Kingston of toch een ander merk?

Ben er nog niet uit welk RAM ik ga gebruiken. Ik dacht aan Kingston, maar … op de site van Kingston staat dat mijn nieuw mobo (MSI K7N2 Delta-ILSR) IS NOT SUPPORTED. Dacht dan aan Apacer maar ook dat lijkt mijn mobo zogezegd niet te ondersteunen. Moet ik mij hier niets van aantrekken of kies ik beter voor een ander merk? Suggesties?

Bedankt :slight_smile:

Hoi new_system,

Als er staat not supported dan betekent dat wanneer je het een nieuw produkt betreft dat het nog niet voor 100% getest is of dat het bios het nog niet zou herkennen. Je zou is een review moeten zoeken van het moederbord en kijken welk geheugen zij gebruikten voor de test en of die wel supported was.

Mijn Kingston bankjes waren eerst ook niet ondersteund door Asus, maar in een test die ik had gelezen over mijn mobo waren ze ook gebruikt. Dus ik heb ze gewoon gekocht. :slight_smile:

ps. check even je private message :slight_smile:

Op de website van MSI kun je memory compatibility documenten vinden.

Toen ik destijds mijn MSI K7N2G-ILSR kocht heb ik deze geraadpleegd, en kwam ik tot de conclusie dat MSI eigenlijk alleen Kingston kon aanbevelen… vreemd he?

In ieder geval: je kunt het altijd proberen. Zelf heb ik “goedkoop” geheugen, van het merk PQI. Dit geheugen werkt prima, tis alleen niet geschikt om mee over te klokken… maarja, ik was ook niet van plan mijn geheugen over te klokken…

Veel gedetailleerde info over geheugen en NForce2 chipsets kun je vinden op http://www.nforcershq.com/forum

Zeer veel dank, ben er eindelijk uit. :bow: :wink: