Kleurcode UTP

vbimport

kleuren code voor utp kabel
Ben er niet zeker van wat de juiste kleurencode is voor het maken van een cross-utp (gekruist dus).
D8 dat het zo was
witoranje, groen, oranje, blauw, witblauw witgroen, witbruin, bruin.

Klopt dit of niet, zoniet hoe is de correcte volgorde???

De aangeraden volgorde is als volgt:

witoranje / oranje / witgroen / blauw / witblauw / groen / witbruin / bruin

en

witgroen / groen / witoranje / blauw / witblauw / oranje / witbruin / bruin

grtzz
poorhaas

misscien dat je aan deze link wat hebt :http://www.geocities.com/TheTropics/Shores/2250/pinoutnetwork.html

ah wel merciekes alle twee
Xian vind dit een zeer hulpzame link

Thx

Ik vat ff nie waarom deze topic gesloten is. Geen regels overtreden dus dat kan het nie zijn.

Als een antwoord gegeven is hoeft een topic toch niet gelijk z’n deuren te sluiten?! Of wel soms? Zou iemand die toch nog even wil doorvragen over het onderwerp gelijk een nwe thread moeten starten… vind ik persoonlijk een beetje onzin. (commentaar hoor ik graag over dit.) :slight_smile:

Originally posted by Wookie
[B]Ik vat ff nie waarom deze topic gesloten is. Geen regels overtreden dus dat kan het nie zijn.

Als een antwoord gegeven is hoeft een topic toch niet gelijk z’n deuren te sluiten?! Of wel soms? Zou iemand die toch nog even wil doorvragen over het onderwerp gelijk een nwe thread moeten starten… vind ik persoonlijk een beetje onzin. (commentaar hoor ik graag over dit.) :slight_smile: [/B]

hehe wat zou je nog meer moeten/willen weten over de kleurenvolgorde van een crosscable…valt weinig over te twisten toch? :stuck_out_tongue: :confused:

Das idd een goede link van Xian… deze docs heb ik ook gebruikt toen ik mijn netwerk heb aangelegd…

Wat er nog veel te vertellen valt? Heel erg veel. Denk bijvoorbeeld eens aan wat je wel en niet mag doen met UTP kabel… (als je maar 4 aders gebruikt, gebruik dan altijd 2x een twister pair, nooit 4 enkelen van 1 twisted pair… dat werkt nl NIET…)…

En zo valt er nog veel meer te vertellen hoor!

Originally posted by Dee-ehn
[B]Das idd een goede link van Xian… deze docs heb ik ook gebruikt toen ik mijn netwerk heb aangelegd…

Wat er nog veel te vertellen valt? Heel erg veel. Denk bijvoorbeeld eens aan wat je wel en niet mag doen met UTP kabel… (als je maar 4 aders gebruikt, gebruik dan altijd 2x een twister pair, nooit 4 enkelen van 1 twisted pair… dat werkt nl NIET…)…

En zo valt er nog veel meer te vertellen hoor! [/B]

:smiley: je kan er uuuuuuren over lulle ofnie?..volgens mij hebbe we nu wel alles gehad hoor :stuck_out_tongue: ennuh de vraag ging alleen over de volgorde fyi :slight_smile:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

:smiley: je kan er uuuuuuren over lulle ofnie?..volgens mij hebbe we nu wel alles gehad hoor :stuck_out_tongue: ennuh de vraag ging alleen over de volgorde fyi :slight_smile: [/B]

Als je wilt lul ik er wel uren over (consult f75 per uur :))…

Maareuh wie zegt dat meneertje die hier een netwerkje gaat aanleggen tussendoor niet eens met een vraag komt (dit is me niet duidelijk, het werkt niet, ik krijg de kabels niet in de stekker etc etc) dan is het wel zo makkelijk dat hij geen nieuwe thread hoeft te openen etc… dus hij blijft dan ook voor dit doel geopend!

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Als je wilt lul ik er wel uren over (consult f75 per uur :))…

Maareuh wie zegt dat meneertje die hier een netwerkje gaat aanleggen tussendoor niet eens met een vraag komt (dit is me niet duidelijk, het werkt niet, ik krijg de kabels niet in de stekker etc etc) dan is het wel zo makkelijk dat hij geen nieuwe thread hoeft te openen etc… dus hij blijft dan ook voor dit doel geopend! [/B]

Ahaa 75 per uur maar joh! :wink:
Sja zelf denk ik dat als je met zo’n vraag komt je wel weet hoe het verder moet anders was zijn vraagstelling wel anders geweest.

Maar uhh ik ben niet degene geweest die de thread heeft gesloten hoor :wink:

Even voor de duidelijkheid ik had zelf deze topic gesloten omdat als er mensen zijn die netwerkproblemen hebben er veel interessantere topics zijn als deze vb. hoe maak een netwerk.
En aangezien mijn vraag een uitstekend antwoord had gekregen had ik hem gesloten.
Sorry dat het zo lang duurde voor het replyen maar ik had enkele connectie probleempjes maar die zijn nu opgelost.