Kerstkaarten maken, welk programma?

Gezien de ontwikkelingen de laatste 2 weken wil ik zelf de kaarten kunnen maken (het moet gepast zijn) alleen welk programma zou ik kunnen gebruiken, heb publisher xp al geprobeerd maar die valt onzettend tegen (simpele tekeningen e.d.)

Als publisher te eenvoudig is dan kun je naar programma’s als Corel Draw en Freehand bijvoorbeeld. Een andere mogelijkheid is professionele DTP pakketten, Adobe Indesign, Adobe Pagemaker, Quard Express…maar die laatste doen eigenlijk alleen layout.

Maar welk programma je ook gebruikt, je eigen creativiteit zal het toch moeten doen. Op zoek gaan naar leuke plaatjes op internet etc.

Originally posted by Da_Taxman
[B]Als publisher te eenvoudig is dan kun je naar programma’s als Corel Draw en Freehand bijvoorbeeld. Een andere mogelijkheid is professionele DTP pakketten, Adobe Indesign, Adobe Pagemaker, Quard Express…maar die laatste doen eigenlijk alleen layout.

Maar welk programma je ook gebruikt, je eigen creativiteit zal het toch moeten doen. Op zoek gaan naar leuke plaatjes op internet etc. [/B]

Ik kan leuk photoshoppen, alleen weet ik dat het heel wat werk is om daar kerstkaarten vanuit te maken (of zullen daar actions voor zijn?) Coreldraw ook jaren mee gewerkt, en ook daar loop je tegen veel werk aan voor zoiets simpels (het kan makkelijker) de andere die je noemt weet ik niet veel van en heb ik ook niet, dus meer tips welkom :slight_smile:

Zoals Tax al zei, is je eigen creativiteit nogal belangrijk. Ik weet niet (meer) of je een digicam (of een scanner een een analoog toestel) bezit, anders kun je daarmee natuurlijk zeer passende plaatjes maken. Ik neem haast aan dat je geen extreem vrolijke kaartjes wilt maken, maar eerder een wat meer neutraal kaartje.

Wat een goede optie (tis maar een voorbeeld hoor) zou zijn, is een foto nemen van bijv een takje met een lampje van een kerstboom met daarbij een passende tekst (mooi te maken met Photoshop…).

Als alternatief zou je de Google imagesearch eens kunnen proberen, maar ik ben bang dat je daar niet al te veel plaatjes van een hoge kwaliteit vind…

Hall mark heeft ook een speciaal programma voor het maken van kaarten. Als ik me niet vergis 4 cd’s.

MZL D@RKNeSS

bedankt ieder, idd hallmark heeft er ook een, niet om aan te zien :slight_smile: het complexe van dit, is dat de kaart in 4 moet worden gevouwen (a4tje) dus werk nu met photoshop en dat gaat redelijk (tot zover) wel een gedoe, dat moet toch veel makkelijker kunnen :rolleyes:

Maak gewoon een leuke kaart in photoshop, vervolgens stuur je hem naar een digifotoservice en hop… een stapel mooie kerstkaarten! easy!:stuck_out_tongue:

beetje late reactie, maar okei…

fam, kennissen, en vrienden, vonden het een ‘origineel idee’ en vonden dat zij zelf maar ‘saaie’ kaarten hebben opgestuurd, in vergelijking me deze… dus uiteindelijk toch wel een excellent idee :slight_smile:

kep het trouwens gemaakt met photoshop, volgend jaar dus weer een nieuwe creatie vinden :smiley:

bedankt voor de tip!