Karma vs Posts

vbimport

wat vind men vetter. Veel Karma punten of juist het aantal posts?
(om misschien ooit meer dan Tax te hebben?)

Ik ga voor de Karma omdat dat nieuw is, en iedereen nog gelijke kansen heeft...:cool:

de uitslag van de poll kan mij eigenlijk niets boeien. het ging er alleen om hoe ik Karma punten kon verzamelen :slight_smile: en moest gauw een (slechte) reden verzinnen om een topic/poll te starten...

Wat mij betreft doen zowel het aantal posts als je aantal karma punten weinig ertoe. De waarde die je voor dit forum hebt (die niet af te lezen valt aan deze 2 getallen) is immers veel belangrijker!

Ik geef toe, hoge getallen staan leuk, maar daar is ook alles mee gezegd :wink:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Wat mij betreft doen zowel het aantal posts als je aantal karma punten weinig ertoe. De waarde die je voor dit forum hebt (die niet af te lezen valt aan deze 2 getallen) is immers veel belangrijker!

Ik geef toe, hoge getallen staan leuk, maar daar is ook alles mee gezegd :wink: [/B]

het gaan nu even om hoge getallen.

de waarde staat ook bovenaan (dat is voor mij iig logisch) dus die optie heb ik niet gegeven…)

Het is voor ons zo iig wel heel makkelijk goede potentiele moderators eruit te halen :slight_smile:

Originally posted by DoMiN8ToR
Het is voor ons zo iig wel heel makkelijk goede potentiele moderators eruit te halen :slight_smile:

En een vervanger voor op je oude dag zit er ook aan te komen :wink:

totdat er met vriendjespolitiek gewerkt wordt…

maarja een goede pensioensverzekering is nooit verkeerd. :slight_smile:

net als thread ratings ?

'k dacht dat mods bekenen werden op hun kennis/vaardigheden en dergelijken , niet op stem/postgeilheid.

Hier is een iets betere uitleg, en in t admin forum staat er ook nog 1 voor je :slight_smile:

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=47972

weer wat drukte om niks ; zoals dominator en enkele ander lang geleden al zeiden aantal post maakt niks uit.

Wat maakt het nou 500 of 600 post of 1000

pffffff allemaal bullshit

net zoals deze post van mij weer eentje meer die tot niet veel bijdraagt :stuck_out_tongue:

Het is een leuke feuture, mits er normaal mee omgesprongen wordt.

Persoonlijk ben ik er niet zo’n fan van om het te koppelen aan het aantal posts van een user. Het aantal views op een thread twijfel ik ook over. Beide criteria zijn mij net iets te gevoelig voor manipulatie.

Het zou mijns inziens voornamelijk moeten afhangen van de waardering door de bezoekers van dit forum. Op die manier is het ‘stoer’ om een hoge rating van de karma te hebben.

Het is ook een mogelijkheid om je waardering uit te spreken over mods en admins. (hoewel ik me er persoonlijk niet zoveel van aan zal trekken, want ik moet gewoon streng zijn af en toe en dat wordt niet altijd gewaardeerd :cop: )

Originally posted by Da_Taxman
[B]Het is een leuke feuture, mits er normaal mee omgesprongen wordt.

Persoonlijk ben ik er niet zo’n fan van om het te koppelen aan het aantal posts van een user. Het aantal views op een thread twijfel ik ook over. Beide criteria zijn mij net iets te gevoelig voor manipulatie.

Het zou mijns inziens voornamelijk moeten afhangen van de waardering door de bezoekers van dit forum. Op die manier is het ‘stoer’ om een hoge rating van de karma te hebben.

Het is ook een mogelijkheid om je waardering uit te spreken over mods en admins. (hoewel ik me er persoonlijk niet zoveel van aan zal trekken, want ik moet gewoon streng zijn af en toe en dat wordt niet altijd gewaardeerd :cop: ) [/B]

Helemaal mee eens, precies mijn argumenten! Nu is er weer iets waar members zich druk om kunnen maken:

[ul]
[li] status
[/li][li] aantal posts
[/li][li] karma
[/li][/ul]

In het verleden is al gebleken dat sommige mensen hier waarde aan hechten… En als je het belangrijk vindt, dan kun je dus iemand ‘naaien’… zoals Tax al zei: als je eens moet optreden dan kan de desbetreffende user je je karma afnemen… Het systeem is alleen leuk als er goed mee omgesprongen wordt… bij de 15000 members zit altijd wel iemand die er niet goed mee omspringt… en valt naar mijn idee de toegevoegde waarde weg… het is gewoon te manipuleerbaar!

:eek:

Maar daar zijn wij crew dan weer voor om dat in goede banen te leiden, zodat er wel waarde aan gehecht kan worden.

Er zitten altijd nadelen aan alles dat je doet, maar als je die nadelen kunt beperken en de voordelen groter zijn dan het uiteindelijke nadeel, dan moetje het gewoon doen.

We kunnen er hele discussies over houden, we kunnen allerlei mensen beschuldigen van kinderachtig gedrag en manipuleren van deze stats, maar ik denk dat we gewoon moeten afwachten hoe het gaat lopen. Als het niet blijkt te werken dan kunnen we het altijd verwijderen, als het wel werkt dan hebben we een leuke toevoeging voor dit forum.

Ik denk dat we niet te negatief moeten zijn, uiteindelijk valt het met de status en het aantal posts ook wel mee. Zo heel af en toe komt er iemand langs die erg op het aantal posts kickt (herinner me 1 persoon die in een half uur tijd 50 (voornamelijk zinloze) posts afgewerkt heeft), maar die wordt dan ook snel aangepakt en verdwijnt snel weer van het toneel.

Dus, beetje positiever allemaal. het is een goed idee en laten we er met z’n allen aan werken om het een succes te maken!

Ik geloof wel dat het gaat werken bij de vaste bezoekers van dit forum. De nieuwe bezoekers zullen denk ik het systeem misbruiken…

Maar je hebt helemaal gelijk: laten we het eerst eens een poosje aankijken!

:slight_smile: :smiley: :wink: :stuck_out_tongue: :cool: :bigsmile:

Kun je ook ergens zien wie de hoogste karma heeft? Lijkt me wel interessant… ik zie dat ik al aardig ga… :stuck_out_tongue:

Het meest van belang is natuurlijk hoe lang je er al bij bent… :stuck_out_tongue:

Originally posted by iammadaboutwarez
Het meest van belang is natuurlijk hoe lang je er al bij bent… :stuck_out_tongue:

Kan ik alleen maar beamen :slight_smile:

Originally posted by iammadaboutwarez

Vind ik niet. Het belangrijkste vind ik hoe je met je kennis omgaat. Iemand die veel weet maar dit niet met anderen wil delen door uitgebreide dingen uit te leggen is veel minder belangrijk dan iemand die niet zoveel weet maar wel bereid is bv newbie vragen duidelijk uit te leggen!

Originally posted by Upp3rd0G
Kun je ook ergens zien wie de hoogste karma heeft? Lijkt me wel interessant… ik zie dat ik al aardig ga… :stuck_out_tongue:

over manipuleren gesproken…

in het begin is het nog bijzonder enzo. en probeer je zo snel zo veel mogelijk te hebben. Maar het wordt normaler en normaler.

Ik ben benieuwd wanneer ik een “I agree” aan iemand geef. En of ik sneller een i agree of een I disagree aan iemand toeken.

moet voor mezelf ff richtlijnen opstellen.

Heej nou is et weer weg:confused:

posts, das gewoon het eerlijkst