Kindertjes uit het jaar '85 worden genaaid!

vbimport

Hi,

Ben vanavond tot de conclusie gekomen dat kinderen die ommenabij het jaar '85 stammen, worden genaaid.

Ten eerste is er de invoering van fase 2. Niet dat de oude stijl een sprookje was, maar toch. Docenten weten niet echt waar ze voor staan. Zo lijkt het iig. En ik heb het gevoel dat ik mijn tijd wel beter kan gebruiken.
Verder zijn er plannen om het rijbewijs moeilijker en zwaarder te maken. alleen maar omdat de oude garde het verzaakt!
Tuurlijk moet het veiliger. Het verkeer eist jaarlijks zon duizend doden (3 per dag!). Misschien wel meer dan het aantal dat het roken eist.

Opzich heb ik niets te klagen op het onderwijs. Oude stijl was heus geen sprookje zoals menige 2e fase leerlingen zich indenken.
En ook het verkeer is gevaarlijk.

Maar dat nu precies in 2002 alles moet worden veranderd. Zodat precies de kinderen die rond '85 zijn geboren worden genaaid. Dat vind ik niet echt fijn.

Nu weet ik niet precies wat ik wil. Want een schadeloosstelling is teveel van het goede. Zo heb ik kabel internet en ben ik heel gelukkig. Dus elke vorm van schadeloosstelling zou te min voor me zijn (wat heb je immers liever dan "geluk" en "plezier"?)

Maar toch. Ik vind dat het even onder de aandacht moet komen.
Dat er rekening moet worden gehouden met de kindertjes rond '85. Dat de volgende verandering net de druppel kan zijn.

Dat wou ik ff kwijt.

Veranderingen zijn zelden veslechteringen.
Maar teveel veranderingen voor een bepaalde groep mensen zou weleens nare gevolgen kunnen hebben. Nu lach je me misschien uit. Maar het gevolg kan wel zijn dat ik, en vele '85-ers met mij, later denken als ze een baan hebben met (veel) verantwoordelijkheid: "Ach boeie dat het nu mis gaat, regels zullen wel veranderen. Maak je geen zorgen". Want dan kan goed mis gaan. Pas op! En houdt rekening met ons, mij.

Ik als Die-Hard '85-er sluit me hier helemaal bij aan!

Maargoed, er zijn altijd wel nadelen voor mensen te verzinnen in veranderingen gemaakt door de overheid, ik denk niet dat ze het op ons gemunt hebben hoor :wink:

Is dit een topic waar alle '85 ers op moeten reageren? :slight_smile:
Dan moet ik dus niet ontbreken! :smiley:
Even over dat moeilijker en zwaarder rijbewijs. Dat wordt waarschijnlijk pas in 2006 ingevoerd en dan hoop ik, of dan zorg ik er in ieder geval voor dat ik hem dan al heb.
En ja, dat tweede fase gedoe… Het is niet anders en misschien werkt het alleen in ons voordeel. Zit nu zelf in 5VWO en het is idd niet makkelijk, maar ik kom er wel! :slight_smile:

Greetz

Originally posted by Mess
[B]Is dit een topic waar alle '85 ers op moeten reageren? :slight_smile:
Dan moet ik dus niet ontbreken! :smiley:
Even over dat moeilijker en zwaarder rijbewijs. Dat wordt waarschijnlijk pas in 2006 ingevoerd en dan hoop ik, of dan zorg ik er in ieder geval voor dat ik hem dan al heb.
En ja, dat tweede fase gedoe… Het is niet anders en misschien werkt het alleen in ons voordeel. Zit nu zelf in 5VWO en het is idd niet makkelijk, maar ik kom er wel! :slight_smile:

Greetz [/B]

de “oude garde” mag ook reageren hoor. met “sorry dat wij het voor jullie hebben verzaakt”.

goed het rijbewijs wordt misschien pas in 2006 ingevoerd. maar het is toch vervelend dat ze nu de plannen maken. net nu ik mijn rijbewijs denk te gaan halen (over ¾ jaar pas…)

maar dan schiet me nog wat te binnen: het brommerrijbewijs.
dan heb ik weer geen brommer. dus het geldt niet voor mij. maar het is toch een punt om het leven zuur te proberen maken voor de '85-ers.

Misschien moet je je eens afvragen waarom dat allemaal gebeurt…

Daarvoor was het blijkbaar allemaal niet nodig, maar vanaf de generatie van (om en nabij) 1985 is het alleen maar achteruit gegaan…misschien ligt het gewoon daaraan… :wink:

Originally posted by Da_Taxman
[B]Misschien moet je je eens afvragen waarom dat allemaal gebeurt…

Daarvoor was het blijkbaar allemaal niet nodig, maar vanaf de generatie van (om en nabij) 1985 is het alleen maar achteruit gegaan…misschien ligt het gewoon daaraan… :wink: [/B]

ben ik niet met je eens (gek hè ;))

Want hoe kan die snol die het regelt (wil de naam niet eens weten) nou weten dat wij, ik iig, een gevaar op de weg zou zijn?

Ik heb zo mijn virtueele ervaringen…

mensen overrijden = politie = busted (gta3 ja)
te hard rijden = uit de bocht vliegen = race verliezen (nfs serie)

ik denk dat die snol gewoon jaloers is op ons, mij iig, dus probeert ze ons, mij iig, het leven zuur te maken. maar dat lukt dus niet want dankzij mijn virtueele trainingen kan ik zelfs de moeilijke eXamens voorbij.

Dus we, ik iig, word genaaid. maar niet hard genoeg.

muhahahahahha :cool:

Originally posted by Totibbs
[B]

muhahahahahha :cool: [/B]

Hahaha idd!! :smiley: :smiley: :smiley:

Ehm ik denk dat het brommerrijbewijs best wel een goed besluit is maar dan moeten ze ook de maximale vermogenswet even gaan herschrijven.

Wij hebben hiero ook van die mooie 2 baans asfalt wegen en dat vraagt gewoon om te scheuren alleen een probleempje is dat het binnen de bebouwde kom is resulteert dus in… Goh agent ik wist niet dat ik hiero maar 30(!) Km/u mag.

Resultaat daarvan is weer een boete van xx euro + dat je als je 30 daaro rijdt onder je flikker wordt gereden door dezelfde politiebus omdat die daar WEL 50 mogen.

Dus als ze het kentekenbewijs en brommerrijbewijs gaan invoeren ben ik wel voorstander van dat de bromfiets ietsje harder mag gaan lopen om eventuele gevaarlijke situaties uit de wereld te helpen.

En dan dat andere rijexamen van de auto… Kan je lang over lullen maar ik heb nu dus ook sinds 2 maanden ofzo mijn rijbewijs en dus ook zon tijdelijk dingie.

Op de brommer was ik een aso (nog steeds eigenlijk) maar in de auto heb ik me toch eigenlijk vanaf het begin goed weten te gedragen.

Ik ben natuurlijk niet de gemiddelde nederlander die nu vast denkt ja hoor daar gaan we weer, weer een aanpassing in de examens. Maar zoals ik sommige gasten zie rondscheuren in der otootjes, dan denk ik toch bij mij zelf van ergens toch wel goed.

Jullie denken nu vast maar dat zou IK nooit doen. Dat denk je nu jah, maar als je dat papiertje heb dan is het af en toe best verleidelijk hoor.

Dan nog tot slot… een aantal tips.

Mocht je ooit dan nog je rijbewijs halen (al lijkt het nu onmogelijk)
en je wilt nog een keertje hard rijden.

1. Doe het op wegen waar je zeker van weet dat er niet of weinig gecontroleerd wordt.

2. Doe het op een tijdstip dat het niet druk is.

3. Of doe zoals ik ga af en toe naar een circuit en leef je uit als je daar ook een keertje schade rijdt heb je alleen je eigen ermee omdat je daaro nergens voor verzekerd bent :wink:

4. Koop een brommer fok em goed op en ga daar mee hard rijden.

Over die school dingen geen ID zit al jaren niet meer op school.

Want hoe kan die snol die het regelt (wil de naam niet eens weten) nou weten dat wij, ik iig, een gevaar op de weg zou zijn?

Ik denk dat ervaringen op andere vlakken hier een bijdrage aan kunnen leveren.

Als ik om mij heen kijk dan zie ik dat de mentaliteit van de jeugd in het algemeen erg veranderd is ten opzichte van ‘mijn tijd’. De jeugd is agressiever, vaak minder oplettend en in vele opzichten lijkt de jeugd van tegenwoordig minder verantwoordelijk dan dat men dat ‘vroeger’ was.

Daarbij is het verkeer er niet overzichtelijker op geworden. Toen ik net mijn rijbewijs had kon ik hier in de straat nog ruim parkeren, tegenwoordig moet ik mijn auto al bijna een straat verder zetten. Dit is slechts een klein voorbeeldje dat het drukker geworden is op de weg.

Naast dat ik vind dat er strengere regels moeten komen op het gebied van verkeersveiligheid, alsmede ook voor de aanpak van onverantwoordelijke mensen (in het verkeer voornamelijk toch de jeugd), vind ik ook dat er voor diegenen die al jaren hun rijbewijs hebben er ook aanvullende regels mogen komen.

Ik merkte zelf hoe snel je dingen vergeet over bijvoorbeeld de verkeersregels, toen ik na enkele jaren mijn autorijbewijs te hebben ging lessen voor mijn motorrijbewijs. Ook de veranderende verkeersregels (brommers op de weg, fietsers van rechts voorrang etc) zorgen ervoor dat mensen niet goed op de hoogte zijn van de verkeersregels. Ik ben daarom ook voor een periodieke toetsing van de rijvaardigheid… (maar dat heb ik al eerder bepleit, dus voor verdere toelichting verwijs ik naar de zoekfunctie)

Jullie zijn dadelijk bijna volwassen.

Welkom in de echte wereld.

/me staat al te trappelen :rolleyes:

Originally posted by Da_Taxman
[B]
Ik denk dat ervaringen op andere vlakken hier een bijdrage aan kunnen leveren.

Als ik om mij heen kijk dan zie ik dat de mentaliteit van de jeugd in het algemeen erg veranderd is ten opzichte van ‘mijn tijd’. De jeugd is agressiever, vaak minder oplettend en in vele opzichten lijkt de jeugd van tegenwoordig minder verantwoordelijk dan dat men dat ‘vroeger’ was.

Daarbij is het verkeer er niet overzichtelijker op geworden. Toen ik net mijn rijbewijs had kon ik hier in de straat nog ruim parkeren, tegenwoordig moet ik mijn auto al bijna een straat verder zetten. Dit is slechts een klein voorbeeldje dat het drukker geworden is op de weg.

Naast dat ik vind dat er strengere regels moeten komen op het gebied van verkeersveiligheid, alsmede ook voor de aanpak van onverantwoordelijke mensen (in het verkeer voornamelijk toch de jeugd), vind ik ook dat er voor diegenen die al jaren hun rijbewijs hebben er ook aanvullende regels mogen komen.

Ik merkte zelf hoe snel je dingen vergeet over bijvoorbeeld de verkeersregels, toen ik na enkele jaren mijn autorijbewijs te hebben ging lessen voor mijn motorrijbewijs. Ook de veranderende verkeersregels (brommers op de weg, fietsers van rechts voorrang etc) zorgen ervoor dat mensen niet goed op de hoogte zijn van de verkeersregels. Ik ben daarom ook voor een periodieke toetsing van de rijvaardigheid… (maar dat heb ik al eerder bepleit, dus voor verdere toelichting verwijs ik naar de zoekfunctie) [/B]

plaatje:

je ziet 2 koplampen voorop een personenauto schijnen.

vraag:

De linker koplamp schijnt wit licht. de rechter geel.
mag dat?

antwoord: nee, lampen met dezelfde functie dienen hetzelfde licht en felheid te geven.

dat is een voorbeeldje uit het nieuwe (zwaardere) eXamen.
verhoogt dat nou de verkeersveiligheid?
volgens mij neit hoor. volgens mij krijg je niet sneller een ongeluk als je een wit en een geel licht hebt, dan als je 2 gele of 2 witte lichten hebt.

wellicht heb je hem al gezien: http://members.brabant.chello.nl/~t.verhoef/forum/yes.swf

ik ben niet van plan om de “yes” optevolgen. maar het kan mij eerlijk gezegd weinig schelen of medeweggebruikers 1 witte en 1 geel licht hebben. het gaat erom dat ik ze kan zien. (dat denk ik nu tenminste)

en het is de schuld van de mensen die nu het papiertje hebben dat het onoverzichtelijk is en dat de drukte is toegenomen.

en de jeugd deugt nooit in de ogen van de oudere.
Altijd hebben de oudere mensen gesproken over : de jeugd van tegenwordig.

en de jeugd deugt nooit in de ogen van de oudere.
Altijd hebben de oudere mensen gesproken over : de jeugd van tegenwordig.

Over dat rij examen ga ik mij niet uitspreken, ik weet niet wat jullie moeten doen. Maar de jeugd van tegenwoordig? Ik ben zelf maar twee jaar ouder, maar toch moet ik toegeven dat “de jeugd” hard veranderd is. Zij zijn veel mondiger, zelfstandiger en denken dat ze volwassen zijn. Dus misschien klopt de uitspraak voor één keer toch.

Dat jullie school examens zwaarder zijn, daar moet je toch niet over klagen. Zo lang je geen univ of hogeschool volgt is het sowieso niet moeilijk (en als het wel zo is, moet je maar meer leren dan hier zitten :wink: )

Originally posted by dansmug

Dat jullie school examens zwaarder zijn, daar moet je toch niet over klagen. Zo lang je geen univ of hogeschool volgt is het sowieso niet moeilijk (en als het wel zo is, moet je maar meer leren dan hier zitten :wink: )

hier was ik al bang voor.
er zijn 2 problemen. Het rij-examen > te zwaar) en de 2e fase > gewoon een verandering)

nu heb jij die 2 problemen gecombineerd. maar opzich is de 2e fase niet echt moeilijk ofzo. Het is gewoon een verandering waar we inzitten. Voelt gewoon alsof je genaaid wordt.

En genaaid worden we :frowning:
Klote 2e fase; mjah, lekker boeie; veranderingen zijn nou eenmaal nodig :smiley:

Trouwens; k ben uit 84 :smiley: En mijn rijbewijs wordt niet zo heeeel veeel zwaarder geloof ik :wink: Donderdag theorie doen…
wish me luck :wink:

Ik vind dat ze het rijexamen wel wat zwaarder mogen maken. Als ik kijk wat voor mensen het halen dan snap ik er niks van. Wat ik wel vind is dat ze het wat eerlijker moeten maken. Dus niet dat 1 persoon beslist of je wel of niet slaagt. (Heb ik al is een topic over gestart overigens.)
Zelf heb ik me rijbewijs wel in 1x gehaald, maar dat vond ik zelf dan ook meer dan terecht. Als ik het nu weer zou moeten halen zou ik weer slagen, zeker weten. (heb me rijbewijs nu bijna 4 jaar)