Kabelmodem

vbimport

Weet iemand of het mogelijk is om ergens een kabelmodem op de kop te tikken en die dan aan te sluiten? Het kabelsignaal krijg je toch al binnen dus volgens mij moet het wel mogelijk zijn om dan gewoon een IP adres in te pikken en zo te kunnen internetten. Het probleem zit 'm waarschijnlijk meer in het MAC-nummer van het modem maar misschien is daar ook wel een oplossing voor. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of iemand hier iets meer van weet.

Ben tijdje terug aangesloten op kabel.
Bij de installatie belde de monteur op om mijn tv aan te zetten. Wat bleek, hij zat in zo’n verdeelhuisje in de straat en moest mij daar ook nog aansluiten en wilde checken of het mijn aansluiting was. Dus met alleen een modem ben je er niet. Trouwens ook nog een filtertje in huis (moet wel aan te komen zijn.)

In dat verdeelhuisje doen ze volgens mij echt niks meer tegenwoordig.
Waarom zouden ze het zichzelf moeilijk maken? Die lui van UPC doen het liefst zo weinig mogelijk. Dat filter wat ze er tussen zetten stelt niks voor en is zo aan te komen of na te bouwen. Ik vraag me alleen af hoe je het probleem met het MACnummer kan omzeilen.

In het verdeelhuisje kunnen ze eventueel het RF signaal aanpassen.
Bij het installeren van mijn modem kon er geen verbinding gemaakt worden omdat het RF signaal te zwak zou zijn. Ze zouden een mannetje sturen. Die is nooit geweest, maar een half uur nadat de monteur weg was, had ik verbinding. Het contract had ik nog niet ondertekend. Nog steeds niet trouwens. Ik internet nu al vrolijk 2 maanden en wacht wel af of ze me niet vergeten… Zo krijgt iedereen automatisch een nieuwsbrief via e-mail wanneer dat ie is aangesloten. Nou die heb ik nog geen ene keer gehad.
Het is in ieder geval de moeite van het proberen waard om eens een andere computernaam in te vullen en kijken of je dan ook verbinding krijgt.

[This message has been edited by Snoopy (edited 07 March 2000).]

Yo, kijk daar wel mee uit. Als je iemand’s IP adres gaat gebruiken (voor een langere tijd), dan betekent dat dat diegene op dat moment dus niet kan internetten. Vervolgens gaat diegene klagen en gaan ze op zoek naar de oorzaak. Maar jij hebt dikke mazzel man. Ze zijn mijn zus ook een keer vergeten af te sluiten (TV) en die heeft toen 2 jaar lang gratis kabel TV gehad. Het kan dus ook in je voordeel werken dat het zo’n chaos is bij UPC!