Kennis

vbimport

ik ben benieuwd of alle kennis die hier wordt gegeven of dat parate kennis is of dat dat opgezocht wordt in boeken of internet .
en hoe komen jullie aan al die internet adressen.

b.v.d.

Opzoeken in boeken?? Nee
Gewoon proberen en mislukken en opnieuw proberen totdat het lukt.
Als het lukt weer iets bijgeleerd

Denk dat ongeveer 95% van alles dat ik weet dat ik dat geleerd heb door proberen en nog wat proberen. Maar als je bv over DivXen gaat praten, dat heb ik grotendeels “geleerd” door veel guides enzo te lezen.

Parate kennis en logisch nadenken…

Door veel te lezen op dit forum en de zoekfunctie te gebruiken kun je veel leren. Als mensen informatie vragen over een produkt, logisch nadenken en het eerste adres waar je gaat proberen is www.firmanaam.com of anders www.produkt.com

Het meeste is wel op internet te vinden, als je maar de tijd en moeite neemt om het te zoeken (“Zoekt en gij zult vinden”). Het wil daarbij wel eens helpen om de juiste mensen te kennen en op IRC rond te hangen, daar is een vraag nog sneller gesteld (zeker als je er vaker komt en men kent je) en een antwoord sneller gegeven (over het algemeen).

Behalve dan als je wat later komt en de mensen liggen alweer te pitten :slight_smile:

Originally posted by sies
Behalve dan als je wat later komt en de mensen liggen alweer te pitten :slight_smile:

Niet alle mensen :wink:

Mijn kennis heb ik op veel plaatsen opgedaan. De meeste kennis die ik hier “verkondig” is parate kennis. Deze kennis heb ik veelal opgedaan door te lezen en te doen. Zoals hier wel te merken is ben ik vooral geintresseerd en bedreven met hardware. Ik hou hierover dagelijks het nieuws bij (als mijn vrije tijd me dat toestaat) en ik bouw regelmatig computers en repareer van anderen.
Doen is leren he…

Kennis over websites her en der… euh tja. die heb ik vooral opgedaan door te surfen. Ik zit nu een jaartje of 5 op internet en in die tijd leer je best veel. Nu moet ik toegeven dat ik eigenlijk vrij weinig kennis heb van dat vind je op die site en dat zus en zo… maargoed… www.merk.com doet vaak wonderen en anders is Google altijd een trouwe hulp…

kennis ? huh ? welke kennis ? :slight_smile: :slight_smile:

Originally posted by sies

Dit is gemakkelijk op te lossen; ga slapen als iedereen gaat slapen:p :stuck_out_tongue:

Originally posted by RaSta
[B]

Dit is gemakkelijk op te lossen; ga slapen als iedereen gaat slapen:p :stuck_out_tongue: [/B]

slapen kan altijd nog toch? :stuck_out_tongue:

maar uhh ik denk dat je door ervaring wijzer wordt…of door de ervaringen te delen op een forum als deze wordt je natuurlijk ook met de dag wijzer…

moraal van het verhaal: breng veel tijd door op het CDFreaks-Forum! :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
moraal van het verhaal: breng veel tijd door op het CDFreaks-Forum! :stuck_out_tongue:

IDD! LOL! :cool:

Gewoon , vanaf je tiende jaar achter een ZX Spectrum kruipen , weigeren het 700 pagina’s tellende handboek te lezen en beginnen aan te kloten. (I LOVED the Multiface ONE !)
Je begint te lezen in het Radio Amateur Magazine.
Basic beginnen te leren.

Daarna laat je je pa een 286 kopen en begint daar nog meer aan te kloten dan pa , zodat ie uiteindelijk op jouw kamer staat. Welkom in de wereld van LIM/EMS/XMS.
Ms-Dos beginnen te ontdekken , mogelijkheden van 4DOS ontwaken en Norton schrijft (toen nog wel) goede programma’s.

Vervolgens koop je alleen maar losse onderdelen en schroef je je eigen 386 in elkaar voor ongeveer 3000 pieken. Dan ben je trots dat ie het in 1 keer doet en begint nog meer te kloten , ontdek Windows een beetje en begint in de bladen van de HCC te lezen waar je pa al een tijdje lid van is. Turbo Pascal beginnen te leren.

Dan begin je een studie HTS Informatica , zakt vervolgens grondig op wiskunde maar leert ondertussen Turbo Pascal verder , gaat wat om met mensen die in de demo scene zitten en maakt een reisje naar Helsinki alwaar Assembly gehouden wordt in augustus. Ondertussen gooit de systeembeheerder van de HTS je bijna van school af omdat je de harde schijven van computers aan het STACKERen bent.

De demo groep waar je lid van bent , daar stel je niet veel in voor , want assembly kun je niet , maar Remote Access , Frontdoor en Gecho hebben allang geen geheimen meer voor je , dus je begint je autonome BBS. Fido van HCC zie je als een saai medium , maar Fidonet in totaal maakt echomail tot een leuk idee.
Ondertussen ga je naar computermeetings en begint alle spellen te sponzen die er maar zijn.

Je gaat naar de MTS Elektrotechniek , doet daar vrij weinig aan ; In de avonduren leer je Novell 3.x en ontmoet wat klasgenoten die smeken om software en leuke hardware kunnen regelen.
Je schrijft voor je MTS een multiple choiche programma , ze schepen je af met 25 piek en leert dat ambtenaren luie hypocriete corrupte levensvormen zijn die het systeem in stand houden. Een noodzakelijk kwaad.

Je krijgt eindelijk je rijbewijs en kan nu ook naar meetings in de buurt en zelfs in Eindhoven kun je X gaan volgen.

enz. enz. enz. enz…

Originally posted by Mr. Belvedere
Gewoon … volgen.

En dan kom je hier! :wink:
LOL! :cool:

Zo vreemd als het mag klinken , is CdFreaks.com niet de enige bookmark in mijn lijstje (Dat ik trouwens nodig weer moet organiseren)… Maar voor news en kennis gaat ik graag naar

www.2600.com

www.theregister.co.uk
www.webwereld.nl
www.tweakers.net
http://oem.microsoft.com
www.technet.com
www.google.com

www.cracks.am

enz… enz.

ik zal mijn links een updaten op mijn site.

CdFreaks kende ik al een tijdje , maar ik vind het wel leuk om in forums te schrijven en de vriendenkring wat uit te breiden…