Kan hedendaagse hardware nog stuk?

Ik vroeg me af of mensen nou nog vaak hardware hebben die niet meer werkt. En dan bedoel ik spullen die binnen 1 jaar naar de haaien gaan. Dit naar aanleiding van een geval hier bij mij thuis; m’n ADSLmodem/router die hielt het een paar dagen ineens voor gezien. Powerlampje brand, maar Ready lampje (ingeschakeld) ineens niet meer. Ik gelijk fabrikant z’n helpdesk (in NL) gebeld omdat ik al een vermoeden had dat hij overleden was. En na enige uitleg hadden ze daar hetzelfde vermoeden. Hij zei “Opsturen, krijg je over 3 dgn een nieuwe thuis.” Ik allang blij dat het geen weken gaat duren, hehe! (5 jr garantie op het ding) Helaas nu dus paar daagjes 56k weer in gebruik moeten nemen, haha!

Anyway, dit is eigenlijk het 1e sinds jaren wat stuk gegaan is hier en ik vroeg me af of dit een normaal uitvalspercentage is. (koop ca 1/3 computer per jaar; één-derde hè, niet 1 tot 3!)

Wat jullie? :confused:

Ik heb een 2 jaar oude harddisk die het elk moment kan begeven , maar verder inderdaad niets. Prima zaak van de heren en dames fabrikanten :slight_smile:

Neej heb niet echt iets dat binnen een jaar kapot ging…mja op me Toetsenbord na, maar dat was een el cheapo geval, dat was te verwachten.

Onlangs nog meegemaakt dat een Athlon 1700+ EN een MSI KT333 binnen 4 maanden naar de haaien waren. Vreemd, gebeurde totaal ineens. Ik vraag me dan ook af wat de eigenaar ervan ermee heeft gedaan.

Verder is er eigenlijk niet zo gek veel naar de knoppen gegaan de laatste tijd. Nja eens een ventilatortje ofzo, maar niets ernstigs. Fijn toch? :wink:

mijn beeld scherm maar die is 3 jaar oud zit nu tegen een provista 14 te kijken zo’n klein dingetje een klein beetje irritant als je een groot scherm gewend ben

IK had een ATI RADEON 9100 nieuw gekocht en dat ding hield het gelijk al voor gezien!!! Die stomme kaart had mn comp ff over de zeik heen geholpen :frowning: :a

meer ergenissen dat mijn hardware altijd overlijd precies nadat de garantietermijn verstreken is (seagate hd, philips 3600) en al 3 discmans.

He,

Jaren geleden een Matrox G100 kaartje na 2 maanden kapot , geen gezeur mee gehad ze stuurden een nieuwe op ( een G200:) ) En 3 weken geleden een netwerkkaartje nieuw uit doos, was gewoon niet goed.

Grtz

Ik had een epox 4PEA+ die ging stuk… nu binnen een 2 weken een nieuwe gekregen en weer een Epox 4PEA+. (Garantie)

Toen’k mijn Radeon9700Pro uit de doos haalde, zag ik dat een van de twee plastic schroefjes waarmee de ventilator op de core hangt, was afgebroken. Hij klemde dus helemaal niet meer, dus leek me niet echt veilig ;). Kheb hem niet eens teruggestuurd; gewoon een geïsoleerd metalen schroefje en moertje eringedraaid en het werkt prima.

Een SCSI harde schijf hield het na 6 jaar voor bekeken en voor de rest kan’k me geen andere kapotte hardware herinneren.

neem hout vast :stuck_out_tongue:

Het is nu inmiddels alweer de 22e en ik verwacht morgen m’n modempje voor de 2e keer terug. Had em tussentijds teruggehad “gemaakt”, maar hij hield het na 1 dag weer voor gezien. EEPROM was ineens leeg, die heb ik vervolgens weer opnieuw geflashed met sw/fw waarna ik hem weer kon benaderen, maar geen inet dus! :frowning: Dus gelijk maar weer opgestuurd, maar aangezien ze vanaf (goede) vrijdag tot gister dicht waren hebben ze em vandaag pas ontvangen. Lekker dus! :Z

Er ging dus nooit iets kapot bij mij…lees ik gisteren deze topic…staat de pc vannacht lekker te downloaden, wordt ik vanochtend wakker, uit, niks, noppes -> voeding te barsten…
Nou ja, gelukkig niet het meest kostbare onderdeel. :stuck_out_tongue: