Le trafic de drogue est un des probl-èmes majeurs de notre époque - De handel in drugs is 1 van de belangrijkste problemen van onze tijd.
Dans une pharmacie on peut acheter toutes sortes de pilules - In een apotheek kun je allerlei soorten pillen kopen.
Il n’a pas réussi a réprimer sa colère - Het lukte hem niet zijn woede te onderdrukken.
Le premier ministre a convoqué tous ses ministres avant de donner sa démission - De minister-president heeft al zijn ministers bijeengeroepen alvorens zijn ontslag in te dienen.
La lutte contre la drogue n’a pas toujours été efficace jusqu’ici. - De strijd tegen drugs is tot op heden niet altijd doeltreffend geweest.
La famille s’était réunie pour discuter de l’heritage - De familie was bijeengekomen om over de erfenis te spreken
La discothéque est le lieu de recontre préféré de beaucoup de jeunes - De discotheek is de favoriete ontmoetingsplaats van veel jongeren.
Certains nient cela - Sommigen ontkennen dat.
Nous nous sommes efforcés d’etre a l’heure - Wij hebben ons best gedaan op tijd te zijn.
Je crains qu’il ne soit pas la - Ik vrees dat hij er niet is.
Il y avait des centaines de caddies sur le parking de l’hypermarche - Er stonden 100den karretjes op de parkeerplaats voor de hypermarche.
On a fait des progres enormes dans le domaine de la recherche du cancer. - Men heeft enorme vorderingen gemaakt op het gebied van het kankeronderzoek.
Sa mere lui a donne une gifle parce qu’il taquinait sa soeur tout le temps. - Zijn moeder heeft hem een draai om de oren gegeven omdat hij almaar zijn zusje plaagde.
Je cherche le rayon alimentation - ik zoek de afdeling levensmiddelen
Cette entreprise s’efforce d’atteindre ses objectifs. - Deze onderneming doet haar best haar doelstellingen te halen.
Elle frequente l’Ecole des Beaux-Arts - Zij zit op de kunstacademie.
Son interet pour le cyclisme est tres grand. - Zijn belangstelling voor de wielersport is erg groot.
La boulangerie est au coin de la ruue - De bakker is op de hoek van de straat
Nous avons opte pour un systeme americain - Wij hebben voor een Amerikaans systeem gekozen
Apres le spectacle les enfants etaient ravis - Na de voorstelling waren de kinderen opgetogen
Les demandeurs d’asile etaient accueillis dans un centre pres de la frontiere. - De asielzoekers werden opgevangen in een centrum bij de grens
Elle m’a confie un grand secret - Zij heeft mij een groot geheim toevertrouwd
Ce produit se vend tres bien - Dat product wordt zeer goed verkocht
Cela ne se fait pas comme ca! - Dat wordt niet zo gedaan
Les discotheques ont ete fermees - De discotheken zijn gesloten (geworden)
Ces soirees avaient ete interdites par la police - Die avonden waren verboden(geworden) door de politie.
Il aurait ete aide par son pere - Hij zou door zijn vader geholpen zijn (geworden)
Cap recre a ete cree il y a deux ans - Cap Recre is 2 jaar geleden opgericht
Au debut il y a eu des problemes - In het begin zijn er porblemen geweest
Il y aura d’autres centres en France - Er zullen andere centra komen in Frankrijk
Il va y avoir une grande fete le 12 septembre - 12 september zal er een groot feest zijn
Vous devez rester jusqu’a six heures - U moet tot 6 uur blijven
Il ne devait plus revoir son amie - Hij zou zijn vriendin niet meer terugzien
Elle me doit encore cent francs - Zij is me nog 100 francs schuldig
Ca doit etre une erreur - Dat zal wel een vergissing zijn
On s’est rencontres a Lyon - We hebben elkaar in Lyon ontmoet.
Cela aurait ete une bonne occasion de dejeuner ensemble - Dat zou een goede gelegenheid geweest zijn om samen te lunchen.
J’avais ete invite par un vieil ami - Ik was uitgenodigd door een oude vriend.
Nous nous sommes donne un coup de telephone pour fixer une autre date - We hebben elkaar gebeld om een andere datum vast te stellen.
Maintenant on se reverra le 15 julliet - Nu zullen wij elkaar weerzien op 15 juli.
Jean a toujours ete mon meilleur copain - Jean is altijd mijn beste kameraad geweest.
On s’est aides dans des circonstances difficiles - Wij hebben elkaar geholpen in moeilijke omstandigheden.
Cela se fait entre bons amis - Dat gaat zo tussen (onder) goede vrienden.
Il y a vingt ans, nous avons ete embauches dans la meme entreprise - Twintig jaar geleden zijn we aangenomen bij dezelfde onderneming
Nos produits se vendaient tres bien - Onze producten werden goed verkocht.
Elles devraient etre ici a dix heures - Zij zouden om tien uur hier zijn.
Je pense qu’il y a eu un accident - Ik denk dat er een ongeluk is gebeurd (geweest).
Oui, l’accident a eu lieu il y a une demie heure - Ja, het ongeluk heeft een half uur geleden plaatsgevonden.
Alors la circulation doit etre difficile en ce moment. - Dan zal het verkeer nu wel moeilijk zijn.
Elles auraient du donner un coup de telephone - Zij zouden hebben moeten bellen.
Oui, mais il y a certainement un probleme - Ja, maar er is vast (zeker) een probleem.
S’il y avait eu moins de circulation, elles auraient ete deja la. - Als er minder verkeer geweest was (zou zijn), zouden zij er al geweest zijn.
Si elles ne viennent pas, nous devrons remettre la reunion a plus tard - Als zij niet komen, zullen we de vergadering tot later moeten uitstellen.Elle a fini par tout nous dire - Zij heeft ons tenslotte alles gezegd
Ils ont faille venir trop tard - Zij zijn bijna te laat gekomen
Il a beau protester, il a perdu son match - Hij kan nog zo protesteren maar hij heeft de wedstrijd verloren
J’ai fait reparer ma voiture - Ik heb mijn auto laten repareren
Elle est si distraite ces derniers jours! Elle doite etre amoureuse - Zij is de laatste dagen zo verstrooid, ze zal wel verliefd zijn.
Laisse-la parler! - Laat haar praten
J’allais entrer dans la salle quand on me prit par l’epaule - Ik zou net de zaal ingaan toen men mij bij de schouder pakte
Ils ne tarderont pas a nous recevoir chez eux - Zij zullen ons wel spoedig bij hen thuis uitnodigen
J’ai failli faire une betise - Ik heb bijna een stommiteit uitgehaald
J’avais beau tout repeter mais il ne voulait pas me comprendre - Ik kon alles nog zo vaak herhalen maar hij wilde me niet begrijpen
Il y a eu deux candidats francais pour ce poste - er waren/er zijn geweest
Il va y avoir des problemes! - er zullen komen
Nous manguons d’espace - het ontbreekt ons aan
Elle regrette que tu ne sois plus la - het spijt haar
Il y avait encore d’autres candidats - er waren
Ils ont reussi a tout terminer a temps - het is hen gelukt
Zo mijn spiekbriefje Frans