Klein probleempje met win2000

vbimport

Yo de mannen,

Ik heb een probleem met win 2000 en dat is namelijk ik kan geen drivers installeren want de volgende keer dat ik opstart zijn die weer verdwenen,zo heb ik nu het probleem dat ik mij sb live niet kan installeren en dat ik de drivers van creative tnt2 ultra niet kan installeren maar dat ik alleen die van riva(origineel bij installatie)kan gebruiken, zo heb ik ook dat ik steeds opnieuw mijn resolutie van 640480 terug moet veranderen naar 1024768. Nu had ik geprobeerd een nieuwe installatie te doen met alleen win 2000 geen dualboot meer maar wat blijkt ik blijf het probleem hebben.
Zo had ik in mijn vorige installatie dat ik altijd maar mijn tcp/ip protocol opnieuw moest installeren bij elke herstart.
Ik log iedere keer in als administrator.

Als er iemand mij kan helpen please.

Thanx

Ik zou beginnen met in het apparaatbeheer de desbetreffende kaart te verwijderen en daarmee ook de verkeerde drivers, dan opnieuw opstarten zodat windows een nieuw apparaat vind.
je moet dan zorgen de drivers die je wilt gebruiken in een drive te hebben zodat windows deze kan vinden.
voor de grafische kaart geld eigenlijk hetzelfde maar moet je ook nog jouw monitor installeren.
zodat de frequencie aangepast kan worden.

viel gluck

Heb je voor die SB Live! wel de Liveware! voor Win2K gebruikt?! Bij mij werkte het gelijk ok!
Check gelijk ff of die SB een IRQ shared ofzo! En kijk in welk PCI slot ie hangt! Bij mijn Asus wil ie het liefst in Slot3!!! (je weet het nooit!)

Welke mobo gebruik je eigenlijk?
Ik gebruikte de ka7 raid van abit en had hetzelfde probleem totdat ik de laatste firmware installeerde.

grtzz

je hebt dus wel de laatste drivers nodig, kun je vinden op http://www.creative.com

ik heb ook steeds het probleem bij het opstarten, dat mijn scherm terug switcht naar 640-480 , hoewel ik daarvoor toch aan’t werken was op 1024x768

ik heb deze vraag al voorgelegd aan creative, zij wisten geen antwoord op deze vraag te formuleren, ze zeiden nadat ik alles getest heb, het is op een andere pc te moeten proberen, maar steeds hetzelfde. Om dit te voorkomen gebruik ik nu het programma Powerstrip, hiermee kan je alles van je monitor, en grafische kaart regelen :slight_smile: Mocht je het willen hebben, laat me ene meeltje

PowerStrip 3.0 Beta Build 119

Nieuwste firmware van je moederbord is waarschijnlijk de oplossing; had hetzelfde probleem . Anders inderdaad de nieuwste drivers voor je geluidskaart.

Bedankt jongens voor te antwoorden.
Ik heb nu mijne bios ge update naar f8 ik heb een gigabyte 6vxe+ moederbord ma dit helpt ook niet en de laatste nieuw drivers van mijn sb en vk heb ik ook. Hij wilt gewoon maakt niet uit welke drivers niet installeren.
Ik denk dat ik maar terug naar win98se moet overschakelen en nog eens goede dag gaan zeggen tegen die blauw schermkes. damn