Kleedgeld

vbimport

Hallo,

ik wil 'de stap eens wagen om kleedgeld te nemen. Nu is het nog allemaal ‘leven op moeders geld’ (en dat gaat uitstekend) maar kleedgeld lijkt me ook wel leuk.

Wat ik nu wil weten, hoeveel kleedgeld krijgen/kregen jullie (bij kregen graag het jaar vermelden en een plaats waar ik de inflatie kan opvragen zodat ik het kan omrekenen naar 2001 :)). Om jullie niet geheel bloot te geven maak ik er ff een poll van

alvast bedankt

(Oh ja, de poll benadert een x waarde in maanden dus alle bedragen gelden voor 1 maand)

Omrekenen mag je zelf doen :wink:
Maar ik kreeg vroeger 100 piek per maand kleedgeld (zakgeld stond daar dus los van). Dit was een jaar of 10 geleden…

ik kreeg altijd F. 28,- per week zakgeld en kleren ging ik 2 x per jaar om ongeveer F.400,- per jaar. :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Originally posted by Da_Taxman
Omrekenen mag je zelf doen :wink:

Weet iemand waar ik inflatiecijfers per jaar kan vinden?

Originally posted by jojk

Weet iemand waar ik inflatiecijfers per jaar kan vinden?

CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) of CPB (Centraal Plan Bureau) wellicht…

Of Macro Economische Verkenning voor een grondige jaarlijke analyse van de Nederlandse Economie :wink:

hmmm ik krijg helemaal geen kleedgeld… :wink:

Kleedgeld heb ik dat ooit weleens gehad!! Ummm dan zou ik ver in mijn verleden terug moeten. Hahaha zo oud ben ik ook weer niet dat het zolang geleden is. Iets tussen 100 en 200 gulden kreeg ik. Dacht ik zo!! Zou het niet een, twee, drie weten!!!:stuck_out_tongue:

ik ook iets van tussen de 100/200 per maand…maar ja, ik had (heb) beetje expensive taste dus dat was zelden genoeg :wink:

(en als ik moeders lief aankeek legde ze toch vaak wat bij…)

aaah, those were the days :wink:

ONE

als ik nu kleren ga halen ben ik tussen de F. 400,- en de F. 500,- per keer kwijt. aangezieen dat kleren tegenwoordig duurder zijn als vroeger

Originally posted by flits
als ik nu kleren ga halen ben ik tussen de F. 400,- en de F. 500,- per keer kwijt. aangezieen dat kleren tegenwoordig duurder zijn als vroeger

Misschien moet de CD-Freaks ook maar een kleding lijn opzetten. Daar is nog wel geld in te verdienen denk ik zo!!! Maar ik denk zelf dat die jongens dat toch niet doen. Want het neemt heel wat tijd in beslag. En tijd kost geld en dat hebben de meesten helemaal niet. Dus het is toch maar een slecht idee!!!

Ik krijg geen “kleedgeld” (dank aan Tax om me uit te leggen wat dat is :))
Elke week krijg’k 2000Bef (=100 gulden) en daar moet ik een week van eten/drinken/ontspannen in Leuven (studentenkamer).
Als ik kleren wil kopen dan vraag’k geld aan m’n ma of een cheque waar alleen een handtekening opstaat; kan ik zelf het bedrag invullen :slight_smile:
Doet me er aan denken dat’k een nieuwe broek moet gaan kopen deze week :slight_smile:

Geen kleedgeld hiero!
Alles zelf dokken! Doe je er wel zuiniger mee! :stuck_out_tongue:

Ik kreeg ooit eens 100 piek inclusief zakgeld… langgg geleden alweer! :slight_smile:

ik kreeg 100 piek zalkgeld per maand en geen kleedgeld,
ik ging gewoon met m`n ouders kleren kopen en dan kreeg ik
alles van hun :slight_smile:

16 jaar geleden kreeg ik Æ’0.- kleedgeld. (nu nog maar 16 jaar geleden ook)Mag je nu omrekenen hoeveel het nu waar is.

140 piek maar das nu afgelopen (studie toelage 18+) en dat is 186,41 netto in de maand:cool:

Wie krijgt er hier 400,- kleedgeld? Ik zelf krijg 150,- Maar dat komt doordat ik een zusje heb :frowning: En die heeft altijd te weinig en dan krijg ik altijd meer. Maar binnenkort krijg ik niets meer omdat ik dan studiefinanciering krijg

geen kleedgeld hiero…maar me kleren worden wel betaald :slight_smile:

duuuuuhhhhh…heb je aan 1 kleed niet genoeg dan?

Hallo kids, hoe oud zijn jullie???

zie volgende poll