Kleine wasjes , grote wasjes

Uit de Televaag.nl :

Een Duits bedrijf zegt er in te zijn geslaagd een wasmachine te ontwikkelen die praat en gesproken commando’s begrijpt. De wasmachine luistert naar de naam ‘Hermine’.

Hermine heeft een vriendelijke vrouwenstem en geeft gebruikers tips voor een schone was. Zo legt ze uit hoe kauwgom uit kleding verwijderd kan worden. Mensen die nog nooit zelf een was hebben gedaan, vertelt ze hoe kleding gesorteerd dient te worden en hoe de machine geladen moet worden. Daarnaast luistert Hermine naar gesproken commando’s zoals: ‘Draai een voorwas, daarna de hoofdwas op 60 graden, centrifugeer met 1200 rotaties en begin daarmee over twee uur.’

De pratende wasmachine is ontwikkeld door het bedrijf Speech Experts. “Bij voldoende interesse zal het apparaat in productie worden genomen”, verklaarde een woordvoerster van het bedrijf tegenover de Duitse krant Süddeutsche Zeitung. De machine zelf is gebaseerd op een model van de Duitse elektronicagigant Siemens. Het apparaat zal tijdens de Cebit in Hannover voor het eerste getoond worden.

Ik hoop dat er een authorisatie systeem ingebouwd is zodat het ding niet elke stem accepteerd :

'Draai geen voorwas , draai meteen een hoofdwas op gekookt water , centrifugeer met 5 miljoen rotaties en laat me weten wanneer je de stad in puin hebt gelegd."

Wat kan een echte IT’er zich nog meer helpen… wassen zonder dat je er verstand van hebt, zelfs met spraakherkenning…

Alleen jammer van de naam; ik zou haar liever Lola noemen. Ik zal het eens aan mijn vriendin voorstellen :slight_smile:

Komen er ook robotarmen aan om de was er in te stoppen, eruit te halen en om de waspoeder er in te stoppen???
:confused:

Originally posted by iammadaboutwarez
Komen er ook robotarmen aan om de was er in te stoppen, eruit te halen en om de waspoeder er in te stoppen???
:confused:

stel het eens voor :wink:

en degene die geen duits kan heeft een probleem, of praat dat ding ook engels??
of is het een eitje om een language pack te installeren :stuck_out_tongue:

Originally posted by happy_61
en degene die geen duits kan heeft een probleem, of praat dat ding ook engels??
of is het een eitje om een language pack te installeren :stuck_out_tongue:

daarna loopt 'ie wel steeds vast :smiley: