Kl*tewereld?

vbimport

Daarstraks las ik weer eens een stukje in de Knack en toen dacht ik wat voor een klotewereld dit eigenlijk is. Mensen die mekaar de kop inslagen voor 1 euro, bombardementen hier en weet ik veel wat. Nu wil ik eens geen discussie starten over dat soort zaken, maar gewoon eens weten hoe jullie wel eens over deze wereld denken. Is kijken hoe een rare vogel ik ben :wink:

De wereld is van mij. Poten af dus !

:bigsmile:

De wereld is van u en ik beheers het geld oke dan ? :bigsmile: :cop:

Moeilijke vraag!

Het eerste item wat hier een rol speelt, is natuurlijk de manier waarop je naar deze wereld kijkt. Wat voor jou normaal is, hoeft dat voor een ander immers nog lang niet te zijn etc etc.

Daarvanaf gezien zijn er dingen in deze wereld, die absoluut foutief zijn. Het neersteken van mensen voor een Euro (neersteken is sowieso niet goed, maar dat terzijde) is gewoonweg ziek.

Persoonlijk laat ik me daardoor niet deprimeren. Het enige wat ik kan doen, doe ik: ik zorg ervoor dat zowel ik zelf, als de personen die “bij mij horen” (familie, vrienden etc) van mij uit een prettige persoonlijkheid krijgen etc etc…
En op die manier, ben ik nog redelijk tevreden…

De maatschappij dat ben jij!

Meer zeg ik er nu niet over, dat heb ik in het verleden al vaker gedaan…

Wat een zware kost zo vroeg op de ochtend…

Vrijwel alle problemen op de wereld zijn te herleiden naar religie…
Persoonliijk hecht ik aan een boek (welk geloof dan ook) dat een paar duizend jaren geleden is geschreven weinig waarde aangezien men een paar honderd jaar geleden nog dacht dat de aarde plat was.

Maar uiteindelijk komt het er voor mij hier op neer. Doe en geloof wat je wilt zolang ik en mijn familie en vrienden daar maar geen hinder van ondervinden…

Oorlogen en mensen die elkaar doden voor een grijpstuiver… dat is altijd al zo geweest helaas maar in deze tijd weet je dit soort feiten allemaal door de TV aan te zetten of de krant te lezen en nog vrij snel ook want nieuws…verkoopt.

Originally posted by winchtrophy
De wereld is van u en ik beheers het geld oke dan ? :bigsmile: :cop:

Dat is goed , want in mijn wereld heeft geld een ondergeschikte rol gekregen.

Originally posted by Leetje
Oorlogen en mensen die elkaar doden voor een grijpstuiver… dat is altijd al zo geweest helaas maar in deze tijd weet je dit soort feiten allemaal door de TV aan te zetten of de krant te lezen en nog vrij snel ook want nieuws…verkoopt.

Da’s inderdaad wel een goeie. Nog geen paar honderd jaar geleden zat je wel weken op nieuws te wachten. Nu is alles live , dus lijkt het overal een grote teringzooi.

Hoogstwaarschijnlijk was het daarvoor ook al 1 grote teringzooi , echter kregen we het niet zo snel te zien of te horen. (Wat niet weet , wat niet deert)

Wel bemoeien steeds meer mensen zich er mee , maar of dat nu een goed of slecht ding in, laat ik aan de filosofen over.

Ik hoorde vanmiddag iets dat de wereld in 2019 waarschijnlijk getroffen gaat worden door een komeet, eentje van zon 2km in doorsnee, oftewel genoeg om een heel continent weg te vagen. Alleen weten de slimme wetenschappers weer eens niet 100% zeker of ie inslaat en waar die inslaat. Maar als ze het nou zeker zouden weten en ze zouden ook zeker weten dat die komeet in 2019 ons hele wereldje zou vernietigen, zou dat dan niet juist heel erg goed nieuws zijn ? Klinkt misschien heel erg negatief, maar dat is het juist niet. Want als we allemaal weten dat het in 2019 allemaal voorbij is, wat heeft het dan nog voor nut om oorlog te voeren ? Je voert dan oorlog voor een land terwijl je weet dat het in 2019 allemaal afgelopen is en dus heeft het totaal geen nu meer om oorlog te voeren. En als we allemaal weten dat het toch in 2019 afgelopen zal zijn dan kunnen we net zo goed al ons spaargeld opmaken in plaats van sparen voor later, en dus zal de economie ook weer gigantisch groeien. En als we dan toch naar de klote gaan dan gaan we ons geld ook alleen nog maar aan leuke dingen uitgeven waardoor we misschien weer wat meer van het leven gaan genieten. Dus al met al lijkt het me helemaal zo gek nog niet als de wereld over 17 jaar vergaat, als we het maar van te voren zeker weten zodat we er de komende 17 jaar met zn allen nog een fijne tijd van kunnen maken. :cool:

p.s het is natuurlijk maar een theorie :slight_smile: maar het zou wel een mooi einde zijn, geen ellende en verdriet meer om vrienden en familie die eerder dan jou sterven. Maar gewoon allemaal tegelijk. Al lijken me die paar dagen voor het einde wel klote als je weet dat het eraan zit te komen en je moet nog zoveel doen :slight_smile:

de wereld is maar wat je er zelf van maakt…

Originally posted by xian
Ik hoorde vanmiddag iets dat de wereld in 2019 waarschijnlijk getroffen gaat worden door een komeet, eentje van zo`n 2km in doorsnee, oftewel genoeg om een heel continent weg te vagen.
Alleen weten de slimme wetenschappers weer eens niet 100% zeker of ie inslaat en waar die inslaat.[etc]
Maar gewoon allemaal tegelijk. Al lijken me die paar dagen voor het einde wel klote als je weet dat het eraan zit te komen en je moet nog zoveel doen :slight_smile:

Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat mensen vrolijke en leuke dingen gaan doen als ze weten dat er een naderend einde is op een vastgesteld tijdstip.
Het lijkt me eerder dat er totale anarchie optreed , de groten der aarde alsnog alle kernkoppen uit hun geheime magazijnen halen en op elkaar afschieten in plaats van op de meteoor.
De moderne westerse wereld maakt zo’n gigantische egoistische trip door , dat ik niet denk dat iemand zijn naast zelf het licht in de ogen gunt , en al zeker niet dat restje plezier dat er nog over is tot het naderende einde. Dan verovert ie dat liever.

De wereld is zo fijn in Nederland dat ik voor de 3e keer ga verhuizen wegens a-sociale c.q. crimineel gedrag van met name buitenlanders uit turkije/suriname/antillen. Dit is een feit en geen verzinsel en ook geen discriminatie ! De wijk waar ik woon is de afgelopen 3 jaar overspoelt met surinamers/antilianen. Ik wordt kots ziek van het slappe beleid van ‘Den-Haag’ die de burgers aan zijn lot over laat. Zelfs de grootste mongool van afgelopen 10 jaar, melkert, wordt weg gepromoveerd naar een buitenlands baantje. Mevr. Bijlhout onze 2e nationale leugenaar krijgt voor haar liegen en bedriegen zoveel aan belastinggeld, 7 uur lang was zij beedigt. Een klootte wereld ? Klootte bevolkings groepen die in Nederland absoluut niet behoren te zijn. Het binnenhalen van groepen buitenlanders als goedkoop werkvee is een farce omdat over een paar jaar 3 dubbel zo veel geld nodig is om hen in de gaten te houden, als dit aan geld heeft opgeleverd. Vaak vraag ik mij af of ik niet ergens op vakantie ben, zo veel buitenlanders in Nederland ! Omdat ik in Nederland woon spreek ik Nederlands en dat kun je weer niet zeggen van groepen buitenlanders die na 30 jaar bijna of niet Nederlands spreken. En wat dacht je van die groepjes turken en marocanen die via bedreigingen en fysiek geweld allerlij activiteiten over willen nemen zoals sim-unlocken, illigaal software kopieeren en verkopen ? Nee de wereld is niet klootte maar de geen die hem verpest (heeft) voor anderen !
Natuurlijk mag ik niet alles over 1 kam scheren en zijn er ook fijne en begripvolle buitenlanders alleen blijken die ‘goeie’ vroeg of laat het zelfde gedrag te vertonen als hun landgenoten.
Op tv gezien van de week een turk die aan Nederlandse kinderen vraagd waarom ze geen buitenlander als vriend/speelkameraad hebben. Kind antwoord: omdat ze altijd willen vechten en vervelend doen. Overal in Nederland is men het zat het klootte gedrag van deze misbruikende buitenlanders. De wereld is nog mooi !

Het klinkt misschien keihard , maar laten we het woord gastarbeider eens gebruiken. Gast en Arbeider.

Als ik een gast op bezoek heb , geniet deze gastvrijheid , en als ik te gast ben , geniet ik diezelfde gastvrijheid. Dat mag van mij allemaal zo blijven. Met een beetje wederzijds respect kom je er wel.

Ook mag ik toch wel veronderstellen dat als men een x aantal jaar in een land te gast is , dat men de regels en wetten van het land ook kent. Als ik ga werken in een andere omgeving kan van mij ook verwacht worden dat ik de regels en wetten na een tijd wel hoor te weten. In ieder geval diegene die je dagelijks toe moet passen.

Aan de ene kant zijn we allemaal gelijk, aan de andere kant worden we soms graag in een hokje geduwd (“Kijk , ik ben cool , want ik ben zus-of-zo”) en soms door de omgeving een bepaald label opgeplakt. Aangezien je helaas meer slechte dan goede berichten hoort over de medelanders , is het label ook snel geplakt.

Soms lijkt het alsof iedereen extreem is , omdat het blijkbaar zo moet. En dan komen daar ook nog eens een paar heilige overtuigingen en overtuiginen bij zoals de Islam , Christen , Katholieken , Joden , Jehova’s Getuigen , enzovoorts.

Als je zegt dat je volgens een bepaald geloof of overtuiging leeft , dan onderscheid je jezelf van diegenen die niet dat geloof of die overtuiging hebben.

En raad eens wat het woordje voor " onderscheid maken " is ?