakt en kwam op 250 mb image.

het bestand waar het om gaat is (denk ik) …ISA (weet het even niet uit het hoofd) alleen kan die niet worden gedownload, het werkt met …ISA?release… waarna het punt opgezocht word en ingeladen, die string heb ik ooit gezien…

een mailtje heb ik al eens verzonden maar geen reactie op gekregen…